Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Avansu norēķini: 90 dienu termiņš К списку тем
Avansu norēķini: 90 dienu termiņš
Sakiet, lūdzu, vai likums par pienākumu avansa norēķinu personai norēķināties par izsniegtajiem avansiem 90 dienu laikā, par ko kā par nodokļu politikas izmaiņām rakstīts Finanšu ministrijas mājaslapā, jau ir stājies spēkā, vai arī tas ir tikai projekts?
«Izmaiņas nodokļu politikā 2013. gadā
5) lai ierobežotu nodokļu plānošanu uzņēmumiem, kuri, izsniedzot skaidrās vai bezskaidrās naudas avansus un neliekot par tiem norēķināties, izvairās no algas nodokļa nomaksas un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto maksājumu veikšanas, turpmāk uzņēmumu izsniegtie skaidrās vai bezskaidrās naudas avansi būs pielīdzināmi algota darba ienākumam, ja par tiem nebūs veikti norēķini 90 dienu laikā pēc komandējuma beigām, bet pārējos gadījumos – 90 dienu laikā no skaidrās vai bezskaidrās naudas avansa izsniegšanas brīža. Tiek paredzēts pārejas periods attiecībā uz uzņēmumu līdz 2012.gada31.decembrim izsniegtajiem skaidrās vai bezskaidrās naudas avansiem, par kuriem nebūs veikti norēķini. Ja par šiem avansiem nebūs veikti norēķini līdz 2013.gada30.jūnijam, 2013.gada1.jūlijā tos pielīdzinās algota darba ienākumam;» (
http://www.fm.gov.lv/files/nodoklupolitika/Nodoklu_izmainas_2013_1.pdf)
Ответы (29)
8. pants. Gada apliekamā ienākuma avoti
2.7 Algota darba ienākumam pielīdzina arī izsniegto skaidrās vai bezskaidrās naudas avansu, ko darbiniekam, valdes loceklim, padomes loceklim, īpašniekam, dalībniekam vai biedram piešķir komercsabiedrības, kooperatīvās sabiedrības, Eiropas komercsabiedrības, Eiropas kooperatīvās sabiedrības, Eiropas ekonomisko interešu grupas, biedrības, nodibinājumi, individuālie uzņēmumi, zemnieku vai zvejnieku saimniecības, organizācijas, individuālie komersanti vai fiziskās personas, kas reģistrējušās Valsts ieņēmumu dienestā kā saimnieciskās darbības veicējas, ja par to vai tā daļu nav veikts norēķins 90 dienu laikā pēc komandējuma vai darba brauciena beigām, bet pārējos gadījumos — 90 dienu laikā no skaidrās vai bezskaidrās naudas avansa izsniegšanas dienas. Šīs daļas izpratnē 90 dienu periodu skaita ar nākamo dienu pēc komandējuma vai darba brauciena beigām vai pēc skaidrās vai bezskaidrās naudas avansa izsniegšanas dienas.
http://www.likumi.lv/doc.php?id=56880
Otrdien, 8. janvārī, Ministru kabineta (MK) sēdē tika apstiprināts Finanšu ministrijas (FM) sagatavotais noteikumu projekts par grozījumiem grāmatvedības kārtošanas un organizācijas noteikumos.
Grozījumi galvenokārt veikti, lai uzņēmumi pievienotās vērtības nodokļa (PVN) rēķinos, kuri ir izteikti ārvalstu valūtās un kurus izmanto par attaisnojuma dokumentiem ierakstiem grāmatvedības reģistros, varētu PVN summas pārrēķināt uz latiem, izmantojot Eiropas Centrālās bankas publicētos ārvalstu valūtas kursus.
Noteikumos arī precizētas grāmatvedības organizācijas dokumentiem noteiktās prasības, tajā skaitā tās, kas attiecas uz pārskatu sniegšanu par skaidrās vai bezskaidrās naudas avansu izlietojumu un šo pārskatu iesniegšanas termiņiem, ņemot vērā nodokļus reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktos norēķina termiņus.
Veiktie grozījumi arī precizē atbrīvojumus, kas paredzēti atsevišķām uzņēmumu grupām no visu vai atsevišķu grāmatvedības organizācijas dokumentu sagatavošanas, kā arī noteikumus par ārvalstu valūtā izteikto uzskaites vienību atlikumu pārrēķināšanas kārtību gada beigās un skaidro jēdzienu „skaidrās vai bezskaidrās naudas avanss” šo noteikumu izpratnē.
