Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Atbrīvošana ar 1.datumu
Ja atbrīvo ar 1.datumuvai riska nodeva ir jāmaksā par to mēnesi vai nav? Ja atbrīvo ar 1.datumu tad taču sanāk ka 1.datumā nestrādā,un pēdējā darbadiena ir iepriekšējā mēnesī un attiecīgi šajā mēnesī darba attiecību nav un riska nodeva nav jāmaksā. Vai pareizi domāju?
Ответы (12)
Jā atbrīvo ar pirmo datumu, tad skaitās,ka darbimieka pēdēja darba diena ir bijusi 1. datums. Un tāpēc riska nideva ir jāmaksā
Paskatieties Darba likumā (par termiņiem),ja atbrīvojat ar 1.datumu,tad pēdējā darba diena ir 1.datums,no tā izriet ,ka riska nodeva jāmaksā par šo mēnesi.
Nepareizi domā.Darba likums paredz, ka pēdējā darba diena skaitās atbrīvošanas diena, tātad skaitās, ka darbinieks strādā arī 1.datumā, tad vajadzēja uzrādīt 31.datumu bet tad atskaite par darba ņēmējiem līdz nākamā mēneša 5.datumam Līdz ar to arī nākamā mēnesī jāmaksā riska nodeva pilnā apmērā, kaut vai vienu dienu skaitās. Darba devēja VSAOI atskaitē par šo mēnesi jāuzrāda šis darbinieks,lai arī alga ir 0, bet uzrāda riska nodevu 0.35 Ls.Jair aprēkināta alga par šo vienu dienu, tad arī nākamā mēneša VSAOI atskaitē jāuzrāda ieturētais nodoklis.
Bet vai var nerēķināt algu par to 1.datumu ja darbinieks nav bijis darbā? Vispār viņu jau vajadzēja atbrīvot iepriekšējā menesī, bet tad nepaspētu nodod ziņojumu VIDam līdz 5.datumam
Palasīju par tiem termiņiem, un vienalga nepielec. Ja piemēram ir darba līgums līdz 31.decembrim tad 31. vēl strāda un ja raksta rīkojumu par atbrīvošanu, tad taču raksta ar 1.nevis31.? Jeb tomēr ar 31? Atbrīvo ar to dienu kad vēl strādā?
Нет, увольняется тем днем пока числится на работе, а не тем, когда фактически работал. У вас работник числился еще 1-го числа, поэтому пошлину за него надо заплатить за весь месяц.
Var nerēķināt algu, ja nav bijis darbā, darba tabulā nostrādāto stundu nav un alga ar nav
Darba likuma 16.panta1.daļa "Termiņš sākas datumā vai tā notikuma iestāšanās dienā, kas nosaka šī termiņa sākumu".
Ja rīkojumā raksta izbeigt darba tiesiskās attiecības š.g. 28.janvārī, tad pēdējā darba diena ir 27.janvāris.
Iesniedzot atskaites VID, jāraksta pēdējās darba dienas datums, šai gadījumā tas ir 27.janvāris.
Ja darbinieku atbrīvojat 01.datuma taču skaitās ka atbrīvots reali nestrādā ar 02,datumu tad maksājiet riska nodevu 0.35 Ls.Nenobankrotēsiet taču dēļ šiem santīmiem.Paziņojumu gan variet iesniegt līdz nākošā mēneša 5.datumam.Betja skaitās ka ar 31. datumu, tad nedomāju ka paziņojumu būtu grūti uztaisīt līdz 05.datumam- vajag saraut un vis notiekas.daži grāmatveži precīzi ievērojot termiņus kļūst slinki - to es pēc sevis spriežu!
А мне иногда начальник задним числом сообщает, что кто-то уволился, когда все отчеты уже сданы. Приходится увольнять 1 числом. Зарплату не начисляю, только компенсацию за неиспользованный отпуск. Риска нодеву тоже плачу, не такие большие деньги.
Man nav žēl riska nodevas, galvenais, lai varu likt februāra atskaitē, tā kas līdz 5.jānodod. Bet ja raksta rīkojumu ar 1.datumu tad sanāk, ka pēdējā darba diena bija 31.janvāris (tā Missyou raksta), tad man rīkojumā jāraksta ar 2.datumu Man vajag lai atlaists tiktu janvārī, jo par decembri atskaite sen jau nodota. Un kā tur ar tām brīvdienām, vai drīkst atlaist un pieņemt brīvdienā? Jo 1.un2 javāris ir brīvdienas :-?
Я пишу 1 число. День увольнения считается последним рабочим днем.
Закрыть
Краткое описание нарушения