Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
VID tematiskā pārbaude
VID tematiskā pārbaudē konstatēja, ka nav izstrādāti "Grāmatvedības ierakstu, dokumentu un reģistru galbāšanas noteikumi". Vai kāds var palīdzēt?
Piebildīšu, ka grāmatvedības metodika, dokumentu aprites shēma kā arī galbāšanas laiki bija. VID iebilda, ka tas neatbilst iepriekš minētajam dokumentam.
Otrs iebildums bija, ka uz grāmatvedības dokumenta nav norādīts ieraksta kārtas numurs. Zvanīju grāmatvedības programmas izstrādātājiem, lai pievieno šo "kārtas numura" iespēju. Viņi atbildēja, ka sistēmas parametros tas ir iestrādats, tikai jāaktivizē, bet līdz šim neviens grāmatvedis to nav prasījis (es pirmā). Kā tur īsti ir? Vai grāmatveži numurē ierakstus?
Ответы (22)
principā jau dokumentu un reģistru glabāšanas laiks noteikst ar likumu Par grāmatvedību 10.pants
Katram uzņēmumam visi attaisnojuma dokumenti, grāmatvedības reģistri, inventarizācijas saraksti, gada pārskati un to pielikumi, kā arī grāmatvedības organizācijas dokumenti (kontu plāni, kodifikatori u.c.) sistemātiski jāsakārto un jāuzglabā uzņēmuma arhīvā.
Glabāšanas laiks ir:
gada pārskatiem un to pielikumiem, kā arī galvenajai grāmatai - 10 gadi. Pēc tam tie nododami Valsts arhīvos;
inventarizācijas sarakstiem, grāmatvedības reģistriem un grāmatvedības organizācijas dokumentiem - 10 gadi;
attaisnojuma dokumentiem par darbiniekiem aprēķināto mēnešalgu (darba samaksu) ar sadalījumu pa gadiem un mēnešiem - 75 gadi;
pārējiem attaisnojuma dokumentiem - 5 gadi.
Ja uzskaite tiek kārtota ar elektroniskajām skaitļošanas mašīnām, jānodrošina šā panta otrajā daļā noteiktais datu glabāšanas laiks.
Ja uzņēmums izbeidz darbību, turpmāko uzņēmuma arhīva uzglabāšanas kārtību nosaka likvidācijas komisija, saskaņojot to ar Valsts arhīvu ģenerāldirekciju.
Par uzņēmuma arhīva saglabāšanu ir atbildīgs uzņēmuma vadītājs.
turklāt noteikumos Nr.585 ir punkts "42. Ja speciālajos likumos vai citos normatīvajos aktos attiecībā uz kādiem konkrētiem grāmatvedības organizācijas dokumentiem nav noteikts citādi, grāmatvedības organizācijas dokumentus izstrādā, apstiprina un par to saturu atbild uzņēmuma vadītājs." Manuprāt tas attiecas uz to, ka dokumentu glabāšanas termiņi ir noteikti likumā Par grāmatvedību.
Nezinu, man tam priekam ir lietvedības instrukcija, nu ja to nosaukt par "GRāmatvedības ierakstu, dokumentu un reģistru kārtošanas un glabāšanas noteikumiem" tad tas pats vien būtu, cik saprotu tā ir lietvedība. Ja kļūdos, tad mani palabos kolēģi.
runājot par otro jautājumu, jā, kārtas numuram jābūt.
MK 585 8. Dokumentus, kas atbilst attaisnojuma dokumentiem noteiktajām prasī¬bām, izmanto ierakstiem grāmatvedības reģistros, lai sistematizētu šajos doku¬mentos ietverto informāciju par uzņēmuma saimnieciskajiem darījumiem. Pēc attaisnojuma dokumenta pārbaudes uz tā norāda iegrāmatojumu (kontējumu) vai nodrošina šī iegrāmatojuma (kontējuma) atšifrējumu, ja iegrāmatošanu veic elektroniski. Lai novērstu iespēju izdarīt atkārtotu ierakstu, pēc attaisnojuma dokumenta ierakstīšanas attiecīgajā grāmatvedības reģistrā dokumentā norāda ieraksta kārtas numuru.
