Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Налоги и пошлины
ES līdzfinansējums К списку тем
Ответы (13)
Visa summa ienākumos nav jāliek neviena nodokļa (ne IIN, ne UIN) maksātājiem. Tāpēc ir nākamo periodu ieņēmumi.
Meklējiet tēmas - daudz ir apspriests.
Meklējiet tēmas - daudz ir apspriests.
tad vēl VID vēstule...
Līdz ar to tikai tādi atbalsta maksājumi, kas piešķirti par 2009.gaduun saņemti 2010.gadā, nav jāietver ar nodokli apliekamā ienākumā.
Iesniedzēja aprakstītajā situācijā atbalsta maksājums ir par periodu no 2010.gada30.decembra līdz 2011.gada11.maijam, tādējādi, tas ir maksājums, kas apliekams ar nodokli.
Saskaņā ar likuma „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” 11.panta1.1daļu par fiziskās personas saimniecisko darbību ir uzskatāma jebkura darbība, kas vērsta uz preču ražošanu, darbu izpildi, tirdzniecību un pakalpojumu sniegšanu par atlīdzību. Saimnieciskā darbība ietver arī ar uzņēmuma līguma izpildi saistīto darbību, profesionālo darbību, nekustamā īpašuma apsaimniekošanu, komercaģenta, māklera un individuālā komersanta darbību, kā arī fiziskās personas īpašumā esoša individuālā uzņēmuma (arī zemnieka un zvejnieka saimniecības) darbību.
Atbilstoši likuma „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” 11.pantaotrajai daļai ieņēmumos, kas gūti no saimnieciskās darbības, tiek ieskaitīti:
1) ieņēmumi no preču, darbu un pakalpojumu pārdošanas;
2) ieņēmumi no īpašuma un telpu iznomāšanas vai izīrēšanas;
21) pārpalikuma daļa, kuru saņem normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem par atbalsta saņemšanu lauku attīstībai atbilstošas lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības biedrs, atbilstoši viņa izmantoto kooperatīvās sabiedrības pakalpojumu apjomam;
3) summas, kas saņemtas soda naudas veidā;
4) citi saimnieciskās darbības ieņēmumi.
Likuma „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” 11.pantatrešās daļas 15.punktā noteikts, ka izdevumos, ja tie saistīti ar taksācijas gada ienākuma gūšanu no saimnieciskās darbības, tiek ieskaitīti citi izdevumi, kas saistīti ar saimniecisko darbību un nepieciešami tās nodrošināšanai, saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem.
Ministru kabineta 2007.gada20.marta noteikumi Nr.188 „Kārtība, kādā individuālais komersants, individuālais uzņēmums, zemnieku un zvejnieku saimniecības, citas fiziskas darbības, kas veic s
Līdz ar to tikai tādi atbalsta maksājumi, kas piešķirti par 2009.gaduun saņemti 2010.gadā, nav jāietver ar nodokli apliekamā ienākumā.
Iesniedzēja aprakstītajā situācijā atbalsta maksājums ir par periodu no 2010.gada30.decembra līdz 2011.gada11.maijam, tādējādi, tas ir maksājums, kas apliekams ar nodokli.
Saskaņā ar likuma „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” 11.panta1.1daļu par fiziskās personas saimniecisko darbību ir uzskatāma jebkura darbība, kas vērsta uz preču ražošanu, darbu izpildi, tirdzniecību un pakalpojumu sniegšanu par atlīdzību. Saimnieciskā darbība ietver arī ar uzņēmuma līguma izpildi saistīto darbību, profesionālo darbību, nekustamā īpašuma apsaimniekošanu, komercaģenta, māklera un individuālā komersanta darbību, kā arī fiziskās personas īpašumā esoša individuālā uzņēmuma (arī zemnieka un zvejnieka saimniecības) darbību.
Atbilstoši likuma „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” 11.pantaotrajai daļai ieņēmumos, kas gūti no saimnieciskās darbības, tiek ieskaitīti:
1) ieņēmumi no preču, darbu un pakalpojumu pārdošanas;
2) ieņēmumi no īpašuma un telpu iznomāšanas vai izīrēšanas;
21) pārpalikuma daļa, kuru saņem normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem par atbalsta saņemšanu lauku attīstībai atbilstošas lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības biedrs, atbilstoši viņa izmantoto kooperatīvās sabiedrības pakalpojumu apjomam;
3) summas, kas saņemtas soda naudas veidā;
4) citi saimnieciskās darbības ieņēmumi.
