Starpnieki, kas realizē citu Dāvanu kartes
Lūgums palīdzēt šādā situācijā:-Uzņēmums nodarbosies ar starpniecības pakalpojumiem – no piegādātājiem „saņems” dāvanu kartes un tad savā i-neta saitā „pārdos”, taču ar piegādātājiem ir sarunāts, ka norēķini notiks tikai tad, kad klients, kas nopircis karti, aizies pie piegādātāja un to izmantos. Norēķini būs tikai bezskaidrā naudā.
Tad nu lūk rodas jautājums –
Kādi dokumenti būtu nepieciešami un kā būtu pareizi grāmatvediski jāuzskaita dāvanu karšu „saņemšana” no piegādātājiem (jo reāli nauda par to netiks maksāta – maksās tad, kad klients aizies pie piegādātāja šo karti iztērēt) un kādi dokumenti būtu nepieciešami un kā būtu pareizi grāmatvediski jāuzskaita dāvanu karšu „pārdošana” klientam?
Dāvanu karšu pirkšanas/pārdošanas gadījumā saprotu, ka ar PVN nebūs sakara saskaņā ar PVN likuma 2.p.21 ‘d punktu, apliekas tikai samaksa par saņemto starpniecības paklpojumu.
Vai ir derīga shēma:
1.Dāvanu karšu saņemšana (rēķins bez PVN norādīts karšu skaits vērtība utt)
D „Krājumi”
K „Norēķini ar piegādātājiem”
2.Klientsnopērk dāvanu karti (rēķins bez PVN norādīts karšu skaits vērtība utt)
D „Banka”
K „Krājumi”
3.Klientsizmanto dāvanu karti, aizskaitam naudu piegādātājam
D „Norēķini ar piegādātājiem”
K „Banka”
4.Piegādātājam piestādam rēķinu par starpniecības pakalpojumu
D „Norēķini ar pircējiem un pasūtītājiem”
K „Ieņēmumi no starpniecības”
K „PVN”
Un vēl rodas jautājums, kas notiek tad, ja dāvanu karti nopērk, bet neizlieto pie piegādātāja, nauda var palikt starpniekam (nomaksājot PVN)?