Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
PPR numuri
Labrīt,
Gribēju pārliecināties, kā sapratu pareizi.
No 01.01.10 VID vairs neizsniedz PPR numurus, - vai tagad uzņēmumam ir pilnīgi brīva izvēle, kā numurēt realizācijas rēķinus. (piemēram - 1,2,3,4.... vai nu AA-10-1-1).
Un vēl vai tagad jānumurē visu pēc kārtas - nav svarīgi vai rēķins par preci vai par pakalpojumu (1,2,3,...) vai tomēr atsevišķi par precēm (1,2,3,..) un par pakalpojumiem (1,2,3,...)?
Liels paldies.
Ответы (40)
Zvanīju uz VID, man atbildēja, ka vecas p/z, kuras palika no iepriekšēja gada izmantot nedrikst, viņas jaānule. Par numeraciju viņiem pašiem vēl nav nekādu noradījumu, it ka būšot uz nedeļas beigām. Ieteica numuret ta - paņemt uzņēmuma nosaukuma kādus burtus un klāt Nr 1,2,3 un t.t, Pem. SP1, SP2. Par pakalpojumiem, domāju, ka varat saglabāt kārtību kāda bija Jums iepriekš.
Надо читать изменения в
Ministru kabineta 2009.gada22.decembra noteikumi Nr.1593 "Grozījumi Ministru kabineta 2003.gada21.oktobra noteikumos Nr.585 "Noteikumi par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju".
Ministru kabineta noteikumi Nr.1593
Rīgā 2009.gada22.decembrī (prot. Nr.89 117.§)
Grozījumi Ministru kabineta 2003.gada21.oktobra noteikumos Nr.585 "Noteikumi par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju"
Izdoti saskaņā ar likuma "Par grāmatvedību" 15.pantapirmo daļu
1. Izdarīt Ministru kabineta 2003.gada21.oktobra noteikumos Nr.585 "Noteikumi par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju" (Latvijas Vēstnesis, 2003, 151.nr.; 2006, 195.nr.) šādus grozījumus:
1.1. papildināt noteikumus ar 7.1, 7.2, 7.3, 7.4 un 7.5 punktu šādā redakcijā:
"7.1 Noformējot attaisnojuma dokumentu attiecībā uz precēm un citām materiālajām vērtībām (turpmāk - preces), un pakalpojumiem, saimnieciskā darījuma aprakstā un pamatojumā norāda:
7.1 1. preču vai pakalpojuma nosaukumu;
7.1 2. atbilstošo attiecīgā darījuma vai darbības veidu (preču piegāde (pārdošana), preču izsniegšana citam uzņēmumam, citai uzņēmuma pastāvīgajai darbības vietai (struktūrvienībai) vai vietai, kur saskaņā ar uzņēmuma vadītāja noteikto kārtību tiek veikta preču glabāšana un uzskaite, vai citai materiāli atbildīgajai personai uzņēmumā (turpmāk - preču izsniegšana) vai pakalpojuma sniegšana).
7.2 Noformējot attaisnojuma dokumentu, saimnieciskā darījuma mērītājos norāda:
7.2 1. mērvienību un daudzumu;
7.2 2. vienas vienības cenu;
7.2 3. saimnieciskā darījuma novērtējumu naudā;
7.2 4. piešķirtās atlaides, ja tādas ir;
7.2 5. no saimnieciskā darījuma novērtējuma naudā aprēķinātos nodokļus (pievienotās vērtības nodoklis, akcīzes nodoklis, dabas resursu nodoklis), ja tādi ir;
7.2 6. saimnieciskā darījuma novērtējumu naudā kopā ar nodokļiem.
7.3 Noformējot attaisnojuma dokumentu par darījumiem vai darbībām ar akcīzes precēm, papildus šiem noteikumiem ievēro arī akcīzes preču apriti reglamentējošos normatīvos aktus.
7.4 Attaisnojuma dokumentu var izmantot par pievienotās vērtības nodokļa rēķinu, ievērojot likumā "Par pievienotās vērtības nodokli" pievienotās vērtības nodokļa rēķinam noteiktās prasības.