Likuma „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” 11.pantatrešās daļas 15.punktā noteikts, ka izdevumos, ja tie saistīti ar taksācijas gada ienākuma gūšanu no saimnieciskās darbības, tiek ieskaitīti citi izdevumi, kas saistīti ar saimniecisko darbību un nepieciešami tās nodrošināšanai, saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem.
Ministru kabineta 2007.gada20.marta noteikumi Nr.188 „Kārtība, kādā individuālais komersants, individuālais uzņēmums, zemnieku un zvejnieku saimniecības, citas fiziskas darbības, kas veic s
...
Ministru kabineta 2007.gada20.marta noteikumi Nr.188 „Kārtība, kādā individuālais komersants, individuālais uzņēmums, zemnieku un zvejnieku saimniecības, citas fiziskas darbības, kas veic saimniecisko darbību, kārto grāmatvedību vienkāršā ieraksta sistēmā” 3.punktsnosaka, ka kārtojot grāmatvedību vienkāršā ieraksta sistēmā, grāmatvedības reģistros atspoguļo saimnieciskās darbības naudas plūsmu, tās veidošanās avotus un izlietojumu un saimnieciskajā darbībā izmantotās un saimnieciskajā darbībā iegūtās mantas stāvokļa izmaiņas, lai fiksētu nodokļu aprēķināšanai nepieciešamos datus, kā arī veiktu mantas un norēķinu kontroli.
Tādējādi Iesniedzēja saņemtais atbalsta maksājums lauku un zivsaimniecības attīstībai pasākumam “Zvejas aktivitāšu pilnīga pārtraukšana” ir iekļaujams zvejnieku saimniecības saimnieciskās darbības ieņēmumos un izdevumi, kas attiecas uz zvejas laivas sadalīšanu attiecīgi ir iekļaujami izdevumos no saimnieciskās darbības.
Ministru kabineta 2007.gada20.marta noteikumi Nr.188 „Kārtība, kādā individuālais komersants, individuālais uzņēmums, zemnieku un zvejnieku saimniecības, citas fiziskas darbības, kas veic saimniecisko darbību, kārto grāmatvedību vienkāršā ieraksta sistēmā” 3.punktsnosaka, ka kārtojot grāmatvedību vienkāršā ieraksta sistēmā, grāmatvedības reģistros atspoguļo saimnieciskās darbības naudas plūsmu, tās veidošanās avotus un izlietojumu un saimnieciskajā darbībā izmantotās un saimnieciskajā darbībā iegūtās mantas stāvokļa izmaiņas, lai fiksētu nodokļu aprēķināšanai nepieciešamos datus, kā arī veiktu mantas un norēķinu kontroli.
Tādējādi Iesniedzēja saņemtais atbalsta maksājums lauku un zivsaimniecības attīstībai pasākumam “Zvejas aktivitāšu pilnīga pārtraukšana” ir iekļaujams zvejnieku saimniecības saimnieciskās darbības ieņēmumos un izdevumi, kas attiecas uz zvejas laivas sadalīšanu attiecīgi ir iekļaujami izdevumos no saimnieciskās darbības.
Vai varu liekt l/s ieņēmumos visu ES saņemto atbalstu, un izdevumus par kredīta samazināšanu - l/s izdevumos, tad vēl gada beigās precizet nolietojumu par PL klāt pie l/s izdevumiem.
Lūdzu, apstipriniet vai noliedziet, bet palīdziet! Pilnīgi kā dzejā sanāca
Lūdzu, apstipriniet vai noliedziet, bet palīdziet! Pilnīgi kā dzejā sanāca
Uzdodiet savu jautājumu 'VID.
Manuprāt nav loģiski, ka viss saņmematais finansējums jāiekāluj uzreiz ieņēmumos, ja tas attiecas uz ilgtermiņa piem. Pl iegādi, kas izdevumos aizies tikai nākošajos periodod.
Manuprāt nav loģiski, ka viss saņmematais finansējums jāiekāluj uzreiz ieņēmumos, ja tas attiecas uz ilgtermiņa piem. Pl iegādi, kas izdevumos aizies tikai nākošajos periodod.
