Latviešu valodā
Например: декларация НДС

Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).

Оформление бухгалтерских и товарных документов, устройства регистрации платежей. Документы, удостоверяющие сделки

Attaisnotajos izdevumos - biroja mēbeles К списку тем

Attaisnotajos izdevumos - biroja mēbeles
Sakiet lūdzu, cik % no summas 2007. gadā var norakstīt uz attaisnotiem izdevumiem pašnodabināta persona, individuālā darba veicējs. Iegādāti ir: Ofisa plaukts 40 ls, ofisa krēsls 59 ls un ofisa galds 79 ls.
Litalita
Litalita 20.01.2008 13:29
68 сообщений на сайте

Ответы (19)

Jūsu dzīvoklī tie stāv vai kur citur( ofisā)?
Ilma
Ilma 20.01.2008 13:38
30495 сообщений на сайте
Jā, dzīvoklī, un izmantoju saimnieciskajā darbībā. Esmu fiziska persona, nav man atsevišķa biroja, mani rekvizīti ir vārds, uzvārds, personas kods un adrese.
Litalita
Litalita 20.01.2008 13:43
68 сообщений на сайте
3. Izdevumos, ja tie saistīti ar taksācijas gada ienākuma gūšanu no saimnieciskās darbības, tiek ieskaitīti:

1) izdevumi par iegādātām izejvielām, materiāliem, pusfabrikātiem, izstrādājumiem, par inventāru, kura vērtība nepārsniedz 100 latu, par precēm, kurināmo un enerģiju;

Visu 100% uzreiz uz izdevumiem pie iegādes.
Ilma
Ilma 20.01.2008 13:56
30495 сообщений на сайте
un inventāram ?

Pamatlīdzekļu (piem.pārējie pamatlīdzekļi (kancelejas telpu un biroja iekārta) objekta pieņemšanai ekspluatācijā, pārvietošanai un izslēgšanai no pamatlīdzekļu sastāva jābūt pamatotai ar attaisnojuma dokumentu (aktu, nodošanas - pieņemšanas aktu, līgumu, rēķinu, pavadzīmi un tml.). Šiem attaisnojuma dokumentiem papildus citiem likumā “Par grāmatvedību” noteiktiem rekvizītiem ( iestādes nosaukums, dokumenta nosaukums un datums, darījuma apraksts un pamatojums, darījuma mērītāji- daudzums, summas ) jāsatur arī tādas ziņas kā pamatlīdzekļu objekta pilns nosaukums, uzskaites vērtība, rūpnīcas izgatavošanas modeļa numurs (sērija, kods). Pamatojoties uz pamatlīdzekļu saņemšanas dokumentu, katram pamatlīdzeklim piešķir attiecīgo inventāra numuru.
Tatjana77
Tatjana77 20.01.2008 14:24
7478 сообщений на сайте
Tatjana77, fiziskām personām ir kritērijs 100 Ls kas virs 100 ls tas PL , kas zem tas uzreiz uz izdevumiem un nav nekāds PL.

SIA tādi kritēriji nav.
Ilma
Ilma 20.01.2008 14:28
30495 сообщений на сайте
bet ja IU, zs vai zvejnieka saimniecībām, ik, t.i.

maksātājs, kas grāmatvedības uzskaiti kārto divkāršā ieraksta sistēmā ?
Tatjana77
Tatjana77 20.01.2008 14:33
7478 сообщений на сайте
Ja ir IIN maksātājs tad domāju ka tas pats IIN likuma punkts par PL kritērijiem;-)
Ilma
Ilma 20.01.2008 15:27
30495 сообщений на сайте
bet ir iin 11.5. pants.

1. Pamatlīdzekļu nolietojumu, nosakot apliekamo ienākumu, aprēķina par katru pamatlīdzekli atsevišķi saskaņā ar likuma "Par uzņēmumu ienākuma nodokli" 13.pantu ?

