Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Бухгалтерская отчетность, СГД - взаимоотношения, информация, аудит
Amatpersona atsakās doties uz VID К списку тем
Ответы (18)
Par atbildību - lasiet noslēgto līgumu.
PROFESIONĀLO GRĀMATVEŽU ĒTIKAS KODEKSS Galvenā
Mērķi
Kodekss nosaka, ka grāmatvežu profesijas mērķis ir strādāt atbilstīgi profesijas standartiem un kopumā apmierināt sabiedrības intereses. Lai sasniegtu mērķi, ir jāievēro četras pamatprasības:
1. Ticamība
Sabiedrībai kopumā ir nepieciešama sistēma, kas nodrošina ticamu finansu informāciju.
2. Profesionālisms
Profesionālam grāmatvedim ir jābūt augsti kvalificētam grāmatvedības un citos saistītajos jautājumos.
3. Pakalpojumu kvalitāte
Klientiem ir jābūt drošiem, ka visi profesionālo grāmatvežu pakalpojumi ir sniegti saskaņā ar profesijas standartiem.
4. Pārliecība
Klientiem jābūt pārliecinātiem, ka pastāv profesionālo grāmatvežu ētikas normas, kas reglamentē šo pakalpojumu izpildi.
Pamatprincipi
Lai sasniegtu grāmatvežu profesijas mērķus, profesionālam grāmatvedim ir jāievēro zināmi nosacījumi jeb pamatprincipi:
• Godprātība
Sniedzot profesionālus pakalpojumus, profesionālam grāmatvedim ir jābūt patiesam un godīgam;
• Objektivitāte
Profesionālam grāmatvedim ir jābūt taisnīgam un viņš nedrīkst pieļaut, lai šo objektivitāti ietekmētu jebkādi aizspriedumi, neobjektivitāte vai interešu konflikti;
• Profesionālā kompetence un piesardzība
Profesionālam grāmatvedim pakalpojumi jāsniedz ar zināmu piesardzību, kompetenci un rūpību. Viņa pienākums ir pastāvīgi uzturēt savas profesionālās zināšanas un prasmi tādā līmenī, kas nodrošinātu klientam vai darba devējam kompetentus profesionālus pakalpojumus, kuri balstīti uz jaunākajiem sasniegumiem praksē, likumdošanā un mūsdienu metodēm.
• Konfidencialitāte
Profesionālam grāmatvedim ir jānodrošina iegūtās informācijas konfidencialitātes saglabāšana. Iegūto informāciju nedrīkst izmantot vai atklāt bez klienta pilnvarojuma, izņemot gadījumus, kad viņam ir juridisks vai profesionāls pienākums to atklāt.
PROFESIONĀLO GRĀMATVEŽU ĒTIKAS KODEKSS Galvenā
Mērķi
Kodekss nosaka, ka grāmatvežu profesijas mērķis ir strādāt atbilstīgi profesijas standartiem un kopumā apmierināt sabiedrības intereses. Lai sasniegtu mērķi, ir jāievēro četras pamatprasības:
1. Ticamība
Sabiedrībai kopumā ir nepieciešama sistēma, kas nodrošina ticamu finansu informāciju.
2. Profesionālisms
Profesionālam grāmatvedim ir jābūt augsti kvalificētam grāmatvedības un citos saistītajos jautājumos.
3. Pakalpojumu kvalitāte
Klientiem ir jābūt drošiem, ka visi profesionālo grāmatvežu pakalpojumi ir sniegti saskaņā ar profesijas standartiem.
4. Pārliecība
Klientiem jābūt pārliecinātiem, ka pastāv profesionālo grāmatvežu ētikas normas, kas reglamentē šo pakalpojumu izpildi.
Pamatprincipi
Lai sasniegtu grāmatvežu profesijas mērķus, profesionālam grāmatvedim ir jāievēro zināmi nosacījumi jeb pamatprincipi:
• Godprātība
Sniedzot profesionālus pakalpojumus, profesionālam grāmatvedim ir jābūt patiesam un godīgam;
• Objektivitāte
Profesionālam grāmatvedim ir jābūt taisnīgam un viņš nedrīkst pieļaut, lai šo objektivitāti ietekmētu jebkādi aizspriedumi, neobjektivitāte vai interešu konflikti;
• Profesionālā kompetence un piesardzība
Profesionālam grāmatvedim pakalpojumi jāsniedz ar zināmu piesardzību, kompetenci un rūpību. Viņa pienākums ir pastāvīgi uzturēt savas profesionālās zināšanas un prasmi tādā līmenī, kas nodrošinātu klientam vai darba devējam kompetentus profesionālus pakalpojumus, kuri balstīti uz jaunākajiem sasniegumiem praksē, likumdošanā un mūsdienu metodēm.
