Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Pakalpojumu rēķins & avansa maksājuma datums К списку тем
Pakalpojumu rēķins & avansa maksājuma datums
Situācija parastā - samaksā avansu 50%, tad saņemam pakalpojumu, piestāda rēķinu par kopējo summu mīnus avanss, apmaksai tik un tik. Neviens partneris nenorāda šādos rēķinos avansa maksājuma datumus - tai skaitā pazīstamas, lielas LV kompānijas. Tikai faktu, ka ir samaksāts avanss Ls xxx. Lasu PVN likumu un tur it kā skaidrā gaišā LV valodā ir uzrakstīts, ka jābūt avansa maksājuma datumam:
7) preču piegādes vai pakalpojuma sniegšanas datums, ja tas atšķiras no rēķina izrakstīšanas datuma, vai datums, kad saņemta atlīdzība avansā, ja šis datums ir zināms un atšķiras no rēķina izrakstīšanas datuma;
Es kaut ko nesaprotu vai kaut ko nesaprot VISI citi? Negribās jau arī zvanīt partneriem un dabūt aukstu dušu uz galvas, jo likumā kaut ko līdz galam neesmu izlasījusi
Ответы (33)
Kāpēc neviens nenorāda? Es savos norādu, jo man Jumī to var smuki ielikt pavadzīmē un rēķinā
Kāpēc neviens nenorāda? Es savos norādu, jo man Jumī to var smuki ielikt pavadzīmē un rēķinā
Nu acīmredzami ar jums sadarboties nav sanācis
Mums 90% partneru ar ko sadarbojamies, bez avansa neko nedod (pajauns uzņēmums, celtniecība) un NEVIENĀ rēķinā vai pavadzīmē es neredzu avansa maksājuma datumu.... Vot i sēžu un domāju zvanīt un "kačāt pravas" vai kā?
Un ko jūs no tā iegūsiet?
To, ka man VID nepateiks " jums trūkst viena cipara rekvizītos, tātad tas nav PVN rēķins".
Man vienkārši ir ļoti negatīva pieredze par to, ka rēķinos bija kiš miš ar datumiem (negāja "loģiski" kopā līguma noslēgšana, pakalpojuma sniegšana un rēķina izrakstīšana), kā rezultātā VID uzrēķināja audita laikā nevājas summas ar pamatojumu "mēs nespējam izsekot darījumam, saskaņā ar grāmatvedības likuma kuro tur pantu mums tas bija jāvar, attaisnojuma dokumenti noformēti nepareizi, tātad tie nav attaisnojuma dokumenti, tātad PVN atskaitīt nevar, bla bla bla". Tiesvedība vēl turpinās un neiet viegli
Ar celtniekiem ir grūti viena iemesla pēc, ka samaksā avansu par vienu preci, bet paņem citu, tāpēc nav jēgas ne tam avansa rēķinam, ne ierakstam pavadzīmē.
Ar celtniekiem ir grūti viena iemesla pēc, ka samaksā avansu par vienu preci, bet paņem citu, tāpēc nav jēgas ne tam avansa rēķinam, ne ierakstam pavadzīmē.
Nav taisnība. Grāmatvedībā un nodokļos nozīme ir visam!
Saņēmāt avansu - nomaksājāt PVN.
Izrakstījāt pavaddokumentu - atkal nomaksājāt PVN.
Nevarat pierādīt, ka avanss ir par konkrēto realizāciju - PVN gan pie avansa, gan realizācijas.
Lai kaut ko tādu saprastu - jāzina nodokļi un grāmatvedība.
nekā personīga...
Es saprotu vairāk nekā Jūs domājat, pēc Jūsu teiktā pavadzīmē jaraksta avansa rēķins, kurš neatbilst konkrētajai pavadzīmei, nekā personīga.
Es saprotu vairāk nekā Jūs domājat, pēc Jūsu teiktā pavadzīmē jaraksta avansa rēķins, kurš neatbilst konkrētajai pavadzīmei, nekā personīga.
Saņēmāt avansu - nomaksājāt PVN.
Izrakstījāt pavaddokumentu - atkal nomaksājāt PVN.
Un visi laimīgi!
Dzīvē tā nav, samaksāja avansu par Dior, atbrauca pēc pavadzīmes un paņēma Prada un Chanel par to pašu vai līdzigu summu, ko tad darīt ar to rēķinu, likt klāt pie pavadzīmes? Un otrā galā nevienam neinteresē, ka samaksāts bija par vienu, bet paņemts ir kautkas cits.
Tā jau jūsu pašu darīšana - pierādīt, ka avanss atbilst realizētajai prece. Tāpēc avansa rēķinā ieraksta, ko iegādājas, vai vismaz teikumu, ka pircējs drīkst pārdomāt un nopirkt kaut ko citu. Galva uz pleciem ir? Domājiet!
Ir ir galva uz pleciem, galvas nav pretējai pusei bieži vien, jo grāmatveži tādus rēķinus nepieņem
Kādus rēķinus nepieņem? Ka ierakstīts saņemtā avansa datums, summa?
Tādus, kur ierakstīta viena prece, bet pavadzīmē cita, kā Jūs trešai personai pierādīsiet, ka tās maksājums bija par konkrēto pavadzīmi, ja prece nesakrīt?
T.... Tāpēc avansa rēķinā ieraksta, ko iegādājas, vai vismaz teikumu, ka pircējs drīkst pārdomāt un nopirkt kaut ko citu. ...
Un kas te vēl ko nesaprast?
Tas VIDu nepārliecina, ka pārdomājot mainās prece, tie gadījumi ir neskaitāmi, samaksā naudu, pazūd, pēc gada zvana, ka Jūs mums esat parādā utt.
Tāpēc katra gada beigās izsūta salīdzināšanās aktus
VIDu viss pārliecina, ja tas ir smuki rēķinā ierakstīts.
Man grāmatvedībā viss kārtībā un ar VID arī, bet kā jau teicu otrās puses bieži vien nav ne atrodamas, nemaz nerunājot par grāmatvedību, cep jaunas firmas un zaudē pavadzīmes un viņiem neinteresē, ka kautkas samaksāts avansā, kautkas nesamaksāts utt. Tāpēc preci arī ņem kā pagadās, un ir gandrīz neiespējami rēķinos ierakstīt tā lai visiem būtu skaidrs, jo runa ir par vairākām precēm.
Andri, nav ko strīdēties ar korifejiem.
Nemaz necenšos, es tikai stāstu par realitāti, strādāju uzņēmumā, kur, ja neder viena prece, der cita un viss notiek pēdējā brīdī, vajag tagad un tūlīt. Diemžēl, ja dienā ir ap 100 avansa rēķini un resursi ir ierobežoti, nevar katram smuki ierakstīt visas izmaiņas. Un zinot VID, ir dzirdēti gadījumi, ka atnāk un pasaka, šis darījums nav noticis, ņemiet ārā, vismaz revidents man tā stāstīja. Un kā autore AnnaBe raksta Vot i sēžu un domāju zvanīt un "kačāt pravas" vai kā? ir grūti paskaidrot, ka Jūsu šefs gribēja vienu, samaksāja par citu un pēctam paņēma vēl pavisam citu, bieži vien strīds ir par kādiem 5 latiem, jo kāds kačā pravas. Nekā personīga nevienam
Galvenais - VIDā nekačāt pravas...
Закрыть
Краткое описание нарушения