Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Datumi un numuri (ļoti steidzami) К списку тем
Datumi un numuri (ļoti steidzami)
Vai jūsm man lūdzu kāds nevarat palīdzēt, tas ir ļoti steidzami.
Es izrakstu priekšapmaksas rēķinu Nr. 0085/12, 15.09.2004
Klients priekšapmaksas rēķinu apmaksā 05.10.2004
Es izrakstu un nosūtu klientam rēķinu Nr. 15, 05.10.2004 (norādot pakalpojuma sniegšanas datumu 15.10.2004)
Vai tā ir pareizi, vai arī priekšapmaksas un rēķina datumiem un numuriem jāsakrīt? Kur to var oficiāli izlasīt?
Jau iepriekš liels, liels paldies!
Ответы (10)
Rēķins avansam ir 15.09.2004. ja apmaksā 05.10.2004. tad:
Pakalpojuma sniegšanas datums ir 05.10.2004.
Правильно. Если уж нумеровать документы, то надо по порядку, поэтому они и не должны совпадать. Систему нумерации вы можете придумать сами.
Jā, bet ar kādu datumu un numuru es izrakstu īsto rēķinu, kuru es grāmatoju savā grāmatvedībā? Un tas pakalpojums tiek sniegts 15.10.2004 piem. tajā datumā notiek kaut kāds pasākums kurā mēs sniedzam savus pakalpojumus?
Respektīvi -
priekšpamaksas rēķins 15.09.2004,
saņemta nauda 05.10.2004,
sniegts pakalpojums 15.10.2004
Jautājums ar kādu datumu man jāizraksta rēķins un vai tam numuram ir jābūt tādām pašam kā uz priekšapmaksas rēķina?
Kur likumos tas ir rakstīts, lai es varu pamatot cilvēkiem, kas man to prasa?
Rēķinu par sniegto pakalpojumu izrakstītu tajā dienā, kad tas ir noticis, tas ir 15.10.2004.
Ailītē pakalpojums sniegšanas datums 05.10.2004. jo tad ir veikta priekšapmaksa, un PVN jums jāaprēķina ar šo datumu, pakalpojuma saņēmējs atskaita sev priekšnodokli arī ar šo datumu.
Likumā par PVN tas ir pamatots.
Kā es varu rakstīt ka pakalpojums sniegts 05.10. (kad saņemts avanss). ja tas reāli tiks sniegts 15.10.?
Pēc likuma par PVN 8 panta 2 daļas.Pakalpojuma sniegšana notikusi, ja samaksa saņemta pirms pakalpojuma sniegšanas.
Krista, tas loģiski šķiet tikai mums, ka jāuzrāda reālais pakalpojuma sniegšanas datums, MK mūsu loģika nav saprotama, viņiem skaitās pakalpojums sniegs jau tad kad tikai izrakstīts nodokļa rēķins vai saņemts avanss (pat ja reāli nav saņemts pakalpojums). Bet it kā no 1.janvāra būs grozījumi un vai vietā būšot UN. Tad pakalpojums būs sniegts, kad izpildīšoties divi no nosacījumiem, izrakstīts rēķins un sniegts pakalpojums utml. Gaidīsim ko nesīs mums jaunais gads :)))).
Paldies, Cleo. Bet vai jūs man nepateiktu, lūdzu, kur es varētu atrast kaut ko par to, ka priekšapmaksas rēķini un īstie rēķini (ko es grāmatoju) nav jāizraksta ar vienu un to pašu datumu un numuru? Man ir daži klienti, kuri saņem priekšapmaksas rēķinu piem. 5. septembrī, apmaksā 15. oktobrī un brēc, ka rēķinam jābūt ar tādu pašu datumu un numuru kā priekšapmaksas rēķinam. Vai viņiem ir taisnība? Pasūtīt jau cilvēki var viskautko, bet tas jau negarantē, ka viņi to beigās nopirks.
tas varētu būt atrodams VID skaidrojošajās vēstulēs par preču piegādes un pakalpojuma sniegšanas datumu, bet tieši tādā tekstā tas nebūs, tas viss izriet no likuma par PVN- 8.pantapreču piegāde ir notikusi, ja preces nosūtītas vai ir izrakstīts nodokļa rēķins vai atlīdzība par piegādi ir saņemta pirms preču nosūtīšanas (respektīvi iemaksāts avanss).
Kā vienmēr tas ir murgs, tiesības uz priekšnodokli ir tad, kad reāli avanss ir iemaksāts, un it kā u znodokļa rēķina pamata - avansa maksājumu rēķina_ , kurā vajadzētu būt preču piegādes vai pakalpojuma sniegšanas datumam (avansa samaksas datumam), bet izrakstot rēķinu 05.10 jūs nevarat zināt, kad pircējs to rēķinu apmaksās, līdz ar to nevarat ierakstīt šo datumu, bez kura savukār avansa maksājuma rēķins nav nodokļa rēķins.
Vienīgā izeja ir mēģināt ieskaidrot pircējam, ka ar avansiem tiesības uz priekšnodokli un pienākums uz PVN no realizācijas rodas tikai pie reāla avansa maksājuma veikšanas un izrakstīt rēķinu teiksim dienu pirms viņi pārskaitīs jeb izrakstīt avansa makšajuma rēķinu tad, kad avansu esat saņēmuši, tad visi datumi jums būs zināmi. Klientiem jāieskaidro, ka jūsu gadījumā 5.septembrisnav preces piegādes datums, jo avanss saņemts 15.oktobrī. Ja ir tik kašķīgi kleinti, tad lai maksā vispirms avansu un pēc tam izrakstiet rēķinu ar visiem rekvizītiem (arī šo preces piegādes datumu).
no 8.pantaiznāk, ka avansa maksājuma rēķins bez tā datuma nav nodokļa rēķins, tātad nevar uzskatīt, ka preces piegāde ir notikusi kamēr avanss nav saņemts (samaksāts).
Закрыть
Краткое описание нарушения