Otrdien, 21. maijā, Ministru kabinetā (MK) tika apstiprināti grozījumi MK noteikumos par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju, svītrojot normu, kas neļāva biedrībām un nodibinājumiem grāmatvedības kārtošanu uzticēt brīvprātīgajiem. Grozījumi tiek veikti, lai biedrībām, nodibinājumiem un reliģiskajām organizācijām būtu pieļaujama grāmatvedības kārtošana, izmantojot brīvprātīgo darbu, ja to paredz citi Latvijas normatīvie akti, kuros noteikts brīvprātīgā darba tiesiskais regulējums.
Tāpat grozījumi paredz, ka kapitālsabiedrībās grāmatvedību turpmāk kārtot varēs valdes loceklis, ja uzņēmumam ir vairāk nekā viens valdes loceklis vai īpašnieks.
Noteikumu projekts arī precizē, uz ko neattiecas grāmatvedības kontroles prasības un nosaka, ka viens pārskata gada slēguma preču inventarizācijas saraksta eksemplārs glabājas preču saņemšanas vietas adresē līdz nākamajai pārskata gada slēguma inventarizācijai.
Līdz šim noteikumos netika skaidrots vai par naudas apliecinošiem dokumentiem var izmantot arī biļetes, kas sagatavotas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par pasažieru pārvadājumiem. Savukārt MK noteikumos par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtību šāda kārtība tika pieļauta. Tādēļ ar grozījumiem tiek noteikts, ka arī biļeti, kas sagatavota saskaņā ar normatīvajiem aktiem par pasažieru pārvadāšanu, var izmantot kā naudas izdevumus apliecinošu dokumentu.
Noteikumu projektu skatīt MK mājaslapā.
http://www.fm.gov.lv/lv/aktualitates/jaunumi/gramatvediba_un_revizija/46309-turpmak-biedribas-un-nodibinajumi-gramatvedibas-kartosanu-vares-uzticet-brivpratigajiem