Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Бухгалтерская отчетность, СГД - взаимоотношения, информация, аудит
Tematiskā pārbaude - Darba devējs/pakalpojumi К списку тем
Darijamu 18.10.2010 15:44
221 сообщение на сайте
221 сообщение на сайте
Ответы (14)
То есть получается то что у них есть распоряжение о проведении тематической проверки Darba devējs/Pakalpojumi это всего лишь формальность? А на самом деле они могут проверить все-все??? Зачем тогда тематичекии проверки по темам разбивают? Это беспредел получается какой-то
Darijamu 18.10.2010 16:01
221 сообщение на сайте
221 сообщение на сайте
Ir gadījies, piemēram, ka notiek parastā PVN "pretpārbaude" - t.i. skatās konkrētu darījumu partneri, bet pārbaudes gaitā nolemj taisīt arī "darba devēja" pārbaudi.
Просто смутило, что они спрашивают документы о приобретении автомашин, документы о покупке и списание бензина и карточки основных средств. Не понимаю каким образом это относиться к тематической проверке.
Darijamu 18.10.2010 16:11
221 сообщение на сайте
221 сообщение на сайте
Pārbaudi veic:
• birojā, iegūstot datus no grāmatvedības dokumentiem (darba līgumiem, darba laika uzskaites tabelēm, darba algas aprēķiniem),
• struktūrvienībā, kur notiek saimnieciskā darbība, iegūstot informāciju par nodarbinātajām personām (nodarbināto personu skaits, darba laika ilgums, ražošanas (pakalpojumu sniegšanas) procesā izmantotajām iekārtām).
Būvobjektā un mežsaimniecībā nodarbinātajām personām ir nepieciešama nodarbinātības apliecība:
o MK 25.02.2003. noteikumu Nr.92 “Darba aizsardzības prasības, veicot būvdarbus” 28.3punkts,
o MK 21.06.2005. noteikumu Nr.434 “Darba aizsardzības prasības mežsaimniecībā” 11.1punkts.
Darba ņēmējiem (t.sk., arī nodarbinātajiem, kuri paskaidro, ka ir saimnieciskās darbības veicēji) lūdz aizpildīt “Nodarbinātās personas aptaujas lapu” un sniegt informāciju par:
o nodarbinātās personas statusu,
o darba attiecību uzsākšanu, darba laiku, grafiku,
o darba samaksas veidu, darba algas lielumu,
o citiem darba devēja “bonusiem” (ēdināšana, darba devēja autotransports, telefons, transports, izmitināšana, iespēja iegādāties preces vai saņemt pakalpojumus lētāk).
Darba ņēmēja aptaujas lapai ir informatīvs raksturs un tajā sniegtā informācija bez papildus informācijas nav uzskatāma par pietiekamu pierādījumu, kas liecinātu par iespējamo izvairīšanos no nodokļu nomaksas.
Nodarbinātajai personai izsniedz informatīvu materiālu “Informācija nodarbinātajai personai” par:
o pilna iztikas minimuma preču un pakalpojumu groza vidējo vērtību,
o darba līguma slēgšanas kārtību,
o nodokļu maksātāja pienākumiem,
o nodokļu maksātāja atbildību, ja tā izdevumi pārsniedz ieņēmumus,
o rīcību, ja darba devējs neievēro normatīvos aktus, kas reglamentē darba tiesiskās attiecības un nodokļu aprēķināšanas kārtību.
• birojā, iegūstot datus no grāmatvedības dokumentiem (darba līgumiem, darba laika uzskaites tabelēm, darba algas aprēķiniem),
• struktūrvienībā, kur notiek saimnieciskā darbība, iegūstot informāciju par nodarbinātajām personām (nodarbināto personu skaits, darba laika ilgums, ražošanas (pakalpojumu sniegšanas) procesā izmantotajām iekārtām).
Būvobjektā un mežsaimniecībā nodarbinātajām personām ir nepieciešama nodarbinātības apliecība:
o MK 25.02.2003. noteikumu Nr.92 “Darba aizsardzības prasības, veicot būvdarbus” 28.3punkts,
o MK 21.06.2005. noteikumu Nr.434 “Darba aizsardzības prasības mežsaimniecībā” 11.1punkts.
