Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Uzņēmuma pamatdarbības un citu darbības veidu realizācijas uzskaite (pēc NACE) К списку тем
Uzņēmuma pamatdarbības un citu darbības veidu realizācijas uzskaite (pēc NACE)
Sveicināti!
Nesen bija saruna ar VID konsultantiem sakarā ar iesniedzajām ziņām par uzņēmuma pamatdarbības un papilddarbības veidiem.
Sarunas apkopojums:
1. pamatdarbības veids uzņēmumam var būt tikai viens (viens NACE kods)
2. pārējie darbības veidi var būt vairāki, arī tie ir jāreģistrē, kā arī jāseko tam, lai šie dati būtu aktuāli (jāiesniedz ziņas 10 dienu laikā no darījumu uzsākšanas)
3. ja kādā brīdī kāds no papilddarbības veida realizācijas apjomiem pārsniedz pamatdarbības veidu, tad ir jāziņo VID par pamatdarbības veida maiņu (to ir jāskatās īpaši uz pārskata gada beigām)
Sakarā ar augstākmineto, rodas jautājums:
Kāds būtu optimālākais veids ieņēmumu uzskaitei, lai varētu sekot līdzi 3. punkta izpildei?
Aktuāli ir tas, ka bieži vien pakalpojumu sniegšanā ļoti grūti nodalīt nodalīt to, cik procentu no realizācijas kurai NACE grupai pieder.
Veidot subkontus 61 grupā, piem. 6111 "ieņēmumi no pamatdarbības" un 6112 "ieņēmumi no saistītajiem darbības veidiem"? Jūsu pieredze?
Ответы (18)
Mana pieredze - katram sniegtajam pakalpojuma izstrādā pašizmaksas karti, lai redzētu izmaksas un veic gan finanšu grāmatvedības, gan vadības grāmatvedības uzskaiti.
Mana pieredze - katram sniegtajam pakalpojuma izstrādā pašizmaksas karti, lai redzētu izmaksas un veic gan finanšu grāmatvedības, gan vadības grāmatvedības uzskaiti.
Pašizmaksas kartes ir ļoti lietderīgas tipveida pakalpojumiem. Lieliem pasūtījumiem ir arī lokālās tāmes, utt.
Kā ar maza apjoma nestandarta pakalpojumiem, piemēram uzkopšana? Apskatot apjomus, var novērtēt aptuvenas izmaksas pamatstrādnieku darba algai, vadīšanas izmaksām, amortizācijai utt., realizējot pakalpojumu, bieži vien rodas pavisam citi dati. Ja tie ir pakalpojumi 20 eiro apmērā, tad izmaksas (laiks), ko vadītājs veltīs pašizmaksas korekcijai būs krietni augstāks par peļņu no pakalpojuma.
Jautājums ir vairāk par uzskaites principu - kā optimālāk veidot uzskaiti, lai dati par pamatdarbības un pārējiem saistītiem ieņēmumiem būtu pārskatāmi? Lai redzētu cik ir ieņēmumu no pamatdarbības un pārējiem uzņēmuma darbības veidiem, lai izmaiņu gadījumā informētu VID?
Ja uzņēmums nodarbojas ar logu tīrīšanu (pamatdarbība NACE xxxx)
Ziemā veic arī ar sniega tīrīšanu no ietvēm (papilddarbība, NACE xxxy)
Pavasarī veic augu stādīšanu (papilddarbība, NACE xxyz)
U.c. darbības veidi, atkarībā no sezonas.
Ну а разве так сложно выделить каждому направлению свою 6... ? Ну или еще какую-нибудь аналитику присвоить в зависимости от возможностей программы.
Ну а разве так сложно выделить каждому направлению свою 6... ? Ну или еще какую-нибудь аналитику присвоить в зависимости от возможностей программы.
Именно по этому я и пишу тут, так как пытаюсь понять как это всё организовать наилучшем способом. Можно каждому выделить свою 6..., но как же будет выглядеть это всё через года 3, если учесть, что всё меняется - сегодня торгуем апельсинами, а завтра разводим кроликов. Тогда каждый год надо менять рабочий план счетов бухгалтерского учета.
