Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Namīpašnieks
Visi dokumenti, kvītis (par iekasēto īri), izdevumu dokumenti ir uz Tēva vārda. Ir pilnvara ar kuru namīpašnieks pilnvaro savu tēvu pārstāvēt viņa intereses un kārtot visas viņa lietas visās iestādēs, saņemt korespondenci, dokumnetus, naudu un mantu, slēgt vienošaņās, parakstīties viņa vietā, pārvaldīt visa veida viņam piederošo mantu un rīkoties ar to, noslegt visāda veida darījumus attiecībā uz to.
Jautājums tāds ieņēmumu un izdevumu žurnālu un gada ienākumu deklarāciju jātaisa uz kā vārda? uz pilnvarotāja vai pilnvarojamā?
Saprotu, ka bardaks ir pamatīgs, dokumentu par 2003.gadunav, pazuduši, par 2004.gadunekas nav taisīts tā saprotu, ne ceturkšņa atskaites ne nodoklis maksāts.
Pagaidām esmu nesaprašanā ar ko sākt
nokrauti visi dokumenti kaudzītē. Sašķiroju atsevišķi izdevumus, atsevišķi kvītiņas par ienākumiem.
Ответы (41)
Gan ieņēmumu izdevumu žurnāls, gan gada ienākumu deklarācija jātaisa uz namīpašnieka vārda.
sapratu tik daudz, ka tēvs kārtojis abu namīpašuma lietas. Sliktākais ir tas, ka kvīšu grāmatiņā ir gan paša tēva īpašumu īres maksas kasētas, gan dēla. Kvīšu grāmatiņa ir izsniegta uz tēva vārda.
Man ir jautājums - kurš tad ir reģistrējies VID kā nodokļu maksātājs? Cik noprotu runa ir par fiziskām personām. Tāpēc tas,kuram pieder īpašums ir nodokļu maksātājs, līdz ar to visam jābūt noformētam uz viņa vārda.
īpašumi abiem pieder katram savi. Noprotu, ka deklarācijas jāstāda katram sava, kā tikai to putru papīros lai izstrebj.
vai ir jābūt kādiem īres līgumiem? Manuprāt jā, bet dokumentos man nav. uh....
Iespējams, ka es 1) sašķirotu dokumentus kaudzītēs pa īpašumiem, 2) uzrakstītu paskaidrojumu, 3) uztaisītu katram savas atskaites, 4) sāktu jaunu dzīvi - noformētu jaunu kvīšu grāmatiņu uz dēla vārda.
Ja mājas bija denacionalizētas, tad ar vecajiem īrniekiem vajadzētu būt noslēgtiem padomju laika līgumiem, kuri bija jāsaņem no namu pārvaldes kopā ar īrnieku sarakstiem. Ar jauniem īrniekiem un nomniekiem līgumiem ir jābūt noslēgtiem jau ar īpašuma īpašniekiem.
Ja katram pieder savs īpašums, tad arī grāmatvedības uzskaite ir jāved atsevišķi un nevis kopā. Kopīgs ieņēmumu izdevumu žurnāls ir tikai gadījumā, ja abiem pieder viens īpašums. Gada ienākumu deklarācija tik un tā jāiesniedz par katru namīpašnieku atsevišķi.
īpašumus īrē juridiskas personas (veikaliem, ofisiem), sazvanīju namīpašnieku, līgumi ir, tos m,an atvedīs.
Betja tēvam ir faktiski universālā pilnvara iekasēt naudu par dēla īpašumiem, viņš to ir darījis uz savām kvītīm, bet nekur neredzu kā nauda nonāk pie dēla. Kā uzskaitīt, kā tēva vai kā dēla ienākumu? Ieņēmumu izdevumu žrunālā viss tiek iereģistrēts pēc kases principa, bet man nav kvīts uz dēla vārad, ir uz tēva vārda no tēva kvīšu grāmatiņas (ko iereģistrējis VID).
saliku vienā pusē tēva dokumnetus, otrā pusē dēla, kvīšu grāmatiņa pa vidu, kā uzskaitīt dēla ienākumus?
un galvenais jautājums, cik par badraka savešanu kārtībā abiem es varu prasīt atalgojumu? Jāatzīmē, ka neesmu Rīgā (tur cenas ir citas).