7.5 Lauksaimniecības produkcijas ražotāji par preču izsniegšanu citai uzņēmuma pastāvīgajai darbības vietai (struktūrvienībai) vai vietai, kur saskaņā ar uzņēmuma vadītāja noteikto kārtību tiek veikta preču glabāšana un uzskaite, vai citai materiāli atbildīgajai personai uzņēmumā attaisnojuma dokumentu nenoformē.";
1.2. papildināt noteikumus ar I1 nodaļu šādā redakcijā:
"I1. Speciālās prasības attaisnojuma dokumentu noformēšanā un grāmatvedības reģistru kārtošanā darījumos ar precēm
35.1 Attaisnojuma dokumentu par preču piegādi (pārdošanu) un par preču izsniegšanu noformē darījuma vai darbības veikšanas dienā pirms darījuma vai darbības uzsākšanas.
35.2 Uzņēmums, kurš darījumu veic nepārtraukti ilgstošā laikposmā, ja citos normatīvajos aktos nav noteikts citādi, ārējo attaisnojuma dokumentu var noformēt par laikposmu, kas nav ilgāks par kalendāra mēnesi, ja preču saņēmējs līdz attaisnojuma dokumenta saņemšanai neveic preču tālāku piegādi (pārdošanu) vai neuzsāk to izmantošanu ražošanas vai preču pārstrādes procesā vai pakalpojuma sniegšanā.
35.3 Uzņēmums, kurš par darījumiem saņemto samaksu apliecina ar attaisnojuma dokumentu, kas noformēts atbilstoši normatīvajiem aktiem par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskajām ierīcēm un iekārtām, attaisnojuma dokumentu noformē pēc darījuma partnera pieprasījuma.
35.4 Noformējot attaisnojuma dokumentu par likuma "Par pievienotās vērtības nodokli" 13.2 panta otrajā daļā minēto kokmateriālu piegādi (pārdošanu) vai izsniegšanu citam uzņēmumam (izņemot šo noteikumu 35.2 punktā noteikto gadījumu):
35.4 1. norāda ciršanas apliecinājuma numuru un datumu, ja apaļkokus vai zāģmateriālus piegādā (pārdod) vai izsniedz persona, kura tos ieguvusi mežizstrādē, pamatojoties uz ciršanas apliecinājumu;
35.4 2. šo noteikumu 7.2 punktā minētos precizētos saimnieciskā darījuma mērītājus norāda tūlīt pēc novērtēšanas, ja pēc novērtēšanas kokmateriālu saņemšanas vietā pieņemto kokmateriālu daudzums un (vai) cena atšķiras no attaisnojuma doku
35.4 2. šo noteikumu 7.2 punktā minētos precizētos saimnieciskā darījuma mērītājus norāda tūlīt pēc novērtēšanas, ja pēc novērtēšanas kokmateriālu saņemšanas vietā pieņemto kokmateriālu daudzums un (vai) cena atšķiras no attaisnojuma dokumentā norādītā.
35.5 Preču piegādi (pārdošanu) vai preču izsniegšanu apliecinošā attaisnojuma dokumenta eksemplāru skaitu nosaka uzņēmuma vadītājs, ievērojot šo noteikumu 35.7 punktā minētās prasības attiecībā uz attaisnojuma dokumenta atrašanās vietu un preču saņēmēja norādījumus.
35.6 Attaisnojuma dokumentu par preču piegādi (pārdošanu) un par preču izsniegšanu to noformēšanas vai saņemšanas dienā un pirms preču tālākas piegādes (pārdošanas) vai citu darbību veikšanas ar tām hronoloģiskā secībā reģistrē dokumentu reģistrā vai analogā uzskaites reģistrā. Reģistrā norāda vismaz šādu informāciju:
35.6 1. ieraksta datums un kārtas numurs;
35.6 2. dokumenta sagatavošanas datums un numurs;
35.6 3. dokumentā norādītais darījuma partneris (juridiskās personas nosaukums vai fiziskās personas vārds, uzvārds).
35.7 Šo noteikumu 35.6 punktā minētais dokumentu reģistrs kopā ar vienu dokumenta eksemplāru atrodas katrā preču izsniegšanas un saņemšanas vietas adresē līdz pārskata gada slēguma inventarizācijai.
35.8 Ja preču izsniegšanas un saņemšanas vieta nav uzņēmuma pastāvīgā darbības vieta (struktūrvienība), šo noteikumu 35.6 punktā minētais dokumentu reģistrs (izņemot tirdzniecību) drīkst atrasties uzņēmuma juridiskajā adresē vai Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētā struktūrvienībā (fiziskajai personai - deklarētajā dzīvesvietā).