Ofisa plaukts 40 ls, ofisa krēsls 59 ls un ofisa galds 79 ls

piekrītu kā "fiziskām personām ir kritērijs 100 Ls kas virs 100 ls tas PL , kas zem tas uzreiz uz izdevumiem"

bet ir vai nav PL =biroja iekārta ?
Tatjana77
Tatjana77 20.01.2008 16:11
7478 сообщений на сайте
:-О какая екарта???

ну не морочьте людям голову из-за ерунды, а?
090909
090909 20.01.2008 17:43
3245 сообщений на сайте
тогда "zem 100 uzreiz uz izdevumiem un nav nekāds PL"
Tatjana77
Tatjana77 20.01.2008 18:00
7478 сообщений на сайте
Ir tāda J.Zaicevasun O.Pravarnes"Uzņēmuma pamatlīdzekļu uzskaite"grāmata,kurā ir sekojošais: "To,kura lieta vai kaut kādu lietu grupa kļūs par pamatlīdzekļu uzskaites objektu,katrs uzņēmums nosaka patstāvīgi:

1)mēbeles kā atsevišķus objektus ņemt mazvērtīgo un ātri nolietojamo priekšmetu kategorijā.

2)mēbeles kā atsevišķus pamatlīdzekļu objektus ņemt uzskaitē( ja katra cena virs 100 latiem-tā man šķiet) vai

3) nokomplektēt jauktu pamatlīdzekļu objektu-"Mēbeles"un ņemt to uzskaitē kā komplektu.
Vijasmuidrina
Vijasmuidrina 20.01.2008 18:28
138 сообщений на сайте
SIA PL nav noteikta PL robeža , bet IIN nodokļa maksātājiem ja virs 100 Ls - tad PL.
Ilma
Ilma 20.01.2008 18:42
30495 сообщений на сайте
Ilma,kā Jūs domajat,vai šeit nav iespējami divi varianti,ja ņem plauktu,galdu un krēslu katru kā atsevišķu objektu un noraksta šī gada izmaksās,vai arī veido komplektu "Biroja mēbeles"un amortizē.Kā tas ir IIN maksātājiem?
Vijasmuidrina
Vijasmuidrina 20.01.2008 18:56
138 сообщений на сайте
Pēc manām domām izdevīgi ir ņemt katru atsevišķi un norakstīt uzreiz uz izmaksām jo uzskaitot to kā kompl. summa būs lielāka par 100,- Ls un tas būs PL nolietojumu norakstīt PL fiz.pers man liekas nevarēja 100% bet maksimāli 70%.
Ilma
Ilma 20.01.2008 19:06
30495 сообщений на сайте
Es šīs mēbeles ņēmu katru uz sava čeka, tātad atsevišķi.
Litalita
Litalita 21.01.2008 10:11
68 сообщений на сайте
Nu es tā darītu.
Ilma
Ilma 21.01.2008 10:26
30495 сообщений на сайте
Tātad - pareizi sapratu - ja man katra mēbele ir uz sava čeka, esmu ielikusi 100 % attaisnotajos izdevumos - tad viss ok?
Litalita
Litalita 21.01.2008 10:33
68 сообщений на сайте
Nu es arī tā izdarīju un domāju ka pēc likuma punkta.
Ilma
Ilma 21.01.2008 11:23
30495 сообщений на сайте
Es visas mēbeles uzskaitu kā MI un norakstu izmaksās 12 mēnešu laikā. Lai man un VIDam mierīgāks prāccc.:-)
Andaz
Andaz 21.01.2008 17:50
27897 сообщений на сайте

Спасибо сказали

Послать сообщение Добавить в Контакты

Время просмотра сайта без авторизации истекло!

Для дальнейшего просмотра сайта Вам необходимо авторизоваться, либо зарегистрироваться.

Через 10 секунд Вы будете автоматически перенаправлены на форму регистрации.