Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Iekšējās kontroles noteikumi К списку тем
Iekšējās kontroles noteikumi
Jau pagājušajā gadā pieskārāmies šai tēmai, bet šogad atkal iznāca saskare ar zvērināto revidentu pie gada pārskata sagatavošanas.Tika aizrādīts, ka nepieciešams izstrādāt šādus noteikumus. Mūsu uzņēmumā ir saimnieciskā daļa, kas veic remontdarbus dzīvokļos, noraksta saņemtos izlietotos materiālus ar atskaiti uz akta pamata, kuru paraksta saimniecības daļas vadītājs un dzīvokļa īpašnieks, ka veikts remonts ar norādītajiem materiāliem .Apstiprina izpilddirektors. Šeit itkā neparādoties iekšējā kontrole. Kādus šos noteikumus vajadzētu un ar ko sākt. Varbūt kādam jau ir bijusi līdzīga situācija.
Ar cieņu,
Lens
Ответы (22)
Norādītā adrese un teksts ir galīgi garām. Pēc būtības IK noteikumi nav iekšējais audits, un tas nav viens dokuments, tā ir dokumentu pakete un citi nosacījumi. šajā gadījumā ir jāapraksta kā notiek darbība, kādi "papīri"rezultātā tiek sagatavoti un pašiem no malas ir jāpavērtē, vai tas ir pietiekoši, vai kāds nevar pa to starpu šmaukties un viss.
es gan īsti nesaprotu, kāpēc revidente prasa tādus noteikumus, cik šķiru, tik visut minēts, ka "Noteikumi nosaka pamatprasības, kuras jāievēro, izveidojot iekšējās kontroles sistēmu Ministru kabinetam padotajās institūcijās, kas tiek pilnīgi vai daļēji finansētas no valsts budžeta." Vai tad privātstruktūrās arī tādi nepieciešami?
Iekšējas kontroles sistēma ir nepieciešama jebkurā uzņēmumā, vispirms paša uzņēmuma vajadzībām, vadības uzskaites organizēšanai u.t.t.
un kam tad kalpo grāmatvedības uzskaites un organizācijas dokumenti, ja vēl gandrīz vai tas pats jādublē zem nosaukuma iekšējās kontroles noteikumi. Ja kāds var izskaidrot, kas tieši ir saprotams zem "iekšējās kontroles noteikumiem"? No Manfredas teiktā "šajā gadījumā ir jāapraksta kā notiek darbība, kādi "papīri"rezultātā tiek sagatavoti un pašiem no malas ir jāpavērtē, vai tas ir pietiekoši, vai kāds nevar pa to starpu šmaukties un viss." es tā arī nesapratu neko, visos grāmatvedības uzskaites un organizācijas dokumentos jau ir aprakstīts kādas darbības veic, kā grāmato, kādus dokumentus sagatavo tā rezultātā, jeb tas ir kas cits. Ja cits, tad kas īsti?
Cleo,aizsūtīju Jums izvilkumu no sava diploma - ko mums skolā par to IKS mācīja
Mana diploma temats bija "uzņēmuma vadības uzskaites organizēšana" un tajā bija gan grāmatvedības uzskaites organizēšana, gan arī pasūtījumu uzskaite, uzņēmuma struktūra, pienākumu sadale, darba uzdevumu izstrāde, sadale, izpildes kontrole un darba samaksas sadale atbilstoši paveiktajām, u.t.t.
Un tajā visā ir iestrādāta iekšējas kontroles sistēma. Kas tas tāds ir aprakstīts tajā daļiņā, ko Jums aizsūtīju.
paldies, izlasīju... vai nu vakarā nedomājas vai arī... viena no IKS daļām cik saprotu ir amatu apraksti (pienākumu sadale) un iekšējās darba kārtības noteikumi, bet tas taču ir katrā uzņēmumā, vai tad to īpaši būtu jāsašuj mapē "Iekšējās kontroles noteikumi"? Runājot par plāniem, tos manuprāt stāda varbūt lieli uzņēmumi, neesmu saskārusies ar mazos uzņēmumos stādītiem kādiem plāniem. Turklāt cik sapratu IKS attiecas uz uzņēmuma vadību un nebūt nevajadzētu šādus noteikumus rakstīt grāmatvedim/ IMHO.
Cleo, pilnīgi Jums piekritu.
Neredzu kādus noteikumus tur varētu rakstīt, bet aprakstā varētu būt minēts kādi tieši pasākumi kur ir jau iekļauti.
