Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Kā pašnodarbināta persona grāmato uz kredīta iegādātu dzīvokli? К списку тем
Kā pašnodarbināta persona grāmato uz kredīta iegādātu dzīvokli?
Vai kāds varētu mani pakonsultēt, kā man kā pašnodarbinātai personai jāgrāmato ilgtermiņa kredītā iegādāts dzīvoklis (patiesībā tiks iegādāts 2011.martā)? Dzīvoklis paredzēts gan saimnieciskās darbības nodrošināšanai (1 istaba), gan privātām vajadzībām.
Vai tas var kļūt par 1.kategorijaspamatlīdzekli, protams, nolietojuma aprēķinos piemērojot proporciju (50% no telpas)? Kā šādā gadījumā jāgrāmato kredīta pamatsumma un kā kredīta procenti?
Vai varbūt dzīvoklis nemaz neatbilst pamatlīdzekļa definīcijai? Ja tā, vai varu attaisnotajos izdevumos skaitīt proporciju no kopīgajiem ikmēneša maksājumiem bankai par šo dzīvokli?
Protams, abos gadījumos attaisnotajos izdevumos likšu arī proporciju no komunālajiem u.tml tekošajiem izdevumiem.
Paldies jau iepriekš!
Ответы (21)
Var jau darīt, bet varbūt tomēr nevajag? Apdomājiet kārtīgi.
Dimma, kāds būtu risks? Un par kuru no variantiem Tu iesaki apdomāties?
Iepriekš dzīvokli īrēju un nebija nekādu problēmu iekļaut daļu izmaksu attaisnotajos izdevumos, jo strādāju mājās. VID konsultanti atbildēja tikai to, ka, uzņemot kā PL, jāievēro proporcija (gan telpa no kopēja īpašuma, gan 50%, jo dzīvoklis tiek lietots arī privātām vajadzībām).
я бы еще и туалетную бумагу списывала пропорционально "офисной" части квартиры
Varat likt pamatlīdzekļos, un kā ajau VIDā teica; ievērot proporciju.
Dimma noteikti domāja par risku (atbildību ar visu savu personīgo mantu), bet tikai SIA atbild ar SIAs īpašumu, pārējie (IK) nes pilnu materiālo atbildību ar visu savu kustamo un nekustamo mantu. Un kāpēc gan šo izdevumu daļu nenorakstīt uz savu saimniecisko darbību?
A tāpēc, ka pastāv variants šo dzīvokli kādreiz pārdot (t. sk. atdot līzinga devējam, ja nebūs iespējams dzēst maksājumus). Tad arī norakstītais nolietojums būs jāapliek ar nodokli
Turklāt, ja jūs jautājiet:
Vai varbūt dzīvoklis nemaz neatbilst pamatlīdzekļa definīcijai?
tad šaubos, ka jūs varat novērtēt "visus riskus"
Par to, vai dzīvoklis (nevis konkrētais, bet vispār) atbilst PL definīcijai, šaubījos tikai tāpēc, ka visur, kur runa par 1.kategorijasPL, piemēros min veselas ēkas, būves, un tāpēc, ka kaut kur izlasīju arī tādu frāzi, ka dzīvokļa kā PL nolietojumu nevar attiecināt uz IIN aprēķiniem? OK, jājautā pašam VID.
Ja tomēr neliktu uz pamatlīdzekļiem, vai pastāv "drošāks" variants attaisnotajos izdevumos skaitīt proporciju no bankas kopējā maksājuma?
Neveiklais piemērs par tualetes papīru - patiešām neredzu, kāpēc īres dzīvokļa gadījumā skaitās normāli attaisnotajos izdevumos likt proporcionālo daļu izmaksu kā par savu biroju, bet, tiklīdz dzīvokli iegādājas, tas vairs nav normāli un kādam šķiet smieklīgi? Arī iegādes gadījumā tāpat rodas izdevumi, pat vēl lielāki. Vai tad pašnodarbinātajam tādā gadījumā būtu jāpēk dzīvoklis sev, bet jāīrē biroja telpa citur?
Ferma, ja dzīvokli izmantosiet saimn darbībai vēl jau būs jāmaksā ar NĪN
Par saimn. darbībā izmantotājām ēkām šis nodoklis ir lielāks kā parastiem dzīvokļiem
Jūs tur izmantosiet vienu rakstāmgaldu, vai atvērsiet, piemēram, frizētavu? Ja tur notiks saimnieciskā darbība, tad tas ir jāsaskaņo ar pašvaldību.
Padies, Dimma.
Par NĪN tiešām nebiju iedomājusies. Kur tā apmēru var noskaidrot? Vai ar šādu NĪN var aplikt vienu telpu no dzīvokļa (to, kur darba galds, dators, plaukti - nekāda ar pašvaldību skaņojama saimniec. darbība)?
А технически это возможно - перевести одну из комнат в другую группу недвижимости?
