Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Izglītības iestādes grāmatvedības uzskaite (pamatlīdzekļi) К списку тем
Izglītības iestādes grāmatvedības uzskaite (pamatlīdzekļi)
Labrīt!
Vakar saņēmu zvanu no vienas skolas, kur bijis audits un attiecīgi ir sastādīts akts par dažādām nepilnībām,
t.sk pamatlīdzekļu uzskaiti.
Grāmatvedība skolai tiek kārtota centralizēti, t.i. to nodrošina valsts algotie grāmatveži.
Skolas direktors vēlas grāmatvedi "no malas", lai visu savestu kārtībā.
Vai pamatlīdzekļu uzskaite tomēr nav centralizētās grāmatvedības uzdevums?
Ja tomēr to var darīt arī nesaistīts grāmatvedis, varbūt kāds zin, kur var sameklēt visus RD izpilddirektora iekšējos kārtības noteikumus un lēmumus?
Māte Google mani šoreiz ir pievīlusi
Ответы (12)
Manuprāt, maigi izsakoties, nedaudz dīvains jautājums no Jūsu puses, ja esat grāmatvedis...
Ja skola ir pašvaldības finansēta, tad arī grāmatvedību kārto pašvaldības finansēti grāmatveži, kā Jūs sakat : centralizēti. Tad arī ar pamatlīdzekļiem vajadzētu būt skaidrībai un kārtībai, jo nevar būt tā, ka vienai skolai uzskaiti un nolietojumu sarēķina pareizi, bet citai nē...
Direktors jau vēlēties var, bet vai to paredz vietējās pašvaldības saistošie noteikumi??? Kaut gan, paralēli centralizētai grāmatvedībai, nav liegts kaut desmit grāmatvežiem vest atsevišķu uzskaiti. Tikai kas finansēs viņu darbu? Ja pats direktors no savas kabatas, tad viss ir OK, tad tik uz ptiekšu!
Visus RD izpilddirektora iekšējos kārtības noteikumus un lēmumus vislabāk ir meklēt pie paša izpilddirektora (vai RD mājaslapā), kas vēl labāk par viņu Jums tos izskaidros.
Nav bijusi šāda veida saskarsme līdz šim, tādēļ arī jautāju šeit ...
Taču paldies par atbildi!
Mani arī izbrīna šis gadījums.
Nezinu, kas tas par auditu varēja būt skolā, kurā nav grāmatvedības uzskaites.
Manuprāt, skolā šajā gadījumā varēja būt tikai un vienīgi pamatlīdzekļu inventarizācijas saraksti.
Jautājuma autore vai nu kaut ko līdz galam nesaprot, vai arī noklusē.
Nekāda sakara nav tam, kas apmaksā grāmatveža darbu - valsts vai pašvaldība. Klasiskajā variantā tā ir pašvaldība, bet dažkārt arī valsts. Mēs jau nezinām, par kuru skolu tiek jautāts.
Kas attiecas uz skolas direktoru - manuprāt, viņš no grāmatvedības uzskaites lietām ir tikpat tālu kā kāds mājlops līdz debesīm.
Aivar, diemžēl neko nenoklusēju, bet sajūta, ka daudz ko noklusē pati skolas vadība.
Pajautājiet pašvaldības galvenajai grāmatvedei, un viss Jums kļūs skaidrs kā diena.
Pašvaldību PL uzskaite ir daudz primitīvāka, nekā uzņēmumiem, tāpēc nav saprotams, kas tur ir nepareizi. Varbūt savos MK noteikumos nemācēja normas izlasīt un piemērot?
Visticamāk - nav aktu un rīkojumu, ko centralizēti neraksta. Nav pārvietošanas vai PL nav vispār..., bet skaitās, ka ir... tur nu neviens grāmatvedis nepalīdzēs.
PL nav vispār..., bet skaitās, ka ir... tur nu neviens grāmatvedis nepalīdzēs.
Ta izskatas
Kā tas ir - PL nav?
Skolēni sēž uz grīdas un lūkojas debesīs?
Nav ne solu, ne krēslu, ne tāfeles?
Murgs!
Kā tas ir - PL nav?
Ne jau visi nav, bet daži pazuduši. Dabā ir, bet uzskaitē nav, vai uzskaitīti citai skolai - grāmatvedības gļuki. Variantu daudz...
Kā tas ir - PL nav?
Парты и стулья,доски, наверняка, есть, а вот более ценные PL на ответственном хранении у ответственных лиц...
Не те уже времена- в современных школах и лаптопы, и телевизоры, и планшеты...
В новой библиотеке тоже 4 ноутбука испарились в неизвестном направлении...
Наверное, в централизованную бухгалтерию убежали
испарились
может и неприбыли.... по дороге повернули не в те ворота....
Закрыть
Краткое описание нарушения