Darba ņēmējiem (t.sk., arī nodarbinātajiem, kuri paskaidro, ka ir saimnieciskās darbības veicēji) lūdz aizpildīt “Nodarbinātās personas aptaujas lapu” un sniegt informāciju par:
o nodarbinātās personas statusu,
o darba attiecību uzsākšanu, darba laiku, grafiku,
o darba samaksas veidu, darba algas lielumu,
o citiem darba devēja “bonusiem” (ēdināšana, darba devēja autotransports, telefons, transports, izmitināšana, iespēja iegādāties preces vai saņemt pakalpojumus lētāk).
Darba ņēmēja aptaujas lapai ir informatīvs raksturs un tajā sniegtā informācija bez papildus informācijas nav uzskatāma par pietiekamu pierādījumu, kas liecinātu par iespējamo izvairīšanos no nodokļu nomaksas.
Nodarbinātajai personai izsniedz informatīvu materiālu “Informācija nodarbinātajai personai” par:
o pilna iztikas minimuma preču un pakalpojumu groza vidējo vērtību,
o darba līguma slēgšanas kārtību,
o nodokļu maksātāja pienākumiem,
o nodokļu maksātāja atbildību, ja tā izdevumi pārsniedz ieņēmumus,
o rīcību, ja darba devējs neievēro normatīvos aktus, kas reglamentē darba tiesiskās attiecības un nodokļu aprēķināšanas kārtību.
Pārbaudes laikā:
• salīdzina grāmatvedībā esošo informāciju ar VID iesniegto informāciju (Ziņas par darba ņēmējiem, Darba devēja ziņojums),
• izvērtē, vai nodarbinātās personas uzrādītais uzņēmuma līgums pēc būtības nav vērtējams kā darba līgums (likuma “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” 8.panta2.1daļa),
• izvērtē, vai nodokļu maksātājs atbilstoši uzrādītajiem darba spēka resursiem var nodrošināt savu saimniecisko darbību,
• izvērtē, vai tiek ievēroti darba līguma nosacījumi:
o no 2009.g. 1.janvāra minimālā mēneša darba alga – 180 Ls,
o no 2009.g. 1.janvāra minimālā stundas tarifa likme – 1,083 Ls,
MK 23.09.2008. noteikumi Nr.791 „Noteikumi par minimālo mēneša darba algu un minimālo stundas tarifa likmi”
o akorda darba alga — jābūt izstrādātiem darba izcenojumiem, ar kuriem iepazīstināts darba ņēmējs,
! Darbiniekiem, kuriem nolīgta akorda alga un kuri nostrādājuši visas mēnesī noteiktās darba stundas, nedrīkst aprēķināt darba algu mazāku par minimālo mēneša darba algu.
o summētais darba laiks — ja pārsniedz 160 stundas četru nedēļu periodā, jārēķina par virsstundām,
o nepilns darba laiks — var nodarbināt virs darba līgumā atrunātā darba laika, pamatojoties uz rakstveida vienošanos.
• pārbauda, vai darbinieki tiek nodarbināti ārpus normālā darba laika, svētku dienās, nakts darbā (paraksti kases aparāta žurnālā, attaisnojuma dokumentos), vai tas tiek atspoguļots darba laika uzskaites tabelēs, vai tiek aprēķinātas atbilstošas piemaksas;
• pārbauda, kuri darbinieki ir parakstījušies Darba drošības instruktāžu reģistrācijas žurnālā un salīdzina ar darba devēja ziņojumos sniegto informāciju;
• pārbauda, vai darba devēja ziņojumos norādītā darba samaksa nav mazāka kā darba koplīgumā paredzētā minimālā darba samaksa;
• salīdzina, vai darba devēja, kurš piedalījies Publisko iepirkumu likumā noteiktajās iepirkuma procedūrās un noslēdzis ar pasūtītāju līgumu, darbinieku darba ienākumi nav mazāki par 70% no vidējiem darba ienākumiem valstī.