VID konsultanti jau 10 dienas man nesniedz izsmeļošāku atbildi (izjautāju par grāmatošanas detaļām, ja dzīvokli uzņem PL, piem. vai PL vērtībā iekļauj dzīvokļa iegādes izdevumus, reģistrēšanu zemesgrāmatā utml., kā grāmato kredītprocentus?), tāpēc pajautāšu te vēlreizīt. Ko Jūs sakiet par šo problemātiku?
Un, ja tas neiet cauri, vai varu Jūsuprāt kā pašnodarbinātā izlemt dzīvokli neņemt PL sastāvā, bet attaisnotajos izdevumos likt proporcionālo daļu no ikmēneša maksājuma bankai?
VID vispār nesniedz atbildes par grāmatojumiem, jo tā nav viņu kompetence.
Nu baigie VIDisti ... būtu vizmaz atbildējuši, ka neatbildēs...
Es tik gaidu, gaidu. Kur lai gūst informāciju parasts pašnodarbināts ļautiņš, kas nav grāmatvedis?
Nu kaut ko jau atbildēs:-)
Pirms "uzbrukt" VIDam par to, ka viņi nesniedz atbildes grāmatvedībā - izlasiet VID tiesības un pienākumus.
Nu nav viņiem jākonsultē grāmatvedībā, nav viņiem jāmāca uzskaites kārtošana ne vienkāršā, ne divkāršā, bne trīskāršā ierakstā, nav viņiem jāmāca ne GP, ne IIN gada deklarācija aizpildīt.
Viņu pienākums:
1.Nodrošināt, lai likumu "Par nodokļiem un nodevām" un citu nodokļu (nodevu) likumus ievēro gan nodokļu maksātāji, gan nodokļu administrācija.
2.Kontrolēt nodokļu (nodevu) aprēķināšanas un maksāšanas pareizību.
3.Kontrolēt nodokļu (nodevu) maksājumu parādus.
4.Piemērot sankcijas nodokļu (nodevu) likumu pārkāpējiem, pamatojoties uz likumiem un Ministru kabineta noteikumiem.
http://www.vid.gov.lv/default.aspx?tabid=4&id=723&hl=1&mod=33
neviena vārda par grāmatvedību.
Jautājumi jāuzdot atbilstoši atbildētāja kompetencei, tad arī būs atbildes.
Tāpēc ir nodokļu konsultanti (sertificēti un nesertificēti), zvērināti revizdenti u.c., kas to dara labprāt un kvalitatīvi.
Jā jau jā, Andaz. Tikai nez kāpēc tad grāmatvediski nekompetentajam VIDam patīk rīkot pārbaudes, kurās pamatā pārbauda grāmatvedības pareizību.
Es jau ar šo jautājumu vērsos pie 2 grāmatvežiem, kam par darbiņu arī maksāju, bet redziet, arī grāmatvedes izrādījās nekompetentas "tik sarežģītā jautājumā". Tāpēc tveros pēc palīdzības šeit.
Lasiet IIN likuma 11.5.primpantu un 11.6.primpantu - tur atbildes uz Jūsu visim jautājumiem par PL .
Viņu pienākums:
1.Nodrošināt, lai likumu "Par nodokļiem un nodevām" un citu nodokļu (nodevu) likumus ievēro gan nodokļu maksātāji, gan nodokļu administrācija.
Kā tad! VID skatīsies, kā nodokļu likumus ievēro nodokļu administrācija
Piemērs, pašnodarbinātais nodeva gada deklarāciju, inspektorei kaut kas nepatika, salaboja ,pašnodarbinātajam, tik vajadzēja apstiprināt, ka labotam ticēt un parakstīt deklarāciju. Tagad izrādās, ka inspektore ir kļūdaini visu salabojusi un pašnodarbinātajam ir jāmaksā soda nauda, jo neviens neuzskatīja par vajadzīgu viņam piezvaīt vai atsūtīt kādu ziņu, ka deklarācija tomēr ir neprecīza.
Tagad atbildēs tikkai pašnodarbinātais, un VID neskatās, kā tā inspektore ir ievērojusi likumu, kāpēc VID darbiniece ir ko labojusi, bet pēc tam atkal sistēmā ievadījusi cits datus...
Bet pa tēmu, uzskatu, ka tas būtu viņu pienākums arī konsultēt nodokļu likumdošanu, bet demžēl, jo tālāk jo trakāk ar to konsultēšanu viņiem.
Nodokļu likumdošanui jau arī konsultē, cits zemākā cits augstākā līmenī. Bet piedodiet šis
piem. vai PL vērtībā iekļauj dzīvokļa iegādes izdevumus, reģistrēšanu zemesgrāmatā utml., kā grāmato kredītprocentus?),
Tas nu ir tīrs grāmatvedības jautājums, kas VID nu nebūtu jāskaidro.Vēl iesaku izlasīt LGS Pamatlīdzekļi.:-D
Закрыть
Краткое описание нарушения