Pilnvara dod tiesības faktiski apsainniekot īpašumu, bet ne gūt sev ienākumus. Ja nauda nenonāk pie dēla, tad, varbūt apsaimniekošanas rezultātā ir 0,-, vai arī ir kāds papīrs, kas norāda, ka ienākumi, kas rodās aps.rez paliek tēvam, kā atlīdzība par darbu? Es ar namīpašnieku grāmatvedību nodarbojos jau 7 gadus. Situācijas ir bijuša dažādas. Varbūt vienkāršāk ir sazvanīties?
Samamksa, protams, ir atkarīga no apjoma. Par līdzīgu darbu es ņēmu 150,-(uz rokas) vai citā gadījumā 2,50Ls/st
Ainga, paldies, mēģināšu vēl VIDā noskaidrot cik daudz viņi parādā un kādas atskaites ir devuši un kādas ne.
Uz ieņēmumu un izdevumu dokumentiem ir jābūt norādītam, kādai adresei tas ir paredzēts - pēc tā principa arī sadalīt tēva un dēla kaudzītēs.
diemžēl norādīts visiem nav, bet atšifrēju pēc firmām, kam izrakstīts, zinot kura firma kurās telpās. Sadalīt jau es sadalīju tēva un dēla doumentus atsevisķi, bet vai ienākums, ja tēvs iekasējis no dēla īpašuma, un nav ne ar vienu dokumentu atdots dēlam, ... kam tiek uzskatīts kā ienākums dēlam vai tēvam? Varbūt vajadzīgs kāds līgums viņu starpā, ka tēvs patura iekasēto īres maksu no dēla īpašuma kā savu atalgojumu?
Ja iekasēts no dēla īpašuma, jāuzskaita dēlam. Bet pretī noteikti ir jābūt arī izdevumiem, kas attiecās uz dēla īpašumu (nu kaut vai komunālie izdevumi, zemes nodoklis u.tml.). Kas attiecas uz līgumu par atalgojumu, tad tas tiek pielīdzināts darba algai un apliekas ar visiem attiecīgajiem nodokļiem.
To es saprotu, bet ko darīt ar to, ka iekasēts tika uz tēva kvīts, Uz tēva vārda reģistrētas kvīts VIDā, bet par dēla īpašumu? Par kvītīm taču atskaitās tēvs.
Клео, это, как раз ничего - главное, как пишет Бима, разделить всё "по кучкам" и раздельно показать все доходы и расходы, относящиеся именно к данному домовладению. Как потом отец с сыном прибыль делят - это не нашего ума дело. Наша фирма тоже получает все доходы от арендаторов по всем домам, принадлежащим различным физ.лицам, на свой счет и в свою кассу, и расходную часть перечисляет со своего счета, но чётко представляя, что к какому дому относится. Разницу между доходами и расходами перечисляем домовладельцу, или же отдаем наличкой - как кто хочет.
po ku4kam ja razdeljila, shto odnomu shto vtoromu. U vas Martinas uzhe nalazheno i vsjo kak ja vizhu ponjatno i vidno, a u menja tut vihodit shto otec denjgu vzjal s arendatora a sinu neotdal, on jeshjo so svojevo imenji na imja sina pere4isljil kak ponjimaju nalog.. vopros toka kakoj? Na Valsts kase 81916100000 subkonts 000361101
Pārskaitot nodokļus, tekstā ir norādīts, par ko tiek maksāts nodoklis, un ir pilnīgi vienalga, kurš to nodokli maksā. Beigu beigās var taču uztaisīt kases izdevumu orderi, kurā tēvs izmaksā dēlam viņa tīros ienākumos. Cik saprotu tēvs ir reģistrējies kā saimnieciskā darba veicējs, līdz ar to viņš dēlam var sniegt pārvaldnieka pakalpojumus, izrakstot par to kvīti un ieskaitīt to savos ieņēmumos un dēla izdevumos.
Клео, абстрагируйтесь сейчас от "отца и сына". Вам нужно высти учет по домам, т.е. доходы дома А и дома Б и расходы дома А и дома Б. Отец - доверенное лицо и выполняет сделки с домом сына. Но декларации будут две, поэтому нужен учет не "по людям", а по домам.
Закрыть
Краткое описание нарушения