Man ar liekas nelogiski, bet no MK tā secināju, ka vienkaršajā ierakstā tādu nākamo periodu ieņēmumu nav. Uzrakstīju gan vēl VID jautājumu, gaidu atbildi, tad ielikšu.
Kaut arī nākamo periodu nav, tad korekcijas iespējas ir, arī PL nolietojums iet uz izdevumiem caur korekcijām.
Pirms krīt panikā jāpalasa likums
Likums par Iedzīvotāju ienākuma nodokli 16 un 17 pants.:
16. Maksātāji, kas kārto grāmatvedības uzskaiti vienkāršā ieraksta sistēmā, valsts atbalsta lauksaimniecībai vai Eiropas Savienības atbalsta lauksaimniecībai un lauku attīstībai summas, kuras atbilstoši atbalsta nosacījumiem piešķirtas, lai kompensētu pamatlīdzekļa iegādes izdevumus, saimnieciskās darbības ieņēmumos iekļauj pakāpeniski vairāku taksācijas gadu laikā atbilstoši attiecīgajā taksācijas gadā nodokļa aprēķināšanas vajadzībām noteiktajai attiecīgā pamatlīdzekļa nolietojuma vērtībai. Ja saņemtā valsts atbalsta lauksaimniecībai vai Eiropas Savienības atbalsta lauksaimniecībai un lauku attīstībai summa daļēji sedz pamatlīdzekļa iegādes vai izveidošanas izmaksas, to iekļauj attiecīgo pārskata gadu ieņēmumos atbilstoši tām šā pamatlīdzekļa kārtējā gada nolietojuma un vērtības norakstījumu summu daļām, kuras attiecas uz saņemto valsts atbalstu lauksaimniecībai vai Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai un lauku attīstībai.
17. Maksātāji, kuri kārto grāmatvedības uzskaiti vienkāršā ieraksta sistēmā un ir saņēmuši valsts atbalsta vai Eiropas Savienības atbalsta lauksaimniecībai un lauku attīstībai maksājumu avansus, kas atbilstoši atbalsta nosacījumiem piešķirti, lai kompensētu izdevumus, kuri maksātājam faktiski radīsies šo maksājumu administrēšanai un izmaksai saimnieciskajā gadā, kas sākas taksācijas gada 1.jūlijā un beidzas pēctaksācijas gada 30.jūnijā, šīs summas ir tiesīgi iekļaut pēctaksācijas gada saimnieciskās darbības ieņēmumos.
(31.05.1995. likuma redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar 19.12.1996., 02.10.1997., 20.11.1997., 25.11.1999., 22.11.2001., 11.12.2003., 10.03.2005., 20.10.2005., 28.09.2006., 19.12.2006., 17.05.2007., 08.11.2007., 14.11.2008., 01.12.2009., 13.05.2010., 09.08.2010., 22.09.2011. un 15.12.2011. likumu, kas stājas spēkā 01.01.2012. Sk. Pārejas noteikumu 45. un 77.punktu)
Likums par Iedzīvotāju ienākuma nodokli 16 un 17 pants.:
16. Maksātāji, kas kārto grāmatvedības uzskaiti vienkāršā ieraksta sistēmā, valsts atbalsta lauksaimniecībai vai Eiropas Savienības atbalsta lauksaimniecībai un lauku attīstībai summas, kuras atbilstoši atbalsta nosacījumiem piešķirtas, lai kompensētu pamatlīdzekļa iegādes izdevumus, saimnieciskās darbības ieņēmumos iekļauj pakāpeniski vairāku taksācijas gadu laikā atbilstoši attiecīgajā taksācijas gadā nodokļa aprēķināšanas vajadzībām noteiktajai attiecīgā pamatlīdzekļa nolietojuma vērtībai. Ja saņemtā valsts atbalsta lauksaimniecībai vai Eiropas Savienības atbalsta lauksaimniecībai un lauku attīstībai summa daļēji sedz pamatlīdzekļa iegādes vai izveidošanas izmaksas, to iekļauj attiecīgo pārskata gadu ieņēmumos atbilstoši tām šā pamatlīdzekļa kārtējā gada nolietojuma un vērtības norakstījumu summu daļām, kuras attiecas uz saņemto valsts atbalstu lauksaimniecībai vai Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai un lauku attīstībai.
