Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Kārtējie grozījumi 585.noteikumos (kā jau solīju :) ) К списку тем
Kārtējie grozījumi 585.noteikumos (kā jau solīju :) )
.1. Izteikt 8.¹ un 8.2 punktu šādā redakcijā:
„8.1 Attaisnojuma dokumentam, kas sagatavots saistībā ar skaidrās vai bezskaidrās naudas avansa izlietojumu vai ar darbinieka izdarīto naudas izdevumu atlīdzināšanu, pievieno attiecīgos naudas izdevumus apliecinošus dokumentus. Saņemto kases čeku vai citu dokumentu, kas sagatavots, ievērojot prasības, kuras ietvertas normatīvajos aktos par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskajām ierīcēm un iekārtām (turpmāk – kases čeks), var izmantot par naudas izdevumus apliecinošu dokumentu šādos gadījumos:
8.11. ja kases čeks satur visus attaisnojuma dokumentam nepieciešamos rekvizītus un informāciju, izņemot rekvizītu – autora paraksts;
8.12. ja kases čekā nav visi attaisnojuma dokumentam nepieciešamie rekvizīti un informācija, bet ir:
8.12.1. kases čeka izsniedzēja noformēts attaisnojuma dokuments (kvīts), kurā papildus likumā „Par grāmatvedību” noteiktajiem rekvizītiem un informācijai norādīts arī kases čeka datums un numurs;
8.12.2. veikti tajā papildus ieraksti ar kases čekā neietvertajiem attaisnojuma dokumentam nepieciešamajiem rekvizītiem un informāciju, kas apstiprināti ar kases čeka izsniedzēja ierakstus veikušās personas personisko parakstu (paraksta atšifrējumu, ja kases čekā tas nav norādīts) un spiedogu, kurā norādīts kases čeka izsniedzēja nosaukums, nodokļu maksātāja reģistrācijas kods un juridiskā adrese.
8.2 Par naudas izdevumus apliecinošu dokumentu var izmantot arī:
8.2 1. tādu kases čeku, kas uzskatāms par pievienotās vērtības nodokļa rēķinu atbilstoši pievienotās vērtības nodokli regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām;
8.2 2. tādu kases čeku, kas izsniegts (saņemts) no kases sistēmas, specializētas ierīces vai iekārtas bez kasiera operatora līdzdalības un kurā nav ietverts preču vai pakalpojumu saņēmēja nosaukums (fiziskajai personai - vārds, uzvārds), juridiskā adrese (fiziskajai personai - deklarētās dzīvesvietas adrese) un reģistrācijas numurs, ja tas izsniegts par dar
Ответы (28)
1.2 . Izteikt 23.punktušādā redakcijā:
„ 23. Biedrības, nodibinājuma, arodbiedrības vai reliģiskās organizācijas apgrozījums (ieņēmumi) no saimnieciskajiem darījumiem pārskata gadā ietver visus biedrības, nodibinājuma, arodbiedrības un reliģiskās organizācijas ieņēmumus, kas atspoguļoti ieņēmumu un izdevumu pārskatā. Ja biedrība, nodibinājums, arodbiedrība vai reliģiskā organizācija ir izvēlējusies kārtot grāmatvedību vienkāršā ieraksta sistēmā, tā iekārto naudas plūsmas uzskaites žurnālu, kurā reģistrē skaidrās un bezskaidrās naudas ieņēmumus un izdevumus, vai divus atsevišķus žurnālus – kases grāmatu un kredītiestāžu kontu grāmatu. Kases grāmatā veic skaidrās naudas ieņēmumu un izdevumu uzskaiti, bet kredītiestāžu kontu grāmatā – biedrības, nodibinājuma, arodbiedrības vai reliģiskās organizācijas norēķinus un noguldījumus kontos kredītiestādēs esošās bezskaidrās naudas ieņēmumu un izdevumu uzskaiti. Lai fiksētu gada pārskata daļu sagatavošanai un nodokļu aprēķināšanai nepieciešamos datus, kā arī veiktu biedrības, nodibinājuma, arodbiedrības vai reliģiskās organizācijas mantas un norēķinu kontroli, papildus iekārto attiecīgus analītiskās uzskaites reģistrus (piemēram, pamatlīdzekļu un nemateriālo ieguldījumu uzskaites reģistrs, materiālu uzskaites reģistrs, debitoru uzskaites reģistrs un kreditoru uzskaites reģistrs).”.
