Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
PVN kā jums patīk aprēķins? К списку тем
PVN kā jums patīk aprēķins?
43. Kā priekšnodoklis nav atskaitāma nodokļa rēķinos norādītā nodokļa summa par transportlīdzekļa degvielas iegādes izdevumiem, kas, pamatojoties uz faktiski nobraukto kilometru skaitu, pārsniedz izgatavotājrūpnīcas norādīto pilsētas cikla degvielas patēriņa normu vairāk nekā par 20%.
18.piemērs
SIA „Jūra” īpašumā ir vieglā pasažieru automašīna, kuras sēdvietu skaits, neskaitot vadītāja vietu, nepārsniedz astoņas sēdvietas. Automašīna tiek izmantota apliekamo darījumu nodrošināšanai sabiedrības saimnieciskās darbības ietvaros.
SIA „Jūra” valsts budžetā maksā uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli.
Izgatavotājrūpnīcas norādītā pilsētas cikla degvielas patēriņa norma uz 100 km ir 10,0 litri. SIA „Jūra” aprēķina litru skaitu kopā ar pieļaujamo pārsniegumu (t.i., izgatavotājrūpnīcas norādītā pilsētas cikla degvielas patēriņa norma plus 20%), par kuriem SIA „Jūra” ir tiesības atskaitīt priekšnodokli 80 % apmērā:
10 litri x 120% : 100% = 12litri.
SIA „Jūra” nobraukusi 3500 km, tātad 3500 km: 100 km x 12,0 litri = 420 litri x Ls 0,88 (vidējā cena mēnesī par 1 litru degvielas) = Ls 369,60 (bez PVN Ls 302,95, PVN Ls 66,65).
Konstatēts, ka saskaņā ar pievienotās vērtības nodokļa rēķinos norādīto informāciju 2011.gadamartā iegādāta degviela 450 litri par Ls 400,50 (bez PVN Ls 328,28, PVN Ls 72,22).
Tātad pievienotās vērtības nodokļa summu Ls 5,57 (Ls 72,22 – Ls 66,65) SIA „Jūra” nedrīkst atskaitīt kā priekšnodokli, tādējādi to iekļauj SIA „Jūra” izdevumos tā, lai pārskata perioda beigās par šo summu varētu palielināt ar uzņēmumu ienākuma nodokli apliekamo ienākumu, jo saskaņā ar likuma „Par uzņēmumu ienākuma nodokli” normām saimnieciskās darbības izdevumos drīkst iekļaut nodokļa maksātāja noteikto degvielas patēriņa normu uz 100 kilometriem, kas nepārsniedz izgatavotājrūpnīcas norādīto pilsētas cikla degvielas patēriņa normu vairāk kā par 20 procentiem. Tādējādi šī pievienotās vērtības nodokļa summa, kuru SIA „Jūra” nav tiesīga atsaitīt kā priekšnodokli, nav uzskatāma par izdevu
Ответы (41)
мысли вслух:
чек на топливо-
стоимость 100,00
налог 22,00
Итго 122,00
Проводки:
Дт7620(2114)- Кт2380 100,00+ 4,40 (20% от 22,00)=104,40
Дт5721- Кт2380 17,60 (80% от 22,00)
Итого 122,00
в стр.62 декларации указываем налог 17,60. а в 1 приложении облагаемая сумма 104,40 и налог 17,60 ...
bet janvārī jau mēs pvn deklarāciju pildījām pēc šāda principa?
Ваши мысли должны быть ещё уваязаны и с:
196.1 Piemērojot likuma 10.pantapirmās daļas 1.punktu kā priekšnodoklis nav atskaitāma nodokļa rēķinos norādītā nodokļa summa par transportlīdzekļa degvielas iegādes izdevumiem, kas, pamatojoties uz faktiski nobraukto kilometru skaitu, pārsniedz izgatavotājrūpnīcas norādīto pilsētas cikla degvielas patēriņa normu vairāk nekā par 20 procentiem.
(MK 04.01.2011. noteikumu Nr.15 redakcijā, kas piemērojami ar 01.01.2011.)
У меня облагаемая не 104.40, а 80
neesmu pareizu tekstu no iepriekšējām debatēm nokopējusi bet pareizi no 100 Ls atskaitījām 20 % mehāniski, bet tagad vesels aprēķins jāveic par tiem 20% un sanāk pavisam cits cipars jāliek pvn deklarācijā.
Jūsu piedāvatajā 18.piemērā pavisam cits cipars ir tāpēc, ka pārsniegta degvielas patēriņa norma par vairāk kā 20%. Tas ir kas cits nekā 20% no PVN.
nu skatos izgatavotājrūpnīcas norma ir 10 litri + 20% = 12 litri uz 100 km
Tātad pēc normas varēja izlietot 420 litrus , bet izlietots - 450, t.i. par 30 litriem nevar atskaitīt vispār PVN
Нет, 450 это закуплено, а не потрачено фактически.
Pēc viņu piemēra iznāk, ka iepirkts = izlietots
bet degvielas bāka jau mēneša beigās nepaliek sausa var palikt arī litrs vai vai 5 litri neizlietoti uz nākošo mēnesi kuram jāmeklē uz šo konkrēto mašīnu vidējā cena par litru.
Un ceļa zīmes grāmatvedis sāk rakstīt kad visi nopietnie darbi beigti kā saka nākamā mēneša 20.datumā un citi vispār raksta kad gads beidza (pati nesen gāju skatīties darbu kur degviela vispār nebija rakstīta ceļazīmēs par 2010. g.)
nu jādara laikam tā nopirkta martā, kamēr tas aprēķins, nu tad priekāsnodoklis jāliek tikai aprīļa pvn deklarācijā.
А что будем делать со стоянками. С чеков на стоянки тоже 80 % считать. Это ведь не обслуживание авто.
Ja ir degvielas atlikumi un tiek pārsniegta benzīna patēriņa norma, tad tiešām varētu būt problēmas priekšnodokļa sadalīšanā atskaitāmajā un neatskaitāmajā8-)
Luiza, я тоже согласна, что чеки за автостоянки не надо делить. Нигде об этом не говорится и не намекается. По моей логике расходы по эксплуатации и содержанию авто это- ремонт, страховки, жидкости для окон и т.д., топливо, мойка авто. Без этих составляющих авто как-бы нельзя эксплуатировать. ( Хотя автомойка тоже не жизненно необходима,IMHO).Без этих расходов авто придет или в негодность или его нельзя эксплуатировать. Но от чеков на стоянки машине не жарко, не холодно. Эти стоянки необходимы для хоз. деятельности.
Вот я тоже об этом также думаю, но с другой стороны, не было бы машины-не было бы этих расходов. И как првильно, я до конца ещё не определилась.
Народ, отзовитесь с мнением!
http://www.vgk.lv/ru/forum/5/97067/
И тут УПОРНО про 80% за ремонт и топливо . И даже никого и т.д.
Да, хотелось бы прямой ответ от них получить про другие жидкости, мойки и стоянки!
Конечно же хотелось, чтобы через запятую в законе были перечислены все возможные виды затрат по содержанию авто (а нам только два сказали. Уже в момент покупки такой машины, мы теряем право на 20% предналога, так почему же начав её эксплуатировать мы что-то будем относить к этой машине как объекту затрат, а что-то нет? Почему затраты на стоянку такого авто Вы к затратам по его содержанию не относите? Мне кажется, есть в данном варианте схожесть подхода как и с репрезентационным авто.
Стоянка ночная - я согласная. А стоянка в городе, где в автомат кидаешь 2 лата.
Я тож отчисляю от греха подальше
Закрыть
Краткое описание нарушения