Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
PVN būvniecībā
Labrīt!
Varbūt jau apspriests, bet nevaru atrast, kā arī gribu pārliecināties, ka pareizi saprotu (cerams, ka tā)
Respektīvi, esam uzņēmums, kurš sniedz būvniecības pakalpojumus. Bet mums šo darbu veikšanai ir arī apakšuzņēmējs. Visi PVN maksātāji. Tātad apakšuzņēmējs mums piestāda rēķinu bez PVN, tad mēs aprēķinām/nomaksājam budžetā PVN un savukārt mēs izrakstām jau tālāk rēķinu gala pasūtītājam bez PVN. Respektīvi, kas mani samulsināja - mūsu uzņēmums ir pa vidu - gan būvniecības pakalpojumu saņēmējs, gan pēc tam piegādātājs. Pie šādas "darbu ķēdītes" taču nav kaut kādi PVN likumā izņēmumi utt. utml.?
Paldies!
Ответы (22)
Нету. Закон как раз и был написан для того, чтобы в эти darbu ķēdītes никакие фиктивные леваки не вклинивались.
Ja līgumi noslēgti pirms 2012.gada tad šogad vecā kārtība.
Apakšnieks izraksta rēķinu Ģenerālajam bez PVN. Ģenerālais izraksta rēķinu Pasūtītājam bez PVN. PVN aprēķina un budžetā maksā Pasūtītājs (ja, protams, ir apliekama persona).
Namej, jums nav taisnība. Apakšniekam Ģenerālais ir pasūtītājs ar visām no tā izrietošajām sekām.
Новая фишка в разъяснениях от фискалов, что бы не было проблем с доказательствами членства этой цепочки, указывать номер буватляуи или карты всеми участниками цепочки..... Как это на практике будет, сказать не могли
Tt7, izvinite, u menja doma net russkoj klaviaturi, es latviski.
Vai jūs saprotat kas ir domāts PVN deklarācijas apakšā ieviestajā ailē - PVN pārmaksa, kas izveidojusies lik.13.6 kārtībā apliekamajos darījumos? Uzrakstīju VIDam vēstuli 10.februārī, saņēmu meili, ka uz jautājumu saņemšu atbildi likumā noteiktajā kārtībā, joprojām atbildes nav.
Ja piemēram janvārī ir 20% darījumi ar "parasto" PVN un 80% ar reverso. Atsevišķu uzskaiti var nodrošināt daļai iepirkto materiālu, bet ir vēl darījumi par
1. Materiāliem, kas taksācijas perioda beigās ir noliktavā un nav zināms kādiem darījumiem tiks izmantoti.
2. Sakaru, telpu nomas, biroja izdevumiem attiecināšana uz objektu var notikt tikai proporcijā
3. Pamatlīdzekļi (instrumenti) pirkšanas mēnesī nevar būt attiecināti uz konkrētiem objektiem, jo to lietošanas laiks ir nākošie 2-3-4 utt gadi un pirkšanas taksācijas perioda deklarācijā neviens nezin kādiem darījumiem pamatlīdzeklis tiks izmantots.
4. Mazvērtīgais inventārs tāpat tiks izmantots turpmākajos periodos un nav zināms kādiem darījumiem.
Kā mēneša deklarācijā var zināt kāda PVN pārmaksa ir 13.6. darījumiem, ja nav zināms materiālu, pamatlīdzekļu, instrumentu turpmākais izmantojums?
Tā ssilka apraksta realizāciju, bet ne priekšnodokļa uzskaiti un atspoduļošanu deklarācijas apakšā
Jau kādā no tēmām rakstīju, ka, manuprāt, deklarācijā pārmaksu var paprasīt tikai par tādu summu, par kuru ir "stipri" papīri, piem., ir pavadzīme par materiāliem un iekšējie dokumenti par saistību ar konkrēto objektu un izlietojumu konkrētajā periodā.
Pat negribas domāt kā jāpārkārto visa uzskaite, lai Anda B minētos punktus sarēķinātu un pamatotu.
Tagad dotie VID mutiskie skaidrojumi un e-pasti neko nenozīmēs pārbaudē pēc gada, diviem, trim, ja nevarēsiet pamatot savus tagadējos priekšnodokļa aprēķinus.
Es laikam esmu galīgi tupa, bet tiešām nesaprotu to aili. Nu nevar būvēt bez perforatora, betona maisītāja, darba apģērba, ķiverēm utt, darbu vadītājs nevar strādāt bez telefona un auto, birojs nevar būt bez datoriem utt. Visas šīs lietas kalpo vairāk kā vienu mēnesi, daļa vairākus gadus.
Ja es betona maisītāju iegādes mēnesī izmantoju reversam darījumam, bet turpmākos 35 mēnešus parastajiem vai otrādi? Kā es varu taksācijas mēnesī uzminēt kas būs pēc 2-3 gadiem???