17. Maksātāji, kuri kārto grāmatvedības uzskaiti vienkāršā ieraksta sistēmā un ir saņēmuši valsts atbalsta vai Eiropas Savienības atbalsta lauksaimniecībai un lauku attīstībai maksājumu avansus, kas atbilstoši atbalsta nosacījumiem piešķirti, lai kompensētu izdevumus, kuri maksātājam faktiski radīsies šo maksājumu administrēšanai un izmaksai saimnieciskajā gadā, kas sākas taksācijas gada 1.jūlijā un beidzas pēctaksācijas gada 30.jūnijā, šīs summas ir tiesīgi iekļaut pēctaksācijas gada saimnieciskās darbības ieņēmumos.
(31.05.1995. likuma redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar 19.12.1996., 02.10.1997., 20.11.1997., 25.11.1999., 22.11.2001., 11.12.2003., 10.03.2005., 20.10.2005., 28.09.2006., 19.12.2006., 17.05.2007., 08.11.2007., 14.11.2008., 01.12.2009., 13.05.2010., 09.08.2010., 22.09.2011. un 15.12.2011. likumu, kas stājas spēkā 01.01.2012. Sk. Pārejas noteikumu 45. un 77.punktu)
Katram gadījumam, VID atbilde
1.Uzņēmumu ienākuma nodokli maksā zemnieku saimniecības, kuras izvēlējušās sagatavot gada pārskatu atbilstoši Gada pārskatu likumam vai, kuru darījumi iepriekšējā pārskata gadā pārsniedz 200 000 latu. Līdz ar to Jūsu zemnieku saimniecībai ir tiesības kļūt par uzņēmumu ienākuma nodokļa maksātāju no 2013.gada1.janvāra.
Lai zemnieku saimniecība tiktu reģistrēta ar PVN apliekamo personu reģistrā, tai Valsts ieņēmumu dienestā jāiesniedz reģistrācijas iesniegums (Ministru kabineta 2006.gada14.novembra noteikumi Nr.933 „Likuma „Par pievienotās vērtības nodokli” normu piemērošanas kārtība”” 1.pielikums).
2.Likuma„Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” 9.pantapirmās daļas 1.punktā minētie ar iedzīvotāju ienākuma nodokli neapliekamie ienākumi no maksātāja lauksaimnieciskās ražošanas un lauku tūrisma pakalpojumu sniegšanas, ja tie nepārsniedz 2000 latu, ietver arī valsts atbalsta vai Eiropas Savienības (ES) atbalsta lauksaimniecībai un lauku attīstībai ietvaros saņemtos maksājumus (likuma „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” 9.panta3.5 daļa).
Turklāt attiecībā uz ES atbalstu pamatlīdzekļu iegādei un kompensētajiem izdevumiem likuma „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” 11.pantasešpadsmitā un septiņpadsmitā daļa nosaka:
16. Maksātāji, kas kārto grāmatvedības uzskaiti vienkāršā ieraksta sistēmā, valsts atbalsta lauksaimniecībai vai Eiropas Savienības atbalsta lauksaimniecībai un lauku attīstībai summas, kuras atbilstoši atbalsta nosacījumiem piešķirtas, lai kompensētu pamatlīdzekļa iegādes izdevumus, saimnieciskās darbības ieņēmumos iekļauj pakāpeniski vairāku taksācijas gadu laikā atbilstoši attiecīgajā taksācijas gadā nodokļa aprēķināšanas vajadzībām noteiktajai attiecīgā pamatlīdzekļa nolietojuma vērtībai. Ja saņemtā valsts atbalsta lauksaimniecībai vai Eiropas Savienības atbalsta lauksaimniecībai un lauku attīstībai summa daļēji sedz pamatlīdzekļa iegādes vai izveidošanas izmaksas, to iekļauj attiecīgo pārskata gadu ieņēmumos atbilstoši tām
1.Uzņēmumu ienākuma nodokli maksā zemnieku saimniecības, kuras izvēlējušās sagatavot gada pārskatu atbilstoši Gada pārskatu likumam vai, kuru darījumi iepriekšējā pārskata gadā pārsniedz 200 000 latu. Līdz ar to Jūsu zemnieku saimniecībai ir tiesības kļūt par uzņēmumu ienākuma nodokļa maksātāju no 2013.gada1.janvāra.