35.9 Ja šo noteikumu 35.6 punktā minēto dokumentu reģistru sagatavo un glabā tikai elektroniski, jānodrošina iespēja pēc kontrolējošo institūciju pieprasījuma izsniegt šo noteikumu 35.6 punktā minētā dokumentu reģistra izdruku papīra formā.
35.10 Citas prasības šo noteikumu 35.6 punktā minētajam dokumentu reģistram var būt noteiktas akcīzes preču apriti reglamentējošajos normatīvajos aktos.";
1.3. svītrot 47.punktā vārdus "(pavadzīmes, pavadzīmes-rēķinus, kvītis un citas veidlapas)";
1.4. papildināt noteikumus ar 79.punktušādā redakcijā:
"79. Līdz attiecīgu grozījumu izdarīšanai citos normatīvajos aktos vārdi "pavadzīme ar Valsts ieņēmumu dienesta piešķirtu numuru" uzskatāmi par vārdiem "attaisnojuma dokuments"."
2. Noteikumi stājas spēkā 2010.gada1.janvārī.
Ministru prezidents V.Dombrovskis
Finanšu ministrs E.Repše
šie notiekumi ir pārlasīti no viena gala līdz otram, bet es arī esmu tādā pašā neskaidrībā ... arī ieņēmumu dienests saka, ka vajadzīga burtu un ciparu kombinācija, bet vai to ciparu skaitu var samazināt no 6 vienībām uz 4, vai pat 3, vai burtus var izmantot nevis iepriekšējos 3 burtu kombinācijas, bet piemēram četru burtu kombināciju? kā tad īsti ir?
Skaidrs, kā nekas tomēr nav skaidrs!
Drošvien jāveido vienkarši pēc kārtās un vēl kadu būrtu jāpieliek!
Paldies
Как хотите, так и нумеруйте, лишь бы номер документа в Вашем регистре документов был уникальным: цифрами, буквами, цифрами+буквами номер и пустая серия, цифрами номер и буквами серию и т.д. сообразно фантазии Вашей фирмы. Только переусердствовать, на мой взгляд, ни к чему - придумывать номера большей значности, чем было в совокупности с серией, хотя если очень хочется, то можно :).
Vidzemes VID-ā teica: 3 burti un 6 cipari!!!!
piemēram - 1,2,3,4.... vai nu AA-10-1-1
Varētu varbūt vēl kādas zīmes salikt, piemēram AA-./=10-./=1-./=1
Kā es ienīstu šos visu iespējamo zīmju licējus rēķinu numuros!
It kā ciparu pietrūktu!
Vidzemes VIDā pateica visprātīgāko risinājumu, arī es priekš sevis sen jau tādu lēmumu pieņēmu.
TIkai žēl, ka normatīvajos aktos tie idioti to neieraksta - tagad sāksies pašdarbība un varēsim mēs smadzenes mežģīt ārā, drukājot programmās visus idiotiskos numurus ar mīnusa zīmēm, dalāmzīmēm punktiem un komatiem.
Torija, мой клиент уже получил от поставщика с 4 буквенными знаками и 8 цифровыми.
Es pārdomāju, es tagad likšu 33 burtus un 17 ciparus rēķiniem un pavadzīmēm.
Jā cilvēku izdomai jau robežas nevar būt:-)
nav noteikumos noteikts, ka sērijai jāsastāv no 3 vai 4 vai nez cik cipariem un numuram no 6 cipariem. Kā uzņēmums izlems tā liks kaut vai A1 pirmais rēķins. Un nekas netiek pārkāpts - sērija ir A, numurs ir 1 pieaugošā secībā no gada sākuma.
А что теперь писать :pavadzime vai attaisnojuma dokuments?
man patiktu šāda kombinācija STAA 001, STAA 0002, STAA 0003. ko darīt? un vai Vidzemes reģ.ieņ.dienesta viedoklis ir tas pareizākais? nu nevajag man 6 ciparus!!! es pa visu uzņēmuma mūžu nespēšu tos sešus ciparus izlietot!!! man pa 3 gadiem izlietoti 300 pavadzīmju numuri ...:-S
jā, arī labs jautājums Lagunai ... ko rakstīt? pavadzīme vai attaisnojuma dokuments?
Закрыть
Краткое описание нарушения