Un ja es šos izdevumus tomēr nedrīkstu likt tajā ailē, tad kāpēc? Un ja nu nākotnē ir tā, ka visus 36 mēnešus ar to maisītāju tomēr veicu reversos darījumus? Murgs kaut kāds, kāpēc VIDs nevar normāli uzrakstīt ko es tajā ailē drīkstu rakstīt un ko nē?
kāpēc VIDs nevar normāli uzrakstīt ko es tajā ailē drīkstu rakstīt un ko nē?
Gluži vienkārši, ne VIDs, ne FM likumrakstītāji acīs nav redzējuši ne betona maisītāju, ne viņiem ir nojēga par perforatora lietošanu un uzskaiti vispār. Tik vien spēj kā izbrīnīties ko tie grāmatveži šūmējas un uzdod stulbus jautājumus.
Ну не знаю, стоит ли так возмущаться..... Это своего рода шаг навстречу плательщикам со стороны законодателя. Если внимательно прочесть часть 12.7 (статья 12 закона о ПВН), в каких случаях возвращается переплата свыше 1000 латов в течении года, а не по его окончанию, то может и есть смысл проанализировать суммы отчисленного предналога, что бы по дереву, металлу или стройке получить эту сумму раньше, а не по окончанию года. Да и не до сантика эту сумму нужно расчитывать, а по процентному соотношению, если в этой сумме предналога по строительству больше 90%, то никакого криминала не будет в том, что укажите R3 и получите переплату, тоже самое и по дереву или металлу
Ja līgumi noslēgti pirms 2012.gada tad šogad vecā kārtība.
Andaz 03.02.2012 14:20
19616 ziņojumi forumā
Vakar vakrā beidzot saņēmu VID atbildi par to, kas jāiekļauj deklarācijas apakšā
Labdien!
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada22.decembra noteikumu Nr.1640 „Noteikumi par pievienotās vērtības nodokļa deklarāciju” 5.34.1 apakšpunktu deklarācijas sadaļā "Informācija par pārmaksāto PVN summu par iekšzemē veiktiem darījumiem, par kuriem nodokli maksā preču vai pakalpojumu saņēmējs" norāda pārmaksāto nodokļa summu, kas pārsniedz 1 000 latu un ir izveidojusies šajā taksācijas periodā par iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem likuma 13.2, 13.5 vai 13.6 pantā minēto darījumu nodrošināšanai, saskaņā ar likuma 12.panta12.7 daļas 4.punktu
Līdz ar to šajā PVN deklarācijas sadaļā ir uzrādāma tikai tā pārmaksātā PVN summa, kas attiecināma uz darījumiem, par kuriem PVN maksājams „reversajā” kārtībā.
Atbildei ir informatīvs raksturs.
Visi nodokļu normatīvie akti ir atrodami VID mājas lapā
www.vid.gov.lv sadaļā Tiesību akti.
Ar cieņu,
VID konsultanti
Un vai tāpēc bija jāgaida 17 dienas uz atbildi?
Rezultātā sapratu, ka " tikai tā pārmaksātā PVN summa, kas attiecināma uz darījumiem " ir tikai tiešie izdevumi.
Jautājums par netiešajiem izdevumiem, pamatlīdzkļiem, instrumentiem, biroja izdevumiem tā arī palika neatbildēts.
Piesardzības dēļ tūlīt izlabošu deklarāciju un "izvākšu" no ailes pieskaitāmos izdevumus utt. Tātad jāievieš atsevišķa priekšnodokļa uzskaite ar dalījumu 3 grupās - reversie, parastie un netieši attiecināmie. Ar pirmajiem diviem it ka skaidrs, bet ar trešo grupu ko darīt? Kāpēc normālas firmas bez problēmām drīkst likt priekšnodoklī biroja izdevumus vai instrumentu iegādes izdevumus, bet celtnieki, kocinieki un metālisti pārmaksāto PVN par biroja izdvumiem gaidīs līdz gada beigām?
To arī vajadzēja Fin. ministrijai un VID uzjautāt...
Inz, tak uzjautāju tieši to! Atbildē viena rindiņa un ne vārda par to ko jautāju
Sūtiet vēl vienu jautājumu, lai atbild pēc jautājuma būtības, jo atbilde nav sniegta.
Jautājums jāsūta kā uzziņa, to attiecīgi noformējot, citādi saņemsiet tādas pašas informatīvās atbildes, kas citē likuma pantus un faktiski nekur nav derīgas.
Многоуважаемые бухгалтера!
Наверное я туплю и торможу, но не могу понять такого: мы - заказчики строительных работ. Начинаем строительство многоквартирного дома. Строительные компании выставляют нам счета без ПВН. И что же это получается: мы должны aprēķināt и заплатить ПВН с тех сумм государству? А потом, при продаже квартир физическим лицам, заплатить ещё раз? Или же то, что потом, спустя год-два-три, мы продадим квартиры покупателям, и будет считаться, что мы заплатили ПВН?
Заранее очень большое спасибо!!!
Закрыть
Краткое описание нарушения