Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Numuri!!!
Palīdziet vienā jautājumā!!!
Vai rīkojumus klasificē pēc to satura (pieņemšana darbā, pārcelšana amatā utt.)un līdz ar to tiem jāpiešķir dažāda tipa numuri? Tas ir arī jāklasificē: pieņemšana darbā viena tipa numurs piem. 1R - 05; pārcelšana: piem. 66???
Atvainojiet par stulbo jautājumu!!!
kā ir noteikts Jūs lietvedības instrukcijā. MK noteikumos nav noteikts, ka būtu atsevišķi jāklasificē. Piemērā ir rīkojums Nr. 2-15/567, kur:
2 - struktūrvienības numurs (indekss) atbilstoši organizācijas iekšējam sadalījumam;
15 - lietas numurs atbilstoši organizācijas lietu nomenklatūrai;
567 - dokumenta reģistrācijas kārtas numurs.
Dzhanny
Jautājumi pēcmanām domām nemēdz būt stulbi. Dažkārt varbūt atbildes nav visai gudras. Tas nutā.
Dokumentu numurēšanas kārtību nosaka uzņēmumā. To regulē Lietvedības instrukcija, ja tāda ir izstrādāta un apstiprināta.
No savas pieredzes varu teikt tikai tik daudz, ka lielākās firmās rīkojumiem personāla jautājumos piešķir atsevišķus numurus. Pie kam nedala atsevišķi rīkojumus par pieņemšanu darbā, par atbrīvošanu no darba, par pārcelšanu utt. Tad jau jābūt superlielai firmai, lai tādu dalīšanu veiktu.
Es personīgi nepiekrītu arī tādam variantam, ka rīkojuma numura sastāvā ir arī vēl citas sastāvdaļas - lietas numurs, struktūrvienības numurs utt., kā piemērā ir norādījusi Cleo. Zinu, ka tas nav viņas izdomājums, tomēr pēc manas saprašanas tas ir lieki. Sevišķi personāla jautājumos. Lai cik liels vai mazs būtu uzņēmums, personāla rīkojumiem jāglabājas kopā un tiem jābūt vienotai vienkāršai numerācijai, jo visas atskaites par personālu arī tiek sagatavotas un iesniegtas par visu uzņēmumu kopā.
Un nedrīkst aizmirst, ka rīkojumus uzņēmumā parasti izdod tikai viena amatpersona, nevis katrs, "kam ienāk prātā".
Tomēr, lielajos uzņēmumos atbilstoši uzņēmums vadītāja apstiprinātai Lietu nomenklatūrai rīkojumus var izdot (un parakstīt) arī citas amatpersonas - finansu direktors, mārketinga direktors utt. Lūk, šādu rīkojumu numuri 'tad teorētiski arī varētu sastāvēt no divām daļām - amatpersonas numurs un rīkojuma kārtas numurs, piemēram, Nr.2-123 (2 - finansu direktors, 123 - rīkojuma kārtas numurs kalendāra gada laikā).
Esmu arī pretinieks dažādu burtu izmantošanai dokumentu numuros. Tas ir palicis no padomju laikiem, kad uzņēmumā izdeva pavēles, un ērtībs labad personāla pavēles numuram pievienoja burtu "k" no vārda "kadri", ikdienas (ražošanas jautājumu) pavēlēm - burtu "o" - operatīvā. Protams, daudzi cilvēki nevar atmest gadu gadiem pierasto, tāpēc jau LR laikā turpināja personāla pavēles numuram pievienot burtu "p", jo kadri LR laikā pārtapa par personālu. Tas ir lieki.
principā jau ja ir lietu nomenklatūra uzņēmumā. tad katrai lietai ir savs numurs, tāpēc arī rīkojuma numerācijā ir šis numurs (lietas numurs), lai būtu skaidrs kurā mapē iešujams. Pa finansu direktoriem utml. nez vai es dalītu numerāciju, bet pa struktūrvienībām kāpēc ne, ja tādas ir.