Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Materiālu norakstīšana.
Labdien, Cleo man raksta: materiālus noraksta uz akta pamakta....
Nu es neko vairs nesaprotu. Materiālus ražošanai es pieņemu noliktavā un mēneša beigās darbu vadītājs iedod izlietoto materiālu sarakstu, kurus es norakstu uz izmaksām( parasti tie ir visi tai mēnesī saņemtie). Aktu nekādu netaisu.
Un kā tad ar periodisko metodi- uz izmaksām tak noraksta saņemot PPR. Kurā brīdī tad te taisa norakstīšanas aktu un pamatojums kāds- ražošanai vein jau ir. Vai tiešām ražošanai iepirktiem materiāliem vajag aktus, lai tos liktu uz izmaksām?
Ответы (21)
Nu to izlietoto materiālu sarakstu jau varētu skaitīt par aktu uz kura pamata tad arī var materiālus norakstīt uz izmaksām. Lieta tāda , ka jebko saņemto nevar norakstīt uzreiz tāpat . Mēs lai nestādītu norakstīšanas aktus un to akceptēja arī mūsu zv.revidenteuz visiem čekiem , pavadzīmēm vai citie dokumentiem ar kuriem kaut ko saņemam rakstam virsū izlietots tam un tam vai tur un tur , piemēram tāda automašinā vai tādam darba galdam un paraksts. Visam ir jābūt uzrādītam kur kas ir izlietots. Tikai tad var norakstīt uz izdevumiem.
darbu vadītājs iedod izlietoto materiālu sarakstu,
Так это акт и есть. Или он на трамвайном билете список пишет.
Акты писать надо.Неужели вы все списываете,что получили.Может быть так,что вы получили материалы 31-го числа и ничего еще не успели произвести.А если вы выпускаете продукцию разного вида,то как вы по полученным накладным распределите ее по отдельным видам выпускаемой продукции.
Man patiesībā nav ne jausmas uz kādu saražoto produktu aiziet materiāls. Vai tiešām par katru izgatavoto ķebli vai galdu vai skapi jāraksta akts, tieši kas izlietots tam konkrētam izstrādājumam.Man to neviens nevarēs pateikt. Vēl man ir metālizstrādājumu cehs, kur es vispār nezinu ko ražo. Uz PPR raksta "Detaļas" un viss.Iepirktiemateriāli katru mēnesi tiek norakstīti uz izmaksām ar vārdiņu "ražošanai". Un ,vedot ar periodisko inventarizācijas metodi,gada beigās tikai konstatē atlikumu cehā. Pārējais uz izmaksām. Nekāda cita pamatojuma man tur nav.
manuprāt, ja ir ražošana, tad jābūt arī kalkulācijām utml. lietām, kur arī parādās cik kas uz kādu izstrādājumu tiek patērēts, līdz ar to attiecīgi meistari sniedz grāmatvedībā atskaiti par izlietotajiem materiāliem, to lapiņu ko Jums iesniedz meistars nosauciet par aktu, jo pēc būtības tas jau arī ir akts. Meistaram (manuprāt) nav sarežģīti katru dienu ierakstīt Jūsu izstrādātā akta veidlapā materiālus, kas pa dienu tika izlietoti un kādā izstrādājumā.
Jā, Cleo,tas viss ir labi, bet man šķiet, ka kalkulācijas un materiālu sadalījumu pa ražojumiem var taisīt tas, kas kaut ko saprot no tā ražojuma. Grāmatvedis jau nu diez vai. Tādai uzskaitei būtu jābūt ražošanas chā uz vietas. Bet vai tiešām audits to prasa? Tad jau periodiskai inventarizācijas metodei nav nekāda pamata, jo kā var likt iepirktos materiālus uz 7110 , ja pēc tam tas tik un tā jāsadala pa izstrādājumiem? Tātad-iepērk materiālus pēc PPR un čekiem-uzlieku uz 7110-no meistara prasu to pašu summu katru mēnesi sadalīt pa izstrādājumiem( to neviens negribēs), gada beigās tikai uzskaitu atlikumus cehā. Tā?
Так для производства периодическая инвентура и не годится. И, разумеется, нужны калькуляции на изделия, иначе ни вы ни аудит никогда в жизни не сможете быть уверенными что половина вашей продукции не идет налево.
vai man tikai tā šķiet vai arī Himel = Veltad ir viena un tā pati persona?
Neesmu auditors, bet ražošanā manuprāt lietderīgāka ir nepārtrauktā inventarizācijas uzskaites metode, bet tas nenozīmē, ka pie periodiskās inventarizācijas uzskaites metodes nav vajadzīgi materiālu un izejvielu norakstīšanas akti.