Piebildīšu, ka uzņēmumā dokumentu apgrozības shēma izstrādata līdzīgi VGK lapā atrodamajai
http://www.vgk.lv/getafile.php?id=367
Tur ir noradīti atbildīgie, glabāšanas vieta un glabāšanas laiks saskaņā ar 10.pantu
VID atbildēja, ka tie nav
"Grāmatvedības ierakstu, dokumentu un reģistru galbāšanas noteikumi".
un to, kas tad ir šie noteikumi viņi kaut kā formulēja? Kādai tad īsti ir jābūt informācijai šajos noteikumos, varbūt Jums noder lietvedības instrukcija, saskaņā ar MK 154 noteikumiem?
ātri aiznesiet un parādiet, sakot, ka īsti laikam viens otru nebijāt sapratuši un Jums ir "Grāmatvedības ierakstu, dokumentu un reģistru glabāšanas noteikumi" tikai tie saucas lietvedības instrukcija.
Это они уже масло масляное хотят. У меня тоже документооборот со сроками хранения с VGK и всех устраивает.
Пусть покажут образец того, чего требуют.
Īsti skaidru atbildi nesniedza. Teica, ka dokumentu apgrozības shēma nav dokumentu glabāšanas noteikumi.:(
Lietvedības instrukciju neprasīja.:(
Par vēlu - direktors parakstīja administratīvā pārkāpuma protokolu, lai šamie liekas mierā. Vieglāk samaksāt sodu nekā sākt "skaldīt matus" ar VID. Citas lietas svarīgākas!
bet Jūs aiznesiet instrukciju, un ja arī tā viņus neapmierina, tad lai paskaidro, kādai tieši informācijai viņuprāt būtu jābūt šajos "Grāmatvedības ierakstu, dokumentu un reģistru glabāšanas noteikumos" - grāmatvedības ierakstu veikšana jau tiek apskatīta katrā no nolikumiem (metodikām) par konkrēto tēmu, uz kā pamata veic ierakstus un kādus ierakstus. Savukārt dokumentu un reģistru glabāšana ir likumā par arhīvu ja nemaldos. Piemēram man lietvedības instrukcijā ir:
1. Vispārīgie noteikumi
2. Lietvedības dienesta funkcijas
3. Dokumentu apgrozība
4. Dokumentu sagatavošana un noformēšana
5. Uzņēmuma rīkojuma dokumentu noformēšana un reģistrēšana
6. Dokumentu pieņemšana un reģistrēšana
7. Dokumentu izpildes termiņi
8. Dokumentu kontrole
9. Dokumenta izsūtīšana
10. Dokumenta oriģināla atvasinājumu izgatavošana un apliecināšana
11. Lietu sagatavošana tālākai glabāšanai, nodošanai arhīvā vai iznīcināšanai
12. Lietu nomenklatūra un glabāšanas termiņi saskaņā ar likumu.
pat ja par vēlu, es tomēr pajautātu, lai sniedz atbildi- kam tieši viņuprāt būtu jābūt šajos noteikumos, ko viņi pieprasa.
У меня отдельно сделаны такие правила. Может это то, что они хотят.
Grāmatvedības organizācijas dokumentu, attaisnojuma dokumentu, gramatvedības reģistru glabāšanas noteikumus.