Noteikumu projektu skatīt MK mājaslapā:
http://mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40272659&mode=mk&date=2013-01-08
Ir .. stājies spēkā ar 01.01.2013. ; 2012.gada15.novembra "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"" papildināts 8. pants.
Bet kas ir attiecībā uz FM mājaslapā rakstīto tekstu: "Tiek paredzēts pārejas periods attiecībā uz uzņēmumu līdz 2012.gada31.decembrimizsniegtajiem skaidrās vai bezskaidrās naudas avansiem, par kuriem nebūs veikti norēķini. Ja par šiem avansiem nebūs veikti norēķini līdz 2013.gada30.jūnijam, 2013.gada1.jūlijā tos pielīdzinās algota darba ienākumam;"?
Vai tāds jauns likums tiek gatavots un stāsies spēkā ar 2013.gada1.jūliju?
Un kādi nodokļi par šo atalgojumu, kas radies no 2009.,2010., 2011.g. saņemtajiem avansiem, piemēros uzņēmumā, kas tajos gados maksāja UIN, bet no 2012.g. pārgāja uz MUN. Ja 2013.g. šos avansu atlikumus pārvērtīs atalgojumā, kad uzņēmums maksā MUN, vai tad vienalga būs jānomaksā IIN un VSAOI par šo atalgojumu?
Likums par IIN pārejas noteikumi 95.pants Vai nav vienkāršāk šos avansus nodzēst līdz 1.jūlijam? ( ja tāda iespēja pastāv.. )
Es visas šīs summas jau 2012.gada28.decembrī iemaksāju "kasē". Lai miers mājās. Un lai Gada pārskatā nekas tāds vairs neparādās.
Tā kā uzņēmuma kase nav tas pats kas EKA naudas lāde, domāju, ka VIDs neķersies pie kases pārbaudes.
Pirms gadiem 5 audita laikā gribēja gan pārskaitīt arī uzņēmuma kasi, bet tā kase un grāmatvedība mums ir dažādās mājās ( 15 km starpā), tad neaizbraucām. Interese bij liela - vai tiešām tur reāli esot uzrādītā summa?
Es visas šīs summas jau 2012.gada28.decembrī iemaksāju "kasē". Lai miers mājās. Un lai Gada pārskatā nekas tāds vairs neparādās.
Tā kā uzņēmuma kase nav tas pats kas EKA naudas lāde, domāju, ka VIDs neķersies pie kases pārbaudes.
Un es arī.Lai miers mājās.
Nu VIDs ar' nav muļķis - lielākas naudas summas kasē liek uzrādīt - gan invetarizācijas aktus, gan pārskaita.
Nu VIDs ar' nav muļķis - lielākas naudas summas kasē liek uzrādīt - gan invetarizācijas aktus, gan pārskaita.
Kur teikts, ka viņiem ir tādas tiesības?
Aktus es uzrādīšu - un lai nomierinās.
Paldies, Bluelady par norādi!
Vai kāds, lūdzu, varētu paskaidrot: ja izsniegtā naudas summa gr./vedībā nefigurē kā "avanss" (D2380), bet kā "īstermiņa aizdevums sabiedrības dalībniekam" (D2370), vai tad šie noteikumi (likums par IIN, 8.pants,2-7prim.; pārejas noteikumi 95.p.) arī ir spēkā?
Mani visvairāk "mulsina" tas, kāpēc šajos pantos tiek lietoti termini: " .. ko DARBINIEKAM, VALDES LOCEKLIM, padomes loceklim, īpašniekam, DALĪBNIEKAM vai biedram piešķir komercsabiedrības... utt." -- vai tad ir kaut kāda atšķirība, KAM piešķir?
Tajā pat laikā TAS, KO piešķir -- resp., "avanss" -- tiek defināts tikai kā "avanss", un tad sanāk, ka, ja to noformē kā "īstermiņa aizdevums sabiedrības dalībniekam", tad šie noteikumi uz to neattiecas?? (Bet tad es nesaprotu šī likuma efektivitāti. Vai varbūt te ir kādi zemūdens akmeņi??)
