Nevar zināt, neko nevar saprast.
Kā parasti - likumā mušas ir kopā ar kotletēm.
Ar "Augstākās vadības" skaidrojumu saprotu vienu - tas attiecas uz kredītiestādēm - bankām.
Kāda augstākā vadība gan varētu būt vienā mazā SIA, kura apkalpo 5 citas mazas SIA?
Atradu šādu informāciju:
Piemēram, kopš 2013.gada 1.janvāra, VID konstatējot būtiskus pārkāpumus grāmatvedības kārtošanā, papildsodu – tiesību atņemšanu 2013.gadā ir piemērojis 113 valdes locekļiem, 2014.gadā - 93 valdes locekļiem un 2015.gadā - 124 valdes locekļiem.
2019.gadā sastādītajā dokumentā (Anotācija) ir tikai šādi dati.
Jaunāku datu nav. Bet tas jau no citas operas, kaut gan minēts Anotācijā (saistībā ar grozījumiem Likumā par grāmatvedību - par ārpakalpojumu grāmatvežu licencēšanu).
Vēl šajā Anotācijā VID raksta:
Papildus jāņem vērā, ka UGP jāsniedz juridiskām personām un individuālajiem komersantiem, ja to gada apgrozījums pārsniedz 300 tūkst. EUR vai grāmatvedība tiek kārtota divkāršā ieraksta sistēmā.
Arī šī atziņa mani pārsteidza. No kurienes tas ir ņemts?
To raksta VID ierēdnis, kurš gatavo visus dokumentus saistībā ar grozījumiem Likumā par grāmatvedību - par ārpakalpojumu grāmatvežu licencēšanu.
Ar ko tas viss beigsies, grūti prognozēt.
Runāju ar Valsts kancelejas ierēdni (vārdu nesaukšu). Atbilde bija "Finansu ministrija (VID personā) iet kā tanks, nekādus iebildumus neņem vērā".
Ne tikai neņem vērā, bet nepatīkamus un nevēlamus priekšlikumus pat atļaujas vispār neapspriest darba grupās. Arī tas ir fakts.
Ko lai saka - tādā valstī pašlaik dzīvojam.