1.3. Izteikt 42.² punktu šādā redakcijā:
„42.² Biedrība, nodibinājums, arodbiedrība, reliģiskā organizācija, ja tās apgrozījums (ieņēmumi) no saimnieciskajiem darījumiem pārskata gadā nepārsniedz 25000 latu un ja tā kārto grāmatvedību vienkāršā ieraksta sistēmā un individuālais komersants, individuālais uzņēmums, zemnieku un zvejnieku saimniecība, ja šīs personas apgrozījums (ieņēmumi) no saimnieciskajiem darījumiem iepriekšējā pārskata gadā nepārsniedz 200000 latu un ja tās kārto grāmatvedību vienkāršā ieraksta sistēmā, un cita fiziskā persona, kas veic saimniecisko darbību, ir atbrīvotas no grāmatvedības organizācijas dokumentu izstrādāšanas un apstiprināšanas (uz visiem šajā punktā minētajiem subjektiem neattiecas šo noteikumu 41., 42., 43. un 60.punkts).”.
1.4. Papildināt 45.punktuaiz vārdiem „attaisnojuma dokumentus” ar vārdiem „preču piegādes dokumentus”.
1.5. Papildināt 45.¹ punktu visā tekstā aiz vārdiem „sagatavota attaisnojuma dokumenta” ar vārdiem „preču piegādes dokumenta”.
1.6. Svītrot 47.4 punktu.
2. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2011.gada17.maija noteikumus Nr.371 „Grozījumi Ministru kabineta 2003.gada21.oktobra noteikumos Nr.585 „Noteikumi par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju”” (Latvijas Vēstnesis, 2011, 78.nr.).
Nu cerams, ka tas arī ir pieņemts.
О, наконец. Спасибо, Анда (чмокающий смайлик)
Paldies, ka pildat solījumus.
varbūt varam vēl kādus grozījumus pasūtīt
Paldies!
Paldies, ka pildat solījumus.
varbūt varam vēl kādus grozījumus pasūtīt
Nu man dikti palaimējās, ka nekautrējos zvanīt uz FM un izteikt savu (ne tikai savu) viedokli, tāpēc jau savlaicīgi zināju, ka top, būs un jāgaida!
Otrdien, 27. martā, Ministru kabineta (MK) sēdē apstiprināja Finanšu ministrijas sagatavotos grozījumus MK noteikumos par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju, par reliģisko organizāciju gada pārskatiem un par biedrību, nodibinājumu un arodbiedrību gada pārskatiem. Grozījumi ir veikti, lai tiktu nodrošināta vienlīdzīga attieksme grāmatvedību reglamentējošajos aktos attiecībā pret biedrībām, nodibinājumiem, arodbiedrībām un reliģiskajām organizācijām.
Tā, ka tagad tik jāgaida, kamēr "iedos" noteikumu tekstu ar visiem grozījumiem
Turpmāk biedrības, nodibinājumi un arodbiedrības, kuru apgrozījums (ieņēmumi) no saimnieciskajiem darījumiem pārskata gadā nepārsniedz 25 000 latu, grāmatvedību varēs kārtot arī vienkāršā ieraksta sistēmā. Tādējādi šīm organizācijām samazināsies administratīvais slogs, jo būs mazākas grāmatvedības kārtošanas un gada pārskata sagatavošanas izmaksas. Biedrībām, nodibinājumiem un arodbiedrībām, kas saņem valsts vai pašvaldību budžeta finansējumu, ir noteiktas papildu prasības – jānorāda kontā saņemto finansējumu, kā arī jāsniedz ziņas par saņemtajām dotācijām un to izlietojumu.
Ar grozījumiem noteikumos ir precizēts, ka reliģiskām organizācijām, kuru apgrozījums (ieņēmumi) no saimnieciskajiem darījumiem pārskata gadā nepārsniedz 25000 latu, kārtot grāmatvedību vienkāršā ieraksta sistēmā nav obligāta prasība, bet viņu izvēles iespēja.
Lai noteikumus saskaņotu ar likumu par grāmatvedību, ar grozījumiem ir paredzēts noteikt prasības grāmatvedības reģistriem, ja biedrība, nodibinājums, arodbiedrība vai reliģiskā organizācija kārto grāmatvedību vienkāršā ieraksta sistēmā, kā arī atbrīvot biedrību, nodibinājumu, arodbiedrību vai reliģisko organizāciju, kura kārto grāmatvedību vienkāršā ieraksta sistēmā, no grāmatvedības organizācijas dokumentu izstrādāšanas un apstiprināšanas.
Tāpat ar grozījumiem tiek noteikti gadījumi, kad par naudas izdevumu apliecinošu dokumentu var izmantot kases čeku, kā arī skaidrots, pie kādiem nosacījumiem kases čeku var pievienot attaisnojuma dokumentam, kas sagatavots saistībā ar skaidrās un bezskaidrās naudas avansa izlietojumu.
var izmantot par naudas izdevumus apliecinošu dokumentu šādos gadījumos:
8.11. ja kases čeks satur visus attaisnojuma dokumentam nepieciešamos rekvizītus un informāciju, izņemot rekvizītu – autora paraksts;
____________________
Это так надо понимать, что на чеках не нужна подпись? Или что ?
