Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Norēķini ar uzņēmuma bankas kartēm К списку тем
Norēķini ar uzņēmuma bankas kartēm
Uzņēmuma valdes locekļiem ir uzņēmuma bankas kartes.
Ar šīm kartēm viņi iegādājas visādas uzņēmuma nepieciešamās lietas, kā arī braucot komandējumos, norēķinās par dažādiem ar komandējumu saistītiem izdevumiem.
Vai varu grāmatot D Izdevumi K Kartes konts (atvēru katrai kartei atsevišķu kontu)
Un attiecīgi uz komandējuma izdevumiem.
Ответы (27)
На затраты только через авансовый отчёт
par avansa norēķiniem: pirkumus, kas veikti ar uzņēmuma bankas karti, nebūtu korekti grāmatot kā avansa norēķinus, jo, kā nosaka MK noteikumu Nr.585 8.4 punkts, skaidrās vai bezskaidrās naudas avanss ir maksājums fiziskajai personai – uzņēmuma darbiniekam, valdes vai padomes loceklim, īpašniekam, dalībniekam vai biedram – uzņēmuma saimniecisko darījumu nodrošināšanai no uzņēmuma kases (skaidrā nauda) vai šīs personas bankas kontā no uzņēmuma bankas konta (bezskaidrā nauda), lai šī persona veiktu vienu vai vairākus maksājumus saskaņā ar doto uzdevumu (piemēram, komandējuma, preču iegādes vai pakalpojumu izmantošanas izdevumu segšanai). Citi uzņēmuma skaidrās vai bezskaidrās naudas maksājumi fiziskajai personai (piemēram, darba algas avanss vai samaksa, naudas aizdevums, individuālajam komersantam, individuālajam uzņēmumam, zemnieku vai zvejnieku saimniecībai – līdzekļu izņemšana no saimnieciskās darbības) netiek uzskatīti par skaidrās vai bezskaidrās naudas avansu.
Tāpēc domāju, ka var atvērt 262XX - Norēķini ar uzņēmuma karti un uzreiz gramatot pēc konta izraksta, pieliekot attaisnojuma dokumetus.
Par to ir bijušas daudzas diskusijas. Var jau grāmatot pa taisno no bankas. Bet ko jūs darīsiet, ja neatnesīs attaisnojuma dokumentus? Nevarēsiet laicīgi sagrāmatot banku. Un ko tad, ja cilvēkiem sajūk un samaksā ar uzņēmuma karti kaut kādus privātos maksājumus (valdes locekļi mēdz tā dažreiz darīt, lai kā ar viņiem necīnītos) Tāpat nāksies grāmatot uz avansu norēķiniem.
Otra neērtība - bankas mape "piesārņota" ar visādiem dokumentiem.
Norēķini ir norēķini, izdevumi ir izdevumi.
Norēķinu iegrāmatošana - kases orderis, bankas konta izraksts.
Izdevumu iegrāmatošana - nodokļa rēķins - rēķins, pavadzīme vai EKA čeks.
Tt7 Jums pareizi atbildēja.
Visām avansa norēķinu personām (atbilstoši uzņēmumā apstiprinātai metodikai) par veiktajiem saimnieciskajiem pirkumiem ir jānorēķinās, iesniedzot grāmatvedībā uzņēmuma vadības apstiprinātus attaisnojuma dokumentus (čekus, rēķinus), kas apkopoti norēķinu dokumentā, ko sauc "Avansa norēķins".
Neatkarīgi no tā - pirkums ir skaidrā naudā vai ar norēķinu karti.
Jā Aivar, bet šī nauda nav izsniegta konkrēti darbiniekam skaidrā naudā vai pārskaitīta uz VIŅA norēķinu karti.
Tad sanāk, ja tas ir avansa norēķins, tad katru mēnesi darbiniekam ir jānorēķinās par šo summu. Bet viņš jau pats šo naudu neatskaita atpakaļ, ja šī nauda nav iztērēta. Tā tur var atrasties pat vairākus mēnešus. Tā ir uzņēmuma nauda, kas atrodas uzņēmuma kartes kontā.
Es Jums atbildēju, kā ir pareizi jādara.
Kā Jūs darīsiet - tā ir Jūsu izvēle. Neesmu Jūsu priekšnieks, un nekādus norādījumus Jums nedodu.
Nevis "sanāk, ka ir jānorēķinās...", bet IR jāatskaitās, jo tā ir uzņēmuma nauda, nevis darbinieka privātā nauda.
Un uzņēmumā grāmatvedības uzskaite jākārto atbilstoši normatīvo aktu prasībām, nevis atbilstoši darbinieka iegribām un grāmatveža nekompetencei.
Palasīju arī senāko Cleo viedokl. Viedokļi atsķiras. Un arī Cleo viedoklis nav pretrunā ar likumdošanu - pa tiešo gramatot.
