Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Labā prakse salīdzināšanas aktu sūtīšanā К списку тем
Labā prakse salīdzināšanas aktu sūtīšanā
Labdien, Kolēģi!
Parasti izsūtu salīdzināšanas aktus tā, lai inventarizētu datus uz finanšu gada pēdējo datumu.
Taču no dažiem partneriem salīdzināšanos pieprasījumus sāku saņemt uz oktobra, novembra beigām. Kāds tam parasti ir iemesls?
Vēl bieži saņemu pieprasījumus salīdzināt "nullītes". Vai Jūs nosakat kādu apgrozījuma slieksni, virs kura salīdzinat datus arī, ja nav atlikumu?
Ответы (13)
Es salīdzinos debitoriem un kreditoriem 2 reizes gadā, ar atsevišķiem uzņēmumiem, katru mēnesi, jo ir bijušas epizodes ar rēķinu nozaudēšanu. Salīdzinu arī "nullītes", ja perioda ir bijis apgrozījums, reti, bet ir bijuši gadījumi, kad otrā galā nav "nullīte" vai otrādi.
Likums "Par grāmatvedību"
12.pants
Bāc, pareizi. Biju nomaldījies. Paldies!
Arī nullītes jāsalīdzina. Sliekšņa nav.
Nav ne labās, ne sliktās prakses
Valsts iestādes salīdzinās vienmēr ar visiem arī pa nullēm.
Es vienmēr sūtu saviem debitoriem un saņemu no kreditoriem, lai nav visiem pa divi lāgi jāizsūta.
Kreditoriem, ar kuriem ir daudz avansa maksājumu, sūtu arī pati (ne vienmēr gan).
Turklāt - gandrīz visiem tikai e-pastā. Ierakstītā vēstulē tikai tādiem, kas ir drusciņ aizdomīgi.
Es tik nevaru saprast, kādēļ "parakstīt un skanēt", ja akts tāpat nekādas juridiskas saistības neveido, plus ieskanētam parakstam arī nekāda pastiprinoša spēka nav? Pa pastu - jā, to es saprotu.
Mēs cenšamies salīdzināties uz 30.06., 31.10. un 31.12., lai jau laikus atrastu un novērstu nesakritības. Partneru daudz, dokumentu daudz, un ik pa laikam gadās, ka kāds rēķins noklīst un kreditoram galā tomēr nav nullīte...
Šogad mēģinājām izmantot sistēmu MySaldo - it kā ļoti ērti, bet ir viens liels BET - secinājām, ka šie caur sistēmu sūtītie akti pie daudziem partneriem nemaz nenonāk, jo tiek uzskatīti par mēstulēm
Pēdējos gados esmu šai bezjēdzīgajai nodarbei metis mieru, jo vismaz 90% neatsūta šos aktus atpakaļ.
Sabiedrība, tajā skaitā grāmatveži, arvien vairāk degradējas. Diemžēl.
Atbildu tiem, kuri paši atsūta aktus.
Paldies Dievam, man vairs nav neviena, kam vajadzīgs revidents. Un arī debitoru ļoti maz.
Par kreditoriem neuztraucos: atsūtīs - labi, neatsūtīs - arī labi.
Mums ir revidents un prasība, ka 75% no kreditoru / debitoru kontiem jābūt salīdzinātiem.
Kad man bija revidents/-i, es arī sūtīju un zvanījos, lai tomēr atbild.
Bet... ar piepūli.
90% - neko nepadarīsi.
ja akts tāpat nekādas juridiskas saistības neveido,
Nav taisnība! Ja akts ir noformēts atbilstoši likumdošanai, tas ir juridiski saistošs, sevišķi, ja stas ir pareizā formā arī nosūtīts. Tiesa ņem pretī šādus dokumentus un esmu redzējusi arī prokuratūrā uz šādu aktu pamata ierosinātas lietas. Saistītas gan ar reiderismu, bet pamēģini pēc tam ": atmazgāties balts".
Piekrītu, Anda! Ar savu sakāmo "Pa pastu - jā, to es saprotu!" tieši to arī biju domājis.
epastā - aizsūta pdf formātā salīdzināšanas aktu.
Закрыть
Краткое описание нарушения