• Konfidencialitāte
Profesionālam grāmatvedim ir jānodrošina iegūtās informācijas konfidencialitātes saglabāšana. Iegūto informāciju nedrīkst izmantot vai atklāt bez klienta pilnvarojuma, izņemot gadījumus, kad viņam ir juridisks vai profesionāls pienākums to atklāt.
• Profesionāla rīcība
Profesionālam grāmatvedim ir jārīkojas tā, lai neciestu profesijas reputāciju, un jāatturas no jebkuras darbības, kas varētu diskreditēt šo profesiju. Viņam jāpilda profesionālie pienākumi pret klientiem, pārējām personām, citiem šīs profesijas pārstāvjiem, personālu, darba devējiem un sabiedrību.
• Profesijas standartu ievērošana
Profesionālam grāmatvedim savi pakalpojumi ir jāsniedz saskaņā ar profesijas standartiem. Viņa pienākums ir ar profesionālu piesardzību un prasmīgi izpildīt klienta vai darba devēja uzdevumus tiktāl, ciktāl tie atbilst godprātības, objektivitātes un – sabiedriskajā praksē strādājoša profesionālā grāmatveža gadījumā – neatkarības principiem. Viņam ir arī jālieto profesijas standarti un norādījumi, kurus publicējusi:
• IFAC (Starptautiskā Grāmatvežu asociācija);
• Starptautiskā Grāmatvežu standartu komiteja;
• Latvijas Republikas Grāmatvežu asociācija.
Bez tam ir jāievēro Latvijas Republikas likumi, normatīvie akti un standarti.
Profesionālam grāmatvedim ir jārīkojas tā, lai neciestu profesijas reputāciju, un jāatturas no jebkuras darbības, kas varētu diskreditēt šo profesiju. Viņam jāpilda profesionālie pienākumi pret klientiem, pārējām personām, citiem šīs profesijas pārstāvjiem, personālu, darba devējiem un sabiedrību.
• Profesijas standartu ievērošana
Profesionālam grāmatvedim savi pakalpojumi ir jāsniedz saskaņā ar profesijas standartiem. Viņa pienākums ir ar profesionālu piesardzību un prasmīgi izpildīt klienta vai darba devēja uzdevumus tiktāl, ciktāl tie atbilst godprātības, objektivitātes un – sabiedriskajā praksē strādājoša profesionālā grāmatveža gadījumā – neatkarības principiem. Viņam ir arī jālieto profesijas standarti un norādījumi, kurus publicējusi:
• IFAC (Starptautiskā Grāmatvežu asociācija);
• Starptautiskā Grāmatvežu standartu komiteja;
• Latvijas Republikas Grāmatvežu asociācija.
Bez tam ir jāievēro Latvijas Republikas likumi, normatīvie akti un standarti.
_susurs_
Jums tācu vajadzētu būt attiecīgā uzņēmuma Grāmatvedības metodikai, ko apstiprinājis uzņēmuma vadītājs. Ja tā atbilst spēkā esošajiem tiesību aktiem, tad Jums tā jāievēro. Un saskaņā ar to arī jāsniedz paskaidrojumi pārbaudītājiem.
Muļķības gvelzt profesionālam ārpakalpojumu sniedzējam par savu klientu it kā nevajadzētu, manuprāt.
Jums tācu vajadzētu būt attiecīgā uzņēmuma Grāmatvedības metodikai, ko apstiprinājis uzņēmuma vadītājs. Ja tā atbilst spēkā esošajiem tiesību aktiem, tad Jums tā jāievēro. Un saskaņā ar to arī jāsniedz paskaidrojumi pārbaudītājiem.
Muļķības gvelzt profesionālam ārpakalpojumu sniedzējam par savu klientu it kā nevajadzētu, manuprāt.
Amatpersonas sūtīt uz VIDu var tikai tad, ja tie ir zinoši cilvēki, kas neapvainosies, ja VID uzdos visādus jautājumus, kas viņiem pēc procedūras jāuzdod. Man tādu amatpersonu tajos klientu uzņēmumos, kam mēdz rasties pārmaksas, diemžēl nav. Tādēļ eju pati. Ja zinu, kāda ir konkrētā darījuma būtība, tad atbildu pati, ja nē - tad sazinos ar uzņēmumu un noskaidroju. Tā visiem ir ērtāk.
