Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Valdība apstiprina prasības komersantu un zemnieku saimniecību maršruta kontroles sistēmām К списку тем
Valdība apstiprina prasības komersantu un zemnieku saimniecību maršruta kontroles sistēmām
Ministru kabinets (MK) otrdien, 2.oktobrī, apstiprināja Finanšu ministrijas (FM) sagatavotās prasības komersantu un zemnieku saimniecību maršruta kontroles sistēmām (GPS). Noteikumi nosaka, kādus datus fiksē un ieraksta maršruta kontroles sistēmas, lai komersants vai zemnieku saimniecība, veicot savas saimnieciskās darbības uzskaiti, saņemtu atbrīvojumu no uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa maksāšanas. Šī prasība attiecas tikai uz tiem komersantiem un zemnieku saimniecībām, kas savus vieglos transportlīdzekļus ir deklarējuši Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD) kā tikai un vienīgi saimnieciskās darbības veikšanai izmantojamu transportlīdzekli.
Noteikumi paredz, ka tikai maršruta kontroles sistēmu tirgotāji vai maršruta kontroles sistēmu nodrošinātāji drīkst uzstādīt, labot vai nomainīt maršruta kontroles sistēmas. Savukārt, lai uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa vajadzībām izmantotu kvalitatīvas maršruta kontroles sistēmas, kas nodrošinātu maksimāli precīzu datu fiksēšanu, noteikumi nosaka, kādās valstīs ražotās sistēmas ir atļauts uzstādīt transportlīdzekļiem.
Ответы (18)
Lai nepieļautu iespēju manipulēt ar maršruta kontroles sistēmas datiem, tirgotājiem vai sistēmu nodrošinātājiem darba pieņemšanas-nodošanas aktā būs jāfiksē maršruta kontroles sistēmas sērijas numurs un ražotājs, kā arī konkrētais transportlīdzeklis, kurā tā uzstādīta. Valsts ieņēmumu dienesta datu salīdzināšanas vajadzībām komersants vai zemnieku saimniecība varēs izmantot tikai Latvijas Republikā reģistrētu pakalpojumu sniedzēju sniegtos pakalpojumus, kas nodrošina maršruta kontroles sistēmu darbību.
Noteikumi nosaka arī to, cik ilgā laikā komersantam un zemnieku saimniecībai jāvēršas pie maršruta kontroles sistēmu tirgotāja vai darbības nodrošinātāja pēc tehniskas palīdzības maršruta kontroles sistēmas darbības problēmu gadījumā. Tāpat tirgotājam vai sistēmu darbības nodrošinātājam arī būs jāizsniedz komersantam un zemnieku saimniecībai apliecinājums par laiku, kad maršruta kontroles sistēmas bojājumu gadījumā sniegta tehniska palīdzība.
Lai nodrošinātu nepārtrauktu datu ieguvi, maršruta kontroles sistēmai būs jābūt pastāvīgi pieslēgtai pie transportlīdzekļa nepārtraukta barošanas sprieguma, un gadījumos, kad nebūs iespējams nodrošināt nepārtrauktu barošanas spriegumu, komersantam vai zemnieku saimniecībai aktā šie iemesli būs jāpaskaidro. Komersantam un zemnieku saimniecībai būs arī jāveic brauciena maršruta datu uzskaite par laiku, kad maršruta kontroles sistēma nedarbojas vai darbojas kļūdaini.
Nez cik tādi ir, kas tā deklarējuši un pielieto šo sitēmu, lai nemaksātu vieglo tr.nodokli
Nu rezultātā būs lētāk to nodokli samaksāt
Man arī liekas vai tik tā neiznāks. Iegādāties kontroles sistēmu, uzturēt utt.
Viens no maniem uzņēmumiem bija deklarējis un nemaksāja šo nodokli.
VID kā viņu pārbaudīja skarā ar to?
Ilma - VID nepārbaudīja.
Es tikai saku, ka ir uzņēmēji, kas deklarē GPS un nemaksā nodokli.
Viņiem patiešām ir GPS, un uzņēmuma vadība kontrolē braucienus.
No sākuma paši autovadītāji nezināja, kuram auto ierīkots GPS, kamēr nenogrēkojās.
Tas labi, ka VIDu tas neinteresē.
Bet kā ar ceļazīmēm? Tad tas GPS var izdrukāt visus braucienus un papildus nekas vairs nav jātaisa grāmatvedim? Degviela arī ielietā un izlietotā tur tad parādījās GPS izdrukā.
Nē, Ilma.
Tajā GPS izdrukā var redzēt tikai auto pārvietošanos (Rīga, Madona, Cēsis un tml.) - vietu un laiku.
Manā gadījumā ceļazīmes raksta absolūti visi.
Arī pašnodarbinātie tajā skaitā.
Paldies
Tai brīdī, kas vadība sapratīs, ka darbinieki par firmas naudu lej degvielu arī savās privātajās mašīnās, ne tikai GPS uzliks, bet arī papildus maršruta lapas liks rakstīt.
Tā viss būtu, ja vien tie lējēji visbiežāk arī nebūtu paši vadītāji.
Mūsu sabiedrība ir tāda, kāda tā ir.
Ne ko pielikt, ne atņemt.
Tā viss būtu, ja vien tie lējēji visbiežāk arī nebūtu paši vadītāji.
nu-nu.... bet to vadība uzzinās tikai tad, ja sāks kontrolēt.
Vadībai nepatīk sevi kontrolēt.
Vienīgā kontrole
Iedarbojas tikai kontrole no ārpuses.
Es gan šeit par vadību nerunāju, bet gan par darbiniekiem, kuri ļaunprātīgi izmanto iedotās degvielu kartes un vadības nekontrolēšanu,
Закрыть
Краткое описание нарушения