• salīdzina grāmatvedībā esošo informāciju ar VID iesniegto informāciju (Ziņas par darba ņēmējiem, Darba devēja ziņojums),
• izvērtē, vai nodarbinātās personas uzrādītais uzņēmuma līgums pēc būtības nav vērtējams kā darba līgums (likuma “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” 8.panta2.1daļa),
• izvērtē, vai nodokļu maksātājs atbilstoši uzrādītajiem darba spēka resursiem var nodrošināt savu saimniecisko darbību,
• izvērtē, vai tiek ievēroti darba līguma nosacījumi:
o no 2009.g. 1.janvāra minimālā mēneša darba alga – 180 Ls,
o no 2009.g. 1.janvāra minimālā stundas tarifa likme – 1,083 Ls,
MK 23.09.2008. noteikumi Nr.791 „Noteikumi par minimālo mēneša darba algu un minimālo stundas tarifa likmi”
o akorda darba alga — jābūt izstrādātiem darba izcenojumiem, ar kuriem iepazīstināts darba ņēmējs,
! Darbiniekiem, kuriem nolīgta akorda alga un kuri nostrādājuši visas mēnesī noteiktās darba stundas, nedrīkst aprēķināt darba algu mazāku par minimālo mēneša darba algu.
o summētais darba laiks — ja pārsniedz 160 stundas četru nedēļu periodā, jārēķina par virsstundām,
o nepilns darba laiks — var nodarbināt virs darba līgumā atrunātā darba laika, pamatojoties uz rakstveida vienošanos.
• pārbauda, vai darbinieki tiek nodarbināti ārpus normālā darba laika, svētku dienās, nakts darbā (paraksti kases aparāta žurnālā, attaisnojuma dokumentos), vai tas tiek atspoguļots darba laika uzskaites tabelēs, vai tiek aprēķinātas atbilstošas piemaksas;
• pārbauda, kuri darbinieki ir parakstījušies Darba drošības instruktāžu reģistrācijas žurnālā un salīdzina ar darba devēja ziņojumos sniegto informāciju;
• pārbauda, vai darba devēja ziņojumos norādītā darba samaksa nav mazāka kā darba koplīgumā paredzētā minimālā darba samaksa;
• salīdzina, vai darba devēja, kurš piedalījies Publisko iepirkumu likumā noteiktajās iepirkuma procedūrās un noslēdzis ar pasūtītāju līgumu, darbinieku darba ienākumi nav mazāki par 70% no vidējiem darba ienākumiem valstī.
Darba ņēmēju un fizisko personu ienākumi
VID ir pienākums atbilstoši nodokļu maksātāju iesniegtajām nodokļu deklarācijām un NACE 2.red klasifikācijas divu zīmju līmenim apkopot un nodrošināt publiski pieejamu informāciju:
o par iekšzemes nodokļu maksātāju — darba devēju — nodarbināto darba ņēmēju mēneša vidējiem darba ienākumiem vismaz pirmajos trijos gada ceturkšņos pēdējo četru gada ceturkšņu periodā,
o par to, cik liela ir valstī vidējā viena divpadsmitā daļa no to fizisko personu deklarētā gada apliekamā ienākuma no saimnieciskās darbības, kuras ir reģistrētas kā saimnieciskās darbības veicējas un nenodarbina citas personas.
VID informāciju nodrošina, sākot ar 01.08.2010. atbilstoši MK 10.08.2010. noteikumiem Nr.761 “Noteikumi par kārtību, kādā apkopojama, sagatavojama un publicējama informācija par vidējiem darba ienākumiem un deklarētajiem gada apliekamajiem ienākumiem”.
Ja tematiskās pārbaudes laikā konstatē faktus, kas liecina par izvairīšanos no nodokļu nomaksas, nenoformējot darba tiesiskās attiecības vai neveicot nodokļu nomaksu pilnā apmērā, Tematiskās pārbaudes aktā :
• apraksta konstatētās neatbilstības;
• norāda nodokļu maksātāja tiesības iesniegt nodokļu deklarācijas precizējumu saskaņā ar likuma “Par nodokļiem un nodevām” 16.panta6.punktu;
• atbilstoši likuma “Par VID” 10.panta1.daļas 4.punktamnosaka 10 dienu laikā Nodokļu kontroles pārvaldē uzrādīt darba devēja ziņojumu ar precizējumiem (EDS lietotājiem — no VID saņemtais e-pasta paziņojums par akceptēto dokumentu).