Reizēm gadās, ka es saku - "cik man zināms" vai arī "es domāju, ka..., bet ja jūs vēlaties, varu noskaidrot konkrētāk". Ārpakalpojumu grāmatvedis nevar zināt visu tik detalizēti, kā grāmatvedis, kas strādā uzņēmumā uz vietas, lai cik arī profesionāls viņš nebūtu.
Reizēm gadās, ka es saku - "cik man zināms" vai arī "es domāju, ka..., bet ja jūs vēlaties, varu noskaidrot konkrētāk". Ārpakalpojumu grāmatvedis nevar zināt visu tik detalizēti, kā grāmatvedis, kas strādā uzņēmumā uz vietas, lai cik arī profesionāls viņš nebūtu.
Ну- во-первых, если вас уполномочили подписать акт, то , наверное, не бесплатно.В первую очередь, вы отвечаете перед уполномочившим вас лицом, соответственно , если оно решит, что своими действиями вы нанесли ему вред, то может обратиться в суд с просьбой возместить ему ущерб.
А во-вторых, если вы ведете бухгалтерию фирмы, то должны иметь представление о том,kur jūs likāt šitos pakalpojumus потому, что как вы их можете провести по бухгалтерии, если не знаете, а вариантов при этом не один,явно.
А во-вторых, если вы ведете бухгалтерию фирмы, то должны иметь представление о том,kur jūs likāt šitos pakalpojumus потому, что как вы их можете провести по бухгалтерии, если не знаете, а вариантов при этом не один,явно.
Когда я подписывала в последний раз -в августе. Мне сказали так: "Подпишитесь здесь, о том, что Вы передадите акты руководству"
Katrs gadījums ir unikāls - visi gadījumi nekad nav vienādi.
Arī es esmu parakstījis aktus, taču paskaidrojumus par darījumiem sniedza uzņēmuma vadītājs. Jo par darījumu būtību man nav jāatbild. Man jāatbild par dokumentu (iegrāmatoto!) atbilstību normatīvajiem aktiem.
Arī es esmu parakstījis aktus, taču paskaidrojumus par darījumiem sniedza uzņēmuma vadītājs. Jo par darījumu būtību man nav jāatbild. Man jāatbild par dokumentu (iegrāmatoto!) atbilstību normatīvajiem aktiem.
У того, кто grāmatvedis (ārpakalpojums).И uz jautājumiem atbildi teorētiski nezinu (no sērijas kur jūs likāt šitos pakalpojumus).
Solik,
Kā "kā nosakām" - ir uzņēmumi, kuros pēc vadības domām VISS ir saistīts ar saimniecisko darbību un tā ir grāmatveža problēma kurā kontā iegrāmatot Un tad man kā grāmatvedim rodas problēma paskaidrot VIDam kādā tad konkrēti veidā šis nesaistītais (pēc manām domām) izdevums ir tomēr saistīts ar saimniecisko darbību. Bet nu viss kārtībā - aktā rakstīšu "pēc manā rīcībā esošās informācijas", bet ja VIDam vajadzēs papildus skaidrojumus par to kurā objektā konkrētais ķieģelis ir iemūrēts - lai pēc tam vadītājs pats raksta papildus paskaidrojumu ar savu parakstu
Kā "kā nosakām" - ir uzņēmumi, kuros pēc vadības domām VISS ir saistīts ar saimniecisko darbību un tā ir grāmatveža problēma kurā kontā iegrāmatot Un tad man kā grāmatvedim rodas problēma paskaidrot VIDam kādā tad konkrēti veidā šis nesaistītais (pēc manām domām) izdevums ir tomēr saistīts ar saimniecisko darbību. Bet nu viss kārtībā - aktā rakstīšu "pēc manā rīcībā esošās informācijas", bet ja VIDam vajadzēs papildus skaidrojumus par to kurā objektā konkrētais ķieģelis ir iemūrēts - lai pēc tam vadītājs pats raksta papildus paskaidrojumu ar savu parakstu
_susurs_
Varu vien atkārtot - šādiem mērķiem ir paredzēta Grāmatvedības metodika. Tajā arī jācenšas aprakstīt kontu saturu. Šo metodiku apstiprina uzņēmuma vadītājs.