MK noteikumu anotācijā teikts:
Uzņēmējdarbības vides uzlabošanas pasākumu plāna 2009.gadam22.punktā bija norādītas problēmas, kuras identificējuši uzņēmēji, ka saskaņā ar likuma „Par pievienotās vērtības nodokli” 8.pantuun likuma „Par grāmatvedību” 7.pantuLatvijā tiek izvirzītas vairākas prasības attiecībā uz rēķiniem, kas netiek piemērotas citās Eiropas Savienības dalībvalstīs, piemēram:
1.Prasība, ka uz kases čeka (rēķina) virs 20 Ls ir jābūt papildu rekvizītiem;
2.Laiizmantotu stāvvietas apmaksas kvīti, čeku kā uzņēmuma grāmatvedības attaisnojuma dokumentu, uz tā ir jābūt zīmogam un papildu rekvizītiem.
Grozījumi likumā „Par pievienotās vērtības nodokli”, kas tika pieņemti Saeimā 2009.gada1.decembrī un stājās spēkā 2010.gada1.janvārī noteic, ka no 2010.gada1.janvāra kases čekus, kas izsniegti par darījumu, kura vērtība bez PVN ir mazāka par 20 latiem, var izmantot kā PVN rēķinus bez papildu informācijas ierakstīšanas uz kases čeka un ieraksta apliecināšanas ar parakstu un spiedogu,
t.sk arī stāvvietas apmaksas dokuments, kurā nav ietverta likuma „Par pievienotās vērtības nodokli” 8.pantasestās daļas 2.punktā minētā informācija - (preču vai pakalpojumu saņēmēja nosaukums (fiziskajai personai - vārds, uzvārds), juridiskā adrese (fiziskajai personai - deklarētā dzīvesvieta), kā arī Valsts ieņēmumu dienesta piešķirtais ar pievienotās vērtības nodokli apliekamās personas reģistrācijas numurs), var izmantot kā PVN rēķinu, ja darījuma vērtība bez PVN par stāvvietas pakalpojumu ir mazāka par 20 latiem.
Līdz ar to ir nepieciešams izteikt noteikumu Nr.585 8.¹ un 8.² punktu jaunā redakcijā, lai skaidrotu kādus dokumentus var izmantot par naudas izdevumus apliecinošiem dokumentiem un atvieglotu uzņēmumiem darbības ar kases čekiem gadījumos, kad:
-kases čekā ir visi attaisnojuma dokumentam nepieciešamie rekvizīti un informācija, izņemot autora parakstu;
-kases čekā nav visi attaisnojuma dokumentam nepieciešamie rekvizīti, bet ir papildus noformēts attaisnojuma dokuments vai ir papildus veikts ieraksts;
- tiek veikta samaksa par darījumu skaidrā naudā bez pārdevēja (pakalpojumu sniedzēja) klātbūtnes, kā tas ir noteikts Ministru kabineta noteikumos Nr.282 „Nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtība”;
- kases čeks ir noformēts atbilstoši pievienotās vērtības nodokli regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām;
.- komandējuma vai darba brauciena laikā ārvalstī izsniegts naudas izdevumus apliecinošs dokuments, kurā nav visi attaisnojuma dokumentam nepieciešamie rekvizīti un informācija.
Vēl anotācijā ir arī šāds teksts
Sakarā ar to, ka 2012.gada1.janvārī stājās spēkā Ministru kabineta 2011.gada13.decembra noteikumi Nr.958 „Grozījumi Ministru kabineta 2003.gada21.oktobra noteikumos Nr.585 „Noteikumi par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju””, ar kuriem tika noteikts jauns dokumenta veids - preču piegādes dokuments, ir nepieciešams papildināt noteikumu Nr.585 45. un 45.¹ punktu, lai noteiktu preču piegādes dokumentam tādas pašas prasības kā attaisnojuma dokumentam.
4) No noteikumu III¹ nodaļas, kas nosaka prasības preču piegādes dokumentu vai pārvadājumu dokumentu reģistrēšanai, kas attiecas uz vairumtirdzniecību un mazumtirdzniecību, tiek svītrots noteikumu 47.4 punkts, jo šis punkts neattiecas uz mazumtirdzniecību un vairumtirdzniecību.
5) Lai novērstu atšķirīgas interpretācijas iespējas noteikumu Nr.585 redakcijai 2013.gada1.jūlijā, tiek atcelti noteikumi Nr.371.
Tagad varam gaidīt GROZĪJUMUS autonodoklī
- rīt tos pieņēms.
Atkal būs par ko parunāt!
Te jau traks var palikt.
Kurš to visu var izlasīt un vēl arī saprast un piemērot!
Sen jau gaidam! Drīz būs gads
Paga-paga!
Nav teikts, ka tie būs pēdējie!
Pēdējie būs, kad mūsu vairs nebūs.
Закрыть
Краткое описание нарушения