Ja nodokļu maksātājs termiņā ir novērsis konstatētās neatbilstības, pārbaude ir pabeigta un lietvedība ir izbeigta, piemērojot Latvijas APK kodeksa 21.pantupar maznozīmīgu pārkāpumu.
Ja nodokļu maksātājs nav novērsis konstatētās neatbilstības:
• lemj par lietvedības uzsākšanu administratīvā procesa lietā saskaņā ar Latvijas APK 159.pantupar izvairīšanos no nodokļu un tiem pielīdzināmo maksājumu nomaksas;
• lemj par audita lietderību.
VID ir pienākums atbilstoši nodokļu maksātāju iesniegtajām nodokļu deklarācijām un NACE 2.red klasifikācijas divu zīmju līmenim apkopot un nodrošināt publiski pieejamu informāciju:
o par iekšzemes nodokļu maksātāju — darba devēju — nodarbināto darba ņēmēju mēneša vidējiem darba ienākumiem vismaz pirmajos trijos gada ceturkšņos pēdējo četru gada ceturkšņu periodā,
o par to, cik liela ir valstī vidējā viena divpadsmitā daļa no to fizisko personu deklarētā gada apliekamā ienākuma no saimnieciskās darbības, kuras ir reģistrētas kā saimnieciskās darbības veicējas un nenodarbina citas personas.
VID informāciju nodrošina, sākot ar 01.08.2010. atbilstoši MK 10.08.2010. noteikumiem Nr.761 “Noteikumi par kārtību, kādā apkopojama, sagatavojama un publicējama informācija par vidējiem darba ienākumiem un deklarētajiem gada apliekamajiem ienākumiem”.
Ja tematiskās pārbaudes laikā konstatē faktus, kas liecina par izvairīšanos no nodokļu nomaksas, nenoformējot darba tiesiskās attiecības vai neveicot nodokļu nomaksu pilnā apmērā, Tematiskās pārbaudes aktā :
• apraksta konstatētās neatbilstības;
• norāda nodokļu maksātāja tiesības iesniegt nodokļu deklarācijas precizējumu saskaņā ar likuma “Par nodokļiem un nodevām” 16.panta6.punktu;
• atbilstoši likuma “Par VID” 10.panta1.daļas 4.punktamnosaka 10 dienu laikā Nodokļu kontroles pārvaldē uzrādīt darba devēja ziņojumu ar precizējumiem (EDS lietotājiem — no VID saņemtais e-pasta paziņojums par akceptēto dokumentu).
Ja nodokļu maksātājs termiņā ir novērsis konstatētās neatbilstības, pārbaude ir pabeigta un lietvedība ir izbeigta, piemērojot Latvijas APK kodeksa 21.pantupar maznozīmīgu pārkāpumu.
Ja nodokļu maksātājs nav novērsis konstatētās neatbilstības:
• lemj par lietvedības uzsākšanu administratīvā procesa lietā saskaņā ar Latvijas APK 159.pantupar izvairīšanos no nodokļu un tiem pielīdzināmo maksājumu nomaksas;
• lemj par audita lietderību.
И еще такой вопрос - проверка написала, что документы не находились в офисе, хотя на самом деле работница, которая в этот момент была в офисе просто не знала где что находиться. Какие то документы они вообше не спрашивали (напр. ievadinstruktāžas žurnāls), a потом написали что его нет в офисе. Нужно ли это как-то оспаривать?
Darijamu 18.10.2010 16:25
221 сообщение на сайте
221 сообщение на сайте
И потом попросили звонить не на общий телефон, а именно им, чтобы договориться о месте куда инспектора смогут подъехать, чтобы получить недостающее документы. Сказали, что мне не надо ехать к ним на Сканстес. Это нормально или нет?
Darijamu 18.10.2010 16:28
221 сообщение на сайте
221 сообщение на сайте
На встречу обычно приглашается руководитель предприятия со всеми недостающими документами и место встречи ул Skanstes 13 Бухгалтер может ехать как группа поддержки
Сказали, что мне не надо ехать к ним на Сканстес. Это нормально или нет?
Tieši tas liekas interesanti.
Tieši tas liekas interesanti.
Гиза, спасибо за ссылку.
Inst 20.10.2010 10:15
нет сообщений на сайте
нет сообщений на сайте
Закрыть
Краткое описание нарушения
Закрыть