Про способы отбора данных в программе уже думала, но пока не вижу способа как можно отобрать их, если при вводе они никак не помечаются.
Конечно же, есть желаение на всё это махнуть рукой и вообще никак не разделять, ведь: "другие ведь так делают, а я та' чо заморачиваюсь", но хотелось бы всё делать как надо, а не как другие.
Так отмечайте при вводе. И что сложного в том, чтобы добавить лишнюю шестерку? Вы же не каждый год так кардинально меняете свою специфику.
Gluži tā jau nav, ka katrā momentā jāziņo par darbības veidu . Vismaz pēc "Likuma par nodokļim un nodevām" šāda prasība ir tikai reizi gadā
5) izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmu, līdz 1.maijamiesniegt nodokļu administrācijai informāciju par iepriekšējā taksācijas gada pamatdarbības veidu, ja tas iepriekšējā taksācijas gadā ir mainījies un neatbilst nodokļu administrācijai sniegtajai informācijai. Nodokļu maksātāji, kas uzsāk saimniecisko darbību, informāciju iesniedz mēneša laikā pēc saimnieciskās darbības reģistrācijas Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā vai Valsts ieņēmumu dienestā.
Man arī katrai nozarei ir savs 6... konts.
Es arī biju pārliecināta, ka tas viss ir jādara reizi gadā, līdz brīdim, kad kolēģi pastāstīja par kāzusu - pārbaudes laikā konstatēts, ka uzņēmuma realizācija dati neatbilst VID iesniegtajiem NACE kodiem. Vairākus darījumus solās anulēt.
Ziņkārības pēc sazinājos ar VID, kur arī guvu augstākminētos datus.
Tā kā ir gada sākums un realizācijas praktiski nav bijis, vēlos sakārtot grāmatvedības politiku tā, lai visu varu pārskatīt.
Albina, Abra, milzumliels paldies par atbildēm!
Tā arī darīšu - papildināšu kontu plānu, tad jau redzēs kā būs tālāk.
Ну а разве так сложно выделить каждому направлению свою 6... ? Ну или еще какую-нибудь аналитику присвоить в зависимости от возможностей программы.
Piekrītu Albīnai - 100 %.
Arī man katram pakalpojumu veidam ir savs konts - K61XX.
Un nav nekādu problēmu.
Nevajag visas konsultācijas uztvert kā dogmu vai kā aksiomu.
Galvenais - lai visi darbības veidi būtu reģistrēti.
Подскажите, знатоки, а кроме ВИДа больше никому не надо сообщать о смене кода?
Сообщение это в свободной форме?
Сообщение это в свободной форме?
В ЭДС есть форма заявления, по-моему в прочих
Добрый день!
Помогите пожалуйста !
В ЭДС в строительной фирмы указан только NACE код 4333 (отделка стен и пола) в 2015 году фирма занималась и монтажными( монтаж стен из регипса (50%)монтаж дверей5%) и демонтажными и покрасочными работами 40% утеплением крыши и другими строительными пожалуйста какой вообще при таких работах указывать код можно ли 41.20 Dzīvojamo un nedzīvojamo ēku būvniecība? Годовой отчет сдан уже только с кодом 4333
Там надо читать описание к каждому коду. Один должен быть основным, остальные дополнительные. Я зарегестрировала 6 разных, так как у нас всё зависит от сезона и типов работ. В конце года будет понятно, какой вид деятельности преобладает, тот и в годовой отчет.
Все коды по строительству и описания к ним тут -
http://nace.lursoft.lv/F
Монтаж дверей - 43.32 Galdnieku darbi, остальные не знаю.
Спасибо
, я вот думаю если годовой сдан с кодом 4333 (отделка стен и пола) можно до 1 мая зарегистрировать еще 5 дополнительных или можно поменять на один код 41.20 Dzīvojamo un nedzīvojamo ēku būvniecība , который включает все виды строительных работ?
Зарегестрировать можно хоть 10 кодов, от этого хуже не будет, просто из этих 10 только