Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Algots darbinieks biedrībā u.c. К списку тем
Algots darbinieks biedrībā u.c.
Labdien.
Varbūt palīdzēsiet tikt skaidrībā ar dažiem jautājumiem par biedrību ( dzīvokļu īpašnieku)
1. Ja no biedru vidus ir ievēlēts pārstāvis, kas piemēram nodarbojas ar maksājumu kārtošanu utt., kurš par to grib saņemt atlīdzību, viņu takš vajag noformēt darbā ar darba līgumu un maksāt nodokļus ( riska nodeva laikam tikai nav)? Par pārējiem darbiniekiem skaidrs, jo tie ir ne no biedriem.
2.Vaipar iekasētajām īres naudām pietiek ar izrakstītu kases ieņēmumu orderi vai arī kāds stingrāks dokuments vajadzīgs. ( Normatīvajos dokumentos atradu, ka stingrās uzskaites kvīti vajag ziedojumiem).
Liels paldies.
Ответы (25)
1.Jaapienjem kaa darbinieks.Ariiriska nodeva kaa dzirdu tagad biedriibaam jaamaksaa, jo var piemeerot maksaatnespeejas noteikumus.
Paldies, man jau arī tā likās ka tai biedrībai tik vienkārši nebūs.
Bet vai nevar būt arī šāds variants - izmaksā 30 Ls, un viņš pats tālāk VIDā atskaitās kā pašnodarbinātais. Man pašai tas nešķiet pieņemams.
Bet kāpēc ne, ja viņš ir pašnodarbināts
Nez vai VID šajā gadījumā viņu reģistrēs kā pašnodarbināto;-)
Ja nu vienīgi dabūsiet tādu kas jau ir reģistrējies.
Paldies, tas jānoskaidro līdz galam.
Bet kā ar otro jautājumu. Mani priekšlikumi bija sekojoši- izrakstīt katram dzīvoklim rēķinu un lai viņi paši iemaksā kontā vai iemaksā biedrības kasē ar KIEO, tāpēc radās neskaidrības vai pietiek ar vienkāršu orderi.
Biedrību un nodibinājumu likuma 8. pants nosaka:
"(1) Biedrībām un nodibinājumiem ir tiesības nodarbināt personas brīvprātīgā darbā. Par brīvprātīgo darbu uzskatāms bezatlīdzības darbs vai pakalpojumu sniegšana, ko veic fiziskā persona, nestājoties ar biedrību vai nodibinājumu darba tiesiskajās attiecībās, un kas ir vērsts uz biedrības vai nodibinājuma statūtos noteiktā mērķa sasniegšanu.
(2) Pēc personas pieprasījuma par brīvprātīgā darba veikšanu noslēdzams rakstveida līgums, norādot veicamo darbu un tā izpildes termiņu.
(3) Persona, kura veic brīvprātīgo darbu, var prasīt tādu izdevumu segšanu, kas radušies brīvprātīgā darba izpildes gaitā, ja tas noteikts biedrības vai nodibinājuma statūtos vai valdes lēmumos.
(4) Par kaitējumu, kas radies personai, pildot brīvprātīgo darbu, biedrība un nodibinājums atbild, ja šādu pienākumu tas uzņēmies vai arī kaitējums nodarīts biedrības vai nodibinājuma vainas dēļ."
Tas nozīmē, ka laikam var nodarbināt personas bez atlīdzības.
Par ieņēmumu reģistrēšanu varbūt der MK noteikumu Nr. 282 šāds punkts? "70.1.3. par pastāvīgajā darbības vietā (struktūrvienībā) sniegtajiem pakalpojumiem, ja tajā vidējie skaidrās naudas ieņēmumi mēnesī nepārsniedz sešas minimālās mēneša darba algas. Vidējos skaidrās naudas ieņēmumus mēnesī aprēķina, trijos iepriekšējos kalendāra mēnešos gūto skaidrās naudas ieņēmumu kopējo summu izdalot ar trīs. Ja vidējie skaidrās naudas ieņēmumi mēnesī divus mēnešus pēc kārtas pārsniedz sešas minimālās mēneša darba algas, nākamā mēneša laikā jānodrošina kases aparāta, kases sistēmas, specializētās ierīces vai iekārtas lietošanas uzsākšana;"
Paldies, to likumu jau esmu izstudējusi, manā gadījumā problēma ir tā, ka cilvēks grib saņemt samaksu par savu darbu bet nodokļus negrib lai atvelk, citādi iznāk pavisam maz saņemt. Grozies kā gribi vienalga kaut kas valstij jāmaksā, tikai grūti to iestāstīt cilvēkiem, jo domā ka nodibinās biedrību un ar to viss beidzas.
