Izmaiņas valdes sastāvā
Labdien!Ceru, ka kāds vārēs palīdzēt atrisināt šo jautājumu. Būs gari, jo mēģināšu detalizēti izstāstīt. Situācija sekojoša:
Biedrība tika nodibināta 2012. gadā - 3 valdes locekļi, 1 valdes priekšēdētājs. Pēc statūtiem valde tiek ievēlēta uz 1 gadu. 2013. gadā valde netika pārvēlēta - nebija sasaukta kopsapulce, nebija protokols un nebija iesniegti dati uzņēmuma reģistrā. Joprojām bija tā pati valde + uzņemti 3 biedri. Tie paši valdes locekļi, kas 2012. gadā, turpināja parakstīt dokumentus. 2014. gadā, 3 valdes locekļi uzrakstīja iesniegumu, ka vēlas aiziet. Līdz ar to paliek valdes priekšsēdētājs un 3 biedri. Pēc statūtiem, valde sastāv no 3 valdes locekļiem un 1 valdes priekšsēdētāja. Tika sasaukta kopsapulce, pieņemts lēmums valdē ievēlēt tos 3 biedrus. Tālāk to vajadzēja paziņot UR, taču viņi atbildēja, ka sapulces laikā valde bija lemtnespējīga [taisnība jau ir].
1) Jautājums - kā padarīt valdi lemtspējīgu, t.i. kā pareizi būtu jāsakārto tagad papīri? Ar atpakaļejošu datumu protokolus nav grūti sataisīt, bet tādus taču neņems pretī UR. Tagad tiem esošajiem 3 biedriem būtu jāsasauc ārkārtas biedru kopsapulce un pašiem sevi jāievēl?
2) Un vēl viens jautājums - pēc likuma sanāk, ka, dibinot biedrību, tiek ievēlēta valde. Pēc biedrības ierakstīšanas UR dibinātāji iegūst biedra statusu. Ja biedru sapulcēs balso tikai biedri, tātad arī uzņēmuma dibinātāji (pat ja viņš ir valdes priekšēdētājs vai valdes loceklis), var piedalīties biedru kopsapulcē un ir tiesīgs balsot par pieņemtajiem lēmumiem, vai es pareizi saprotu?
P.S. Atļaušos atzīmēt, ka neesmu ne grāmatvede, ne lietvede, bet pašmācības ceļā cenšos izprast likumus. Būšu pateicīga, ja kāds spēs konkrēti soli pa solim paskaidrot kā rīkoties pirmā jautājuma gadījumā, un vai esmu pareizi izpratusi otro jautājumu.
Kā atlīdzību par palīdzību varam mēģināt sarunāt kādu augli vai šokolādi ;-).