Solik
Paldies, tagad sapratu. Savu viedokli šajā jautājumā jau izteicu. Protams, nav pieļaujama situācija "nezinu". Ja esi uzņēmies sniegt šādu pakalpojumu, tad ir jāzina - gan teorētiski, gan praktiski.
Varu vien atkārtot - šādiem mērķiem ir paredzēta Grāmatvedības metodika. Tajā arī jācenšas aprakstīt kontu saturu. Šo metodiku apstiprina uzņēmuma vadītājs.
Solik
Paldies, tagad sapratu. Savu viedokli šajā jautājumā jau izteicu. Protams, nav pieļaujama situācija "nezinu". Ja esi uzņēmies sniegt šādu pakalpojumu, tad ir jāzina - gan teorētiski, gan praktiski.
Aivars007
Diemžēl dzīvē notiek savādāk Kāda vēl metodika? Ja vadītājam ir dzīves moto "nodokļus nemaksāju - pilnīgi nekādus un nekad", tad tur nekāda metodika nepalīdzēs.
Diemžēl dzīvē notiek savādāk Kāda vēl metodika? Ja vadītājam ir dzīves moto "nodokļus nemaksāju - pilnīgi nekādus un nekad", tad tur nekāda metodika nepalīdzēs.
_susurs_
Tas nekas, tas nav nekas jauns.
Taču Jums kā grāmatvedim šis dokuments ir obligāts.
Bez tā Jūs tāpat nekur tālu netiksiet.
Jūsu līgumā ar klientu taču jābūt ierakstam "grāmatvedības uzskaiti veikt atbilstoši Latvijas Republikas likumam “Par grāmatvedību”, attiecīgiem Ministru kabineta Noteikumiem, VID normatīvajiem dokumentiem u.c. grāmatvedības uzskaiti reglamentējošiem normatīvajiem aktiem...".
Vai ne tā?
Tas nekas, tas nav nekas jauns.
Taču Jums kā grāmatvedim šis dokuments ir obligāts.
Bez tā Jūs tāpat nekur tālu netiksiet.
Jūsu līgumā ar klientu taču jābūt ierakstam "grāmatvedības uzskaiti veikt atbilstoši Latvijas Republikas likumam “Par grāmatvedību”, attiecīgiem Ministru kabineta Noteikumiem, VID normatīvajiem dokumentiem u.c. grāmatvedības uzskaiti reglamentējošiem normatīvajiem aktiem...".
Vai ne tā?
Nupat paprasīju pārvirzīt "pārmaksu pirms 01.01.07" vienam uzņēmumam un tagad sēžu un baidos. Šo konkrēto grāmatvedību kārtoju otro gadu un sakarā ar grūtiem laikiem nekādi ekstravaganti pirkumi nav veikti (tādi, kur man rastos grūtības pamatot to saistību ar saimniecisko darbību). Bet paskatoties agrāk iegādāto PL sarakstu, mati ceļas stāvus. Jahta gluži tā nav, bet skaistumkopšanas iekārtas un ar sportu/izklaidi saistītas lietas. Var jau būt, ka tas nepieciešams klientu izklaidēšanai vai reprezentācijas nolūkiem, bet... Es amatpersonu brīdināju, ka būs jāspēj pārliecinoši pastāstīt, kādēļ šādas lietas iegādātas un iekļautas PL sastāvā.
Es gan pārmaksas iesniegumu speciāli centos iesniegt reizē ar šī ceturkšņa atskaiti, paļaujoties uz to, ka VIDam šobrīd nebūs laika un resursu rīkot pārbaudi par samērā nelielu summu.
Es gan pārmaksas iesniegumu speciāli centos iesniegt reizē ar šī ceturkšņa atskaiti, paļaujoties uz to, ka VIDam šobrīd nebūs laika un resursu rīkot pārbaudi par samērā nelielu summu.
Jau rakstīju - man šādā gadījumā pieprasīja dažu mēnešu sīkus priekšnodokļa atšifrējumus (visus darījumus) - līdz santīmam, kā arī rakstveida paskaidrojumu, kādos gadījumos atkaitīts priekšnodoklis.
Man gan nebija tādu greznumlietu, bet dzīve ir dzīve. Var nākties skaidrot.
Man gan nebija tādu greznumlietu, bet dzīve ir dzīve. Var nākties skaidrot.
Закрыть
Краткое описание нарушения
Закрыть