Visi attaisnojuma dokumenti, grāmatvedibas rēģistri, inventāra un inventarizācijas saraksti, gada pārskati, kā arī grāmatvedības organizācijas dokumenti jāuzkraj, sistemātiski jākārto un jāuzglabā uzņēmuma arhivā-pec juridiska adrese, Valsts Arhīvu Ģenerāldirekcijas noteiktajā kārtībā.To glabāšanas termiņi saskaņā ar likumu “Par grāmatvedību” ir šādi:
1.galvenaigrāmatai, kā arī gada pārskatiem un to pielikumiem – 10 gadu.Pēc tam tie nododami valsts arhīvos;
2.inventāra sarakstiem, grāmatvedības reģistriem un grāmatvedības organizācijas dokumentiem(kontu planiem u.c.) - 10 gadu;
3.attaisnojumadokumentiem par darbiniekiem aprēķināto mānešalgu (darba samaksu) ar sadalījumu pa gadiem un mēnešiem – 75 gadi;
4.pārējiem grāmatvedības attaisnojuma dokumentiem – pieci gadi (ja pabeigta revizija). Strīdu, domstarpību dokumenti glabājami līdz galigā lēmumu pieteikšanai;
5.attaisnojumadokumentiem, grāmatvedības reģistriem un citiem grāmatvedības dokumentiem līdz to novietošanai uzņēmuma arhīva jāglabājas direktora pārziņā.
6.uzņēmuma arhīva dokumentus fiziskas un juridiskās personas nedrīkst izņēmt no uzņēmuma, tos var izmantot tikai ar uzņēmuma vadītāja piekrišanu.Tas jautājums var saskaņots mutiski.
7.uzņēmuma reorganizācijas vai likvidacijas gadījumā uzņēmuma arhīva turpmāko uzglabāšanas kārtību pēc saskaņošanas ar valsts arhīvu nosaka likvidācijas komisija, kura sakārto dokumentus un nodod tos tālakai glabāšanai valsts arhīvos vai reorganizācijai rezultātā izveidotā uzņēmuma arhīvā.
8.parattaisnojuma dokumentu, grāmatvedības reģistru, grāmatvedības organizācijas dokumentu un citas uzņēmuma grāmatvedība un arhīva novietojamās informācijas saglabašanu un aizsargšanu pret iznīcinašanu vai nozaudēšanu ir atbildīgs uzņēmuma vadītajs.
Skanstes ielas VID inspektoru atbilde - viņi konsultācijas nesniedzot, lai ejot uz savu VID konsultācijā.
P>S. VGK ir publicēta lietvedības instrukcija. Ja nemaldos, tur viss Cleo minētais ir.
Ne , tiešām trūkst vārdu. Nu tiešām vairs nesaproti kas ir kas un kas vajadzīgs:( Droš paliek nedroš nokopēju Svetaz Jūsu dokumentu. Bet vai tad varu būt droša ka tas ir tas kas vajadzīgs. Te izklausās pēc aizej tur , nezin kur:(
Paldies SvetaZ!:) Domāju, ka tāda varētu derēt.:)
Vai tas ir viss texts pilnībā? Būtu ļoti pateicīga, ja varētu saņemt elekrtroniski. e-pasta adresi nopublicēju (redzams, ja "uzkliko" uz vārda).
Vēlreiz paldies!:)
Vēlreiz, mans e-pasts:
zuzite2003@navigator.lv
Paldies!:)
Nu tad vajadzētu rakstīt uz savu VID , lai norāda kam jābūt iepriekš minētajā dokumentā pēc pieprasītā dokumenta nosaukuma.Vienkārši pat intereses pēc . Un tad salīdzināt ar savu dokumentāciju.
Sandra63, сейчас отправлю:)
Vajadzētu gan, nez vai VID darbinieki paši maz spēs noformulēt, ko tieši viņi zem šāda nosaukuma grib redzēt - visdrīzāk to pašu lietvedības instrukciju bet nosauktu tieši tā, kā noteikumos minēts pie grāmatvedības organizācijas dokumentiem - jo viņiem nav saprotams arī "Nolikums par ilgtermiņa ieguldījumu, nemateriālo aktīvu un pamatlīdzekļu uzskaiti un norakstīšanu." - jo noteikumos redz nav tieši šāds formulējums, bet ir "ilgtermiņa ieguldījumu klasifikācijas kritēriji".
lai varētu ievilkt ķeksīti tematiskās pārbaudes aktā, jo reti kuram šos visus nolikumus viņi lasa... kārtējā piekasīšanās pie "nekā".
Закрыть
Краткое описание нарушения