Latviešu valodā
Например: декларация НДС

Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).

Вопросы внутреннего бухгалтерского учета. Делопроизводство

Inventarizācija К списку тем

Inventarizācija
Sveiki! Es esmu negaidīti saskārusies ar problēmu inventarizācijas veikšanā. Katru gadu uzņēmumā inventarizācija notika tā - komisija un visas materiāli atbildīgās personas kopīgi apstaigā visu uzņēmuma teritoriju un PL sarakstā atzīmē katru PL. Pēc tam grāmatvedībā tiek salīdzināts vai ir bijuši visi PL un sastādīti inventarizācijas akti pa materiālajām personām.

Šogad uzņēmumam ir nepieciešams revidents, kurš vēlas piedalīties inventarizācijā

Kā pareizi ir janorit inventarizācijai ? Vai nepieciešams ar katru atbildīgo personu (un inventarizācijas aktu)izstaigāt PL atrašanās vietas atsevišķi, vai var veikt inventerizāciju vairākiem reizē, ja komisija ir tikai viena

Nekad dzīvē neesmu redzējusi reālu inventarizāciju nevienā uzņēmumā.:'(

Jau iepriekš paldies
Ilzevr
Ilzevr 23.01.2008 16:39
149 сообщений на сайте

Ответы (23)

Inventarizācija var notikt tieši tādā pašā kārtībā ar vienu vienīgu atšķirību, ka apstaigātāju pulkā būs vēl arī revidents.
Aivars007
Aivars007 23.01.2008 16:42
26984 сообщения на сайте
Žēl, ka neesat reāli inventarizāciju savā darbības laikā redzējusi! Inventarizācijas jāveic pēc Jūsu vadības apstiprināta Nolikuma par inventarizācijām.
Kirsbauma
Kirsbauma 23.01.2008 22:05
1581 сообщение на сайте
Nolikumi un rīkojumi bieži ta ir, bet visa inventarizācija tā arī notiek uz papīra8-)
Ilma
Ilma 24.01.2008 08:36
30495 сообщений на сайте
Es esmu piedalījusies (skolas prakses laikā) inventarizācijā saimniecības preču veikalā, kur viss tika saskaitīts pa preču veidiem un ierakstīts aktā. Ko tālāk darīja grāmatvedība nezinu.

Pati sāku strādāt uzņēmumā, kur grāmatvedis inventarizāciju veica sēžot birojā un sarakstot visus nepieciešamos dokumentus:-/ bet krājumus un PL pat neapskatīja. Tikai 2006. gadā no datora tika izdrukāts visu PL kopējs saraksts, kurā apstaigājot teritoriju ar ķeksīti visu atzīmēja. Par vadības apstiprinātu nolikumu varu tikai sapņot, jo grāmatvedības politiku "uzticēja" sastādīt man pašai, jo kad sāku strādāt tur tādas nebija, bet ko var uzrakstīt tiko no skolas nācis cilvēčiņš - tikai sausu teoriju, bez piesaistes konkrētajam uzņēmumam un reālajai dzīvei :'(
Ilzevr
Ilzevr 24.01.2008 08:41
149 сообщений на сайте
Nu nav ko satraukties izdrukāsiet sarakstu kas skaitās grāmatvedībā tāpat apstaigāsies un kostatēsiet ir vai nav:-D
Ilma
Ilma 24.01.2008 08:46
30495 сообщений на сайте
Tad nevajag uz inventarizāciju būt jau sarakstiem pa atbildīgajām personām ?:-x

Galvenais jau bail, ka revidents pateiks, ka tas kā veicam inventarizāciju nav pareizi, ka tā nav inventarizācija
Ilzevr
Ilzevr 24.01.2008 09:03
149 сообщений на сайте
Sarakstiem jābūt izdrukātiem ar to kas skaitās. Dabā iet tā komisija un pārbauda ir vai nav.
Ilma
Ilma 24.01.2008 09:09
30495 сообщений на сайте
jābūt rīkojumam par komisijas apstiprināšanu
Meisija
Meisija 24.01.2008 09:25
219 сообщений на сайте
Jābūt, jābūt.
Ilma
Ilma 24.01.2008 09:28
30495 сообщений на сайте
Tur jau tā lieta, rīkojums par komisiju ir, inventarizācijas akti pa materiāli atbildīgajām personām ir, visi papīri it kā būtu, bet par to norises kārtību šaubas. Inven.aktssākas ar tekstu "Es ... ... parakstos , ka līdz inventarizāvijas sākumam visi dokumenti par manā atbildībā nodoto preču un materiālo vērtību pieņemšanu un izsniegšanu ir iegrāmatoti ...u.t.t." Cik saprotu, tas nozīmē, ka katra materiāli atbildīgā persona pirms inventarizācijas parakstās zem šī teksta un tikai tad sāk darbu komisija (piedaloties atbildīgajam)un beigās atkal atbildīgais parakstās, ka viss ir pārbaudīts viņa klātbūtnē.;-)
Ilzevr
Ilzevr 24.01.2008 09:49
149 сообщений на сайте
Ilzevr

ziņojumu: 42

Pati sāku strādāt uzņēmumā, kur grāmatvedis inventarizāciju veica sēžot birojā un sarakstot visus nepieciešamos dokumentus bet krājumus un PL pat neapskatīja.

Pareizi! Jo grāmatvedim nav jāveic inventarizācija dabā! Ir jānodala uzskaites un kontroles funkcijas!

Tāpēc grāmatvedis paņem aktu un pārbauda - vai sakrīt ar grāmatvedības datiem un nevis lodā pa plauktiem! Tas jādara materiāli atbildīgajām personām kopā ar komisiju un revidentu, ja viņš vēlas.
Andaz
Andaz 24.01.2008 10:11
27897 сообщений на сайте
Es arī saprotu, ka grāmatvedis nelodā pa plauktiem. Vienkārši mums situācija tāda, ka grāmatvedim ir jabūt komisijā, jo darbinieku ir par maz, lai varētu izveidot komisiju ar trim cilvēkiem un komisijā nebūtu pašas atbildīgās personas. Runa jau negāja par to ka grāmatvedis neiziet no biroja, bet par to ka neizejot no biroja tiek veikta inventarizācija
Ilzevr
Ilzevr 24.01.2008 10:21
149 сообщений на сайте
Nav cilvēku - taisiet mazāku komisiju!

Bet grāmatvedis NEDRĪKST piedalīties inventarizācijā!
Andaz
Andaz 24.01.2008 18:55
27897 сообщений на сайте
...visas materiāli atbildīgās personas kopīgi apstaigā visu uzņēmuma teritoriju...

Un nepietiek darbinieku... Tad taisat katrai materiāli atbildīgai personai savu komisiju.
Liepupe
Liepupe 24.01.2008 18:58
нет сообщений на сайте
Un vēl papildus > rādītāji tādi, ka nepieciešams revidents. Joku joki.
Liepupe
Liepupe 24.01.2008 19:00
нет сообщений на сайте
varbūt vienu māju par 1 miljonu nopirka... un uzreiz rādītāji!
Andaz
Andaz 24.01.2008 19:04
27897 сообщений на сайте
Kādi pr..ki, tādi....
Liepupe
Liepupe 24.01.2008 19:09
нет сообщений на сайте
Kā izskatās kādam vienkārši velk uz kašķi:-D

Ja uzņēmums neietilpst paša izdomātos parametros - īpašnieks, vadītājs, tā vietnieks, vietnieka vietnieks, nodaļu vadītāji, katram sava sekretāre un vēl 10 grāmatveži, tā viss - uzņēmums ir kaut kāds nereāls. Vadītājs- īpašnieks var dzīvot ārzemēs, vietnieku un sekretāru nav. Grāmatvežu bars arī neeksistē, bet darījumos apgrozās lielas summas. Vēl kāds tiek slimnīcā (kas dzīvē gadās) un atliek labi ja trīs līdz četras personas, kas ir fiziski spējīgas piedalītes komisijā. Ja viens no tiem ir komisijas vadītājs tad jabūt vēl vismaz 2 komisijas locekļiem. Grāmatvedis arī ir atbildīgā persona (dators, printers, fakss, auto...)8-)
Ilzevr
Ilzevr 25.01.2008 15:22
149 сообщений на сайте
īstenībā jau jautājums nebija par komisijas sastāvu vai papīru noformēšanu, bet gan par inventarizācijas norises gaitu.

Līdz šim nevienai pārbaudes instancei nekas nebija iebistams, ka komisijā ir bijis grāmatvedis:-/
Ilzevr
Ilzevr 25.01.2008 15:31
149 сообщений на сайте
... Grāmatvedis arī ir atbildīgā persona (dators, printers, fakss, auto...)

Nu grāmatvedis, ja tas ir šajā uzņ. vienīgais vai galvenais, ga nedrīkst būt materiāli atbildīgā persona un kā tāds parakstīt uzņēmuma dokumentus.

Jūsu, Ilzevr, skepse par to, ko katrs varētu domāt - pilnīgi nevietā.

Nedomāju ka kāds te tērēs savu laiku ar sprēgājot ar Jums par lietu kārtību Jūsu uzņēmumā.

Vismaz es - nē.

Bet novērtēt tās pēc Jūsu teiktā - spējam.:).
Liepupe
Liepupe 25.01.2008 19:08
нет сообщений на сайте

Спасибо сказали

Послать сообщение Добавить в Контакты

Время просмотра сайта без авторизации истекло!

Для дальнейшего просмотра сайта Вам необходимо авторизоваться, либо зарегистрироваться.

Через 10 секунд Вы будете автоматически перенаправлены на форму регистрации.