Jā, veltad ir mājās, bet darbā ir himel. Nu skaidrs apmēram par to uzskaiti. Bet kā jūs piedabūjat tos vadītājus sniegt tik sīkas ziņas, jo grāmatvedis tak nevar to zināt. Kā jau teicu- es pat nezinu ko viņi tur cehā ražo, man atved reķinu un čeku kaudzi meneša beigās. Galdniecība vismaz manā izdrukā atķeksē, kas konkrētajā menesī norakstāms. un viss. Bet tad jau man nāksies viņiem dzīvi sarežģīt . Un sev, protams, arī.
Kāpēc tad periodiskās inventarizācijas metode nederētu ražošanā? Var taču visu saņemto likt uzreiz uz 7 grupu, un taisīt materiālu atskaites pa mēnešiem, kur parādās atlikums, saņemts, ar aktiem vai pēc kaukulācijām norakstītais, atlikums uz mēneša beigām. Un gada beigās atlikumam it kā vajadzētu sakrist ar inventarizāciju, un tad atregulēt 7 grupas izdevumus. Tā to materiālu atskaiti var savilt arī vēlāk, nav jāveic nekādi grāmatojumi.
Piekrītu , ka var arī ražošanā pēc periodiskās inv.metodesvedot materiālu atskaites pa mēnešiem.
varbūt es kļūdos, bet ja ved materiālu apgrozījuma atskaiti ar sākuma atlikumu, saņemto un izlietoto un beigu atlikumu, tad tā jau ir nepārtrauktā inventarizācijas uzskaites metode (manuprāt). Kāpēc tad nav jāveic nekādi grāmatojumi, ja visi šie dati ir savilkti saņemts D 2110 K 5310 K 57XX; izlietots D 71XX K 2110 ?
Veltad manuprāt būs vien jāsarežģī viņiem tā dzīve, jo to, ko iegrāmatojat saimnieciskās darbības izdevumos Jums (uzņēmumam) jau vien būs jāpierāda auditoriem, ka tas tiešām ir saistīts ar saimn.darbību nevis nopirkts un ielikts direktora mājā. Bez attaisnojuma dokumentiem auditors uzskatīs, ka šie izdevumi nav pierādāmi kā ar saimniecisko darbību saistītie un izņems ārā. Manuprāt grāmatvedim nav jātaisa tās kalkulācijas, tās būtu jātaisa meistariem, grāmatvedis ieliktu tikai materiālu summas pie meistara uzrādītajiem daudzumiem, ražošanās ja nemaldos ir jābūt tehnoloģiskajām kartēm (kalkulāčijām, darba uzdevumu lapām utml.), kur norāda darbā izlietotos materiālus un to daudzumus. Jābūt taču kaut kādiem iekšējiem normatīviem, cik materiālu (izejvielu)un kādi materiāli nepieciešami vienas vienības izgatavošanai.
Es mater.uzskaitupēc period.inv.metodes.Taču mater.norakst.aktusstādu reizi mēnesī,kuros uzrādu mat.nosauk.,daudz.,cenu,summu un kur izlietoti (piem.autom.Audi A3).Akti ir apstiprin.Vienaifirmai man bija laba programma,kur ievadot
mat.esnorādīju obj.,kur tas tiks izlietots.Mēm.beigās izdrukāju gatavus aktiņus.Jā es liku lai darbu vad.vaiatb.pers. uz p/z 3.eks uzraksta objektu,uz kuru aiziet konkr.mater
Liels paldies visiem, kas atsaucās. Tikai man vēl būs kaut kādas atsauces jāatrod uz likumdošanas aktiem. Tie vadītāji man padevušies tādi, kas par katru manu prasīto pretīm prasa likuma pantu. Sākšu laikam ar Likumu par uzņēmuma ienākuma nodokli.
Подскажите, пожалуйста, из материалов получилась готовая продукция для продажи, она же должна переместиться на склад готов продукции, можно ли это перемещение не писать сумму в латах и кол-вах, а просто написать кол-во?
или такая внутренняя накладная не нужна?
(все это происходит в одном помещении)
или это можно все написать в актах "...на производсво израсх столько в кг и латах, выход готовой продукции в наименованиях ?
Почитайте в 312 правилах когда выписываются внутренние накладные.
Vēlētos uzzināt, vai drīkst materiālu norakstīšanas aktus produkcijas ražošanai drīkst glabāt grāmatvedības datorprogrammā, nevis sadrukātus vākos. Lieta tāda, ka uzņēmumam būs audits pa 2004. un 2005. gadu, šie akti visi ir kompī. Vai man jāizprintē pirms vai jāgaida pieprasījums. Galvenā problēma ir nenormāli gari saraksti, un laikietlipīgs process. Kā labāk rīkoties?
Закрыть
Краткое описание нарушения