Piemēram, manos failos ir daudz kontrolciparu, vēl kasiere raksta EKA žurnālu un ikmēneša īso atskaiti (summas, neto apgr. mēneša sākumā un beigās, anulētas un labotas summas...) es savukārt reģistru "Žurnālorderis kontam 2660 - EKA" rakstu no Z-atskaitēm. Mēneša beigās gala cipari tiek salīdzināti un lec ārā visas iespējamas kļūdas. U.t.t. Auditā bija atzīmēts, ka uzņēmumā ir labi organizēta iekšēja kontrole.
Rakstniece gan esmu
(summas PVN un neto apgr., NEDZĒŠAMA ATMIŅA mēneša sākumā un beigās, anulētas un labotas summas...)
principā manuprāt visos uzņēmumos ir šāda kontrole
varbūt vienīgi revidenti grib redzēt amata aprakstos vārdus "iekšējās kontroles nolūkos... ", bet reāli taču grāmatvedis kontrolē to EKA utml.
Es domāju, vienkārši mums ir arvien mazāk kļūdas, ar kādām auditori barojas pirms 5 - 10 gadiem, auditori tagad visi arī mācās augstskolās (pie tam, atšķirībā no mums, ne par savu naudu...) un tieši tāpēc meklē jaunās sfēras, kur piekasīties.
Vienkārši PIEKASĪTIES....
nu it kā no "piekasīšanās" labums ir VIDam - soda sankciju ziņā. Bet kāds labums ir zvērinātam revidentam? I kuda mir katitsja? Nevar atrast būtiskas kļūdas, tad meklē nepareizi ieliktos komatus... tjipo "pomilovatj, neljzja koznjitj" "pomilovatj neljzja, koznjitj" ....
Увы... Vairs nav ko pateikt.
It kā mums nav vairāk ko darīt, ka tikai tos org.dokusrakstīt. Ne jau no tā uzskaites kvalitāte celsies...
Vajag jau arī tos org.dokus bet visam taču jābūt robeža.
tieši manas domas, nepietiek, ka pusdiena jāpavada pētot čekus, pavadzīmes un rēķinus - vai tajos ir visi nodokļa rēķina rekvizīti, tad vēl jāsakārto reģistri un tagad vēl izdomās likt sodus par iekšējām metodikām it kā tas būtu tik būtiski un ietekmētu valstij maksājamo nodokļu apmēru.
Varbūt es par daudz domāju? Tematiskajā pārbaudē tika veiktas pārrunas par to, ka maršruta lapā jānorāda konkrētāks mērķis, jo it kā trešā persona nevarot saprast kas par darījumu kārtošanu notikusi. Galu galā Komerclikumā ir jēdziens komercnoslēpums. Varbūt tās VID darbinieces vīrs vai radinieks nodarbojas tajā pašā nozarē, kur garantija, ka viņa neiečukstēs ausī viņam, ka redz tur tas uzņēmums sadarbojas ar to un to (izlasot to maršruta lapā pie mērķa)?
Manuprāt, ja tā trešā persona grib, tad viņa saprot un spēj izsekot darījumam plus ja viņa ir ekonomiskos jautājumos kompetenta trešā persona, bet ja negrib vai tomēr nav kompetenta, tad pantu par likuma pārkāpumu "grāmatvedība jākārto tā, lai trešā kompetentā persona varētu izsekot darījumam no sākuma līdz beigām..." var piešūt arī stabam.
Tieši tā...
Man arī ar tām maršrutlapām mati ceļas stāvus... Ar kādiem dokumentiem pamatot braucienu uz Rīgu, ja braukts apskatīt objektu pirms uzsākt projektu apdomāt un tikai pēc tam varēs sākt kaut-ko zīmēt... Un tikai pēc tam var būt būs noslēgts līgums, a var būt arī nebus... Un kā pamatot to, ka vairākas reizes dienā brauc starp biroju un angāru, un pa veikaliem pēc materiāliem, un apbrauka vecos pasūtījumus (objektus) lai pamanīt savlaicīgi, kur vajag remontu un piedavāt to pasūtītājam u.t.t. Un kā to visu maršrutlapā aprakstīt.....
nu nezinu, pēc piezīmes spriežot gandrīz vai sacerējums jāraksta pie mērķa, it kā vairāk mums darīt nebūtu ko.
Закрыть
Краткое описание нарушения