Sazvanījos arī ar vienu lielu uzņēmumu, viņi arī tā dara un VID pārbaudēs arī neviens neesot neko minējis, ka tā nedrīkst.
par avansa norēķiniem: pirkumus, kas veikti ar uzņēmuma bankas karti, nebūtu korekti grāmatot kā avansa norēķinus
Tas ir viena speciālista personīgs viedoklis.
Tas, ka MK noteikumi atpaliek no reālās dzīves nenozīmē, ka zūd jēga avansu norēķinam kā tādam! Visi līdzekļi, kas izsniegti, lai iegādātos uzņēmumam nepieciešamos materiālus... ir izsniegti avansu norēķinā.
Palasīju arī senāko Cleo viedokl. Viedokļi atsķiras. Un arī Cleo viedoklis nav pretrunā ar likumdošanu - pa tiešo gramatot.
Sazvanījos arī ar vienu lielu uzņēmumu, viņi arī tā dara un VID pārbaudēs arī neviens neesot neko minējis, ka tā nedrīkst.
Tādā gadījumā viss Jums tagad ir skaidrs - dariet atbilstoši Cleo viedoklim un viena liela uzņēmuma pieredzei.
Neviens taču Jums to neliedz.
Tikai, kā man izskatās, Cleo zināšanas un pieredze nekā nelīdzinās Jūsu zināšanām un pieredzei.
Правила говорят об авансах, а здесь расчеты карточкой предприятия. Смешали все в кучу. Работник должен отчитаться о потраченных деньгах, а это можно сделать только через авансовый отчет.
Ну а зачем вообще открывать отдельный счёт на карту, можно сразу всё граматовать с одного счёта, и нафиг не нужны никакие 53ХХ и прочая, сразу по банку на 7, 6, 8 и аллес, а что не прошло по банку - значит и не надо
... и аллес ...
... что не прошло по банку - значит и не надо ...
Tā jau arī pašreizējā paaudze saprot grāmatvedību.
Vēl jo vairāk, ka uzdod jautājumu, saņem atbildi (kura neapmierina), un tad zvanās apkārt, kamēr saņem atbildi tādā tekstā, kādās vēlas, nevis kā būtu jābūt.
Cirks!
Ar katru reizi arvien biežāk rodas priekšstats - labāk te nevienam neko neatbildēt. Jo paši taču visu zina labāk.
Tā nu nav. Gribu sapast kā ir pareizi.
Man no bankas konta iziet nauda un ieiet kartes kontā.
D262 kartes konts K262XX bankas konts 500.00 EUR
Tad valdes loceklis nopērk mēnesī vienu lietu biroja vajadzībām, plus vēl aizbrauc uz ārzemēm un norēķinās tur par restorānu.
Kā tad man to pareizi noformēt un sagrāmatot?
Man tad jānoformē, ka valdes loceklis kā avansa personai tiek izsniegti šie 500.00 EUR? Un, ja banka pati vēl noņem gada maksu no šīs kartes 50.00 Eur.
Un, kā Jūs darītu, ja valdes loceklim izsniegtu skaidrā naudā 500€?
Tā nu nav. Gribu sapast kā ir pareizi.
Man no bankas konta iziet nauda un ieiet kartes kontā.
D262 kartes konts K262XX bankas konts 500.00 EUR
Tad valdes loceklis nopērk mēnesī vienu lietu biroja vajadzībām, plus vēl aizbrauc uz ārzemēm un norēķinās tur par restorānu.
Kā tad man to pareizi noformēt un sagrāmatot?
Jāpamācās vismaz grāmatvežu kursos.
Nav dzirdēts, ka forumā kāds būtu iemācījies grāmatveža profesiju.
Palīdziet lūdzu ar grāmatojumiem
No bankas ieskaita kartē naudu 500 EUR
Noņemas bankas komisija 50 EUR
Nopērk biroja piederumus 40 EUR
Komandējuma izdevumi, restorāns 60 EUR
Mēneša beigās kartē vēl ir nauda
Tā nu nav. Gribu sapast kā ir pareizi.
Man no bankas konta iziet nauda un ieiet kartes kontā.
D262 kartes konts K262XX bankas konts 500.00 EUR
Tad valdes loceklis nopērk mēnesī vienu lietu biroja vajadzībām, plus vēl aizbrauc uz ārzemēm un norēķinās tur par restorānu.
Kā tad man to pareizi noformēt un sagrāmatot?
Jāpamācās vismaz grāmatvežu kursos.
Nav dzirdēts, ka forumā kāds būtu iemācījies grāmatveža profesiju.
Es iešu
Tik vajag šodien, te un tagad
Ja nauda "iziet", tad iziešanas vieta (banka) kredītā, naudas ienākšanas vieta - debetā.
Nesaprotu gan, kā nauda pati iziet. Acīmredzot, kāds dod bankai rīkojumu maksājuma uzdevuma veidā, lai tā nauda izietu.
Lūk, par izgājušo naudu arī ir katru mēnesi jānorēķinās.
Debetā - izdevumi (pamatojoties uz nodokļa rēķinu), kredītā - tā vieta, kurp pirmīt nauda iegāja (kad izgāja no bankas konta).
Закрыть
Краткое описание нарушения