Jūs piedāvajiet variantu, pēc mirkļa jau tam uzticaties, bet otrā mirklī šaubaties
darījumu skatās pec būtības, nevis atkarīgi no tā kā jūs to nosauksiet
Paldies, Bluelady par norādi!
Vai kāds, lūdzu, varētu paskaidrot: ja izsniegtā naudas summa gr./vedībā nefigurē kā "avanss" (D2380), bet kā "īstermiņa aizdevums sabiedrības dalībniekam" (D2370), vai tad šie noteikumi (likums par IIN, 8.pants,2-7prim.; pārejas noteikumi 95.p.) arī ir spēkā?
Mani visvairāk "mulsina" tas, kāpēc šajos pantos tiek lietoti termini: " .. ko DARBINIEKAM, VALDES LOCEKLIM, padomes loceklim, īpašniekam, DALĪBNIEKAM vai biedram piešķir komercsabiedrības... utt." -- vai tad ir kaut kāda atšķirība, KAM piešķir?
Tajā pat laikā TAS, KO piešķir -- resp., "avanss" -- tiek defināts tikai kā "avanss", un tad sanāk, ka, ja to noformē kā "īstermiņa aizdevums sabiedrības dalībniekam", tad šie noteikumi uz to neattiecas?? (Bet tad es nesaprotu šī likuma efektivitāti. Vai varbūt te ir kādi zemūdens akmeņi??)
Есть камни. Если оформлять как "īstermiņa aizdevums sabiedrības dalībniekam", попадаете на ограничение наличных сделок. Для аванса такого ограничения нет. Это не считается сделкой, пока деньги не потрачены.
А всех работников и прочих перечислили потому, что эти люди связаны с предприятием и обычно они "носят" казенные деньги в кармане. Простому прохожему едва ли их дадут поносить, да еще сотнями. Если же такое случится, то ВИД все равно подведет его под работника и под ограничение.
Paldies, Maija , par izsmeļošo atbildi.
Vai Jūs nevarētu arī vairāk paskaidrot man, sliņķim, kas negrib lasīt likumus un negrib paturēt galvā lieku informāciju, kādi tad ir tie ierobežojumi skaidrās naudas darījumos ar privātpersonām Latvijas rezidentiem? Vai tur bija 3000 Ls mēnesī, no kā sākot, ir jādeklarē VID-am, vai savādāk?
P.S. pat ne skaidrās naudas darījumos... Ja īstermiņa aizdevums sabiedrības dalībniekam ir izsniegts caur bankas pārskaitījumu...
Vispār -- kas tas ir par likumu (
) un ja īsumā varētu pateikt galvenos principus Latvijas rezidentiem... (nekad iepriekš nenācās saskarties ar šo problēmu, tāpēc neesmu par to vispār interesējies)
С физическими лицами,не ведущими хозяйственную дяетельность, декларировать сделки надо только в розничной торговле, если один платеж превышает 2000 латов. Декларирование один раз за весь год до 1 февраля следующего года.
Но есть общее ограничение - не больше 5000 латов. Причем выдача денег и возврат денег считаются отдельными платежами и суммируются. Срок, в течение которого считается эта сумма, не определен.
Paldies, Maija, par atbildi.
Bet kā ir ar sabiedrības dalībnieku (īpašnieku), ja viņam ir izsniegts "īstermiņa aizdevums sabiedrības dalībniekam" ar bankas pārskaitījumu uz viņa personīgo bankas kontu (viņš vienlaikus ir arī "avansa norēķinu persona"). Šis konkrētais aizdevums nav liels -- 3000 Ls -- bet tagad var neapspēt kompensēt līdz 30.06.2013. (uzņēmums ir MUN maksātājs, jāseko, cik lielu algu vadītājam drīkst deklarēt (ja viņš pats vēl sev patvaļīgi pārskaita naudas summas no uzņēmuma konta uz personīgo kontu...)
Un kurš likums nosaka naudas darījumu apjomu ?
un vai tad, ja šie 3000 Ls ir "īstermiņa aizdevums sabiedrības dalībniekam" , vai tie ir vispār jāatgriež līdz 30.06.2013 , lai izpildītu likuma par IIN 8.pantu,2-7prim.; pārejas noteikumi 95.p., vai arī tas neattiecas uz šo gadījumu?
Май!
Не надоело лентяек обслуживать?
Чего доброго, засоришь человеку голову лишней информацией?
Закрыть
Краткое описание нарушения