Īpaša uzskaite (varbūt arī datorprogramma) pērk-un-pārdod uzņēmumiem
Tagad ir populāri internetveikali - tiek netaisa nekādus krājumus, vienkārši sāņem no pircēja pasūtījumus, sakomplektē pasūtījumus piegādātājiem un saņem preci, kuru uzreiz atdod pircējiem. Divi jautājumi.1) Vai ir normāli, ka šādā gadījumā nekādu krājumu un pašizmaksas uzskaiti neveic, vai tas ir atļauts? Vienkārši grāmato ieņēmumus, izdevumus un PVN. Nekādu krājumu arī nav, ja prece uzņēmumā ir, tad tā visu laiku ir ceļā. Nekādas inventarizācijas arī nav jātaisa.
2) Šajā gadījumā ļoti svarīga ir sasaista starp iepirkuma un pārdošanas pavadzīmēm, lai būtu pārliecība, ka viss pircēju pasūtītais tiek arī patiešām iepirkts. Sanāk, ka starp pārdošanas un iepirkuma pavadzīmju rindām visu laiku ir jāglabā kaut kādas saites. Vai datorprogrammas šādas lietas uztur un vai grāmatveži tām seko līdzi?