Lai zemnieku saimniecība tiktu reģistrēta ar PVN apliekamo personu reģistrā, tai Valsts ieņēmumu dienestā jāiesniedz reģistrācijas iesniegums (Ministru kabineta 2006.gada14.novembra noteikumi Nr.933 „Likuma „Par pievienotās vērtības nodokli” normu piemērošanas kārtība”” 1.pielikums).
2.Likuma„Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” 9.pantapirmās daļas 1.punktā minētie ar iedzīvotāju ienākuma nodokli neapliekamie ienākumi no maksātāja lauksaimnieciskās ražošanas un lauku tūrisma pakalpojumu sniegšanas, ja tie nepārsniedz 2000 latu, ietver arī valsts atbalsta vai Eiropas Savienības (ES) atbalsta lauksaimniecībai un lauku attīstībai ietvaros saņemtos maksājumus (likuma „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” 9.panta3.5 daļa).
Turklāt attiecībā uz ES atbalstu pamatlīdzekļu iegādei un kompensētajiem izdevumiem likuma „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” 11.pantasešpadsmitā un septiņpadsmitā daļa nosaka:
16. Maksātāji, kas kārto grāmatvedības uzskaiti vienkāršā ieraksta sistēmā, valsts atbalsta lauksaimniecībai vai Eiropas Savienības atbalsta lauksaimniecībai un lauku attīstībai summas, kuras atbilstoši atbalsta nosacījumiem piešķirtas, lai kompensētu pamatlīdzekļa iegādes izdevumus, saimnieciskās darbības ieņēmumos iekļauj pakāpeniski vairāku taksācijas gadu laikā atbilstoši attiecīgajā taksācijas gadā nodokļa aprēķināšanas vajadzībām noteiktajai attiecīgā pamatlīdzekļa nolietojuma vērtībai. Ja saņemtā valsts atbalsta lauksaimniecībai vai Eiropas Savienības atbalsta lauksaimniecībai un lauku attīstībai summa daļēji sedz pamatlīdzekļa iegādes vai izveidošanas izmaksas, to iekļauj attiecīgo pārskata gadu ieņēmumos atbilstoši tām
... šā pamatlīdzekļa kārtējā gada nolietojuma un vērtības norakstījumu summu daļām, kuras attiecas uz saņemto valsts atbalstu lauksaimniecībai vai Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai;
17. Maksātāji, kuri kārto grāmatvedības uzskaiti vienkāršā ieraksta sistēmā un ir saņēmuši valsts atbalsta vai Eiropas Savienības atbalsta lauksaimniecībai un lauku attīstībai maksājumu avansus, kas atbilstoši atbalsta nosacījumiem piešķirti, lai kompensētu izdevumus, kuri maksātājam faktiski radīsies šo maksājumu administrēšanai un izmaksai saimnieciskajā gadā, kas sākas taksācijas gada 1.jūlijā un beidzas pēctaksācijas gada 30.jūnijā, šīs summas ir tiesīgi iekļaut pēctaksācijas gada saimnieciskās darbības ieņēmumos.
Atbildei ir informatīvs raksturs.
Visi nodokļu normatīvie akti ir atrodami VID mājas lapā www.vid.gov.lvsadaļā Tiesību akti.
Ar cieņu,
VID konsultanti
17. Maksātāji, kuri kārto grāmatvedības uzskaiti vienkāršā ieraksta sistēmā un ir saņēmuši valsts atbalsta vai Eiropas Savienības atbalsta lauksaimniecībai un lauku attīstībai maksājumu avansus, kas atbilstoši atbalsta nosacījumiem piešķirti, lai kompensētu izdevumus, kuri maksātājam faktiski radīsies šo maksājumu administrēšanai un izmaksai saimnieciskajā gadā, kas sākas taksācijas gada 1.jūlijā un beidzas pēctaksācijas gada 30.jūnijā, šīs summas ir tiesīgi iekļaut pēctaksācijas gada saimnieciskās darbības ieņēmumos.
Atbildei ir informatīvs raksturs.
Visi nodokļu normatīvie akti ir atrodami VID mājas lapā www.vid.gov.lvsadaļā Tiesību akti.
Ar cieņu,
VID konsultanti
Закрыть
Краткое описание нарушения
Закрыть