Par 282. 70.1.3. paldies, paskatīšos.
Jo vairāk par tām biedrībām lasu, jo vairāk šausminos cik viņiem tur viss aizlaists pašplūsmā- ne rēķini par kom. pak. uz biedrības vārda, ne ieņēmumu uzskaite, samaksu veic caur privāto kontu.>:-0
Vajag pameklēt meklētājā par dz.īp'biedrībām bija visādas tēmas.Bez nodokļiem darba samaksai neiztiksiet , tas nu ir skaidrs.Betpar ieņēmumiem tikai vai tur nebija tā ka saņemtā iedzīvotāju samaksa par dzīvokļa izdevumiem nav uzskatāma par realizācijas ieņēmumu un tātad nekādi kases aparāti nebija vajadzīgi;-)
Nupat vienā Bilances numurā lasīju un izsecināju, ka par ieņēmumiem neuzskata to daļu , kas ir par kom. pak.unkuru pārskaita tālāk - ūdeni, kopējo elektrību, bet tā daļa kas tieši skaitās īres nauda, no kuras tiek piemēram segts kredīts - tie ir ieņēmumi.
Jā tā ir.Betvai Jums iznāk tik lieli lai pārsniegtu robežu ko minēja Zvaigznīte.
Neiznāk, tātad skaitot kopā tikai īres maksas un ja iekļaujas summā ( pēc 282 noteikumiem) var bez EKA iztikt.
Ja tā, tad paldies ka tik ļoti palīdzējāt, jo domāju ka gals klāt ar to biedrību.
Nodibinājušies jau 2007.gadaoktobrī, bet tagad tikai sapratuši ka arī grāmatvedība jāved.>:-0
Tikai stinrās uzskaites kvītis( VID reģ)gan vajadzēs.
Tātad maksājumi no iedzīvotājiem uz stingrās uzskaites kvītīm.
Es tā domāju, palasiet noteikumus par EKA lietošanu taur aprakstīts par to kad var nelietot un kas tad jālieto.
Ilma - paldies, Jūs vienkārši esat zelts.:-*
Tikai ņemiet vērā jums nav īres maksa, jo dzīvokļi ir privatizēti. Tā varētu būt apsaimniekošnas maksa. Neuztraucaties, nekā pārbriesmīga jau tur nav. Grāmatvedība kā grāmatvedība.
pareizi jau ir apsaimniekošanas maksa, es tā aiz veca pieraduma.
Es vakar visu vakaru forumā lasīju tieši par dzīvokļu biedrībām, es vienai cita veida biedrībai vedu grāmatvedību, kur nekas skaidrā naudā nenotiek , (izņemot ienākošie čeki )tāpēc radās jautājumi.
Vistrakākais, ka nezinu ko iesākt ar veciem mēnešiem, dokumentu nekādu nauda iekasēta un iztērēta, ar tekošo tā kā viss skaidrs, galvenais ieskaidrot ka biedrības grāmatvedība savā būtībā ne ar ko īpašu neatšķiras no SIA , izņemot gada pārskatu protams.
Galīgi nekādu nav? Un kā dzīvokļu īpašniekiem iekasēts un kā apmaksāts pakalpojumu sniedzējiem?
iekasēts ar parastu kvītiņu, samaksāts visiem pakalpojumu sniedzējiem kā no fiziskas personas, jo rēķini pat nav nākuši uz biedrību bet uz privātpersonu- mājas pilnvaroto personu. Secināju, ka līgumi nav pārslēgti.
Es viņiem prasu, kāpēc neinteresējāties uzreiz ,kas jādara,ja viņi nebūtu gribējuši bankā kredītu ņemt, kas prasa bilanci, ieņēmumu izdevumu pārskatu, būtu tāpat arī dzīvojuši, kamēr VID klauvētu nākamgad pie durvīm ar jautājumu kāpēc gada pārskats nav nodots.
Tādi lūk brīnumi:-(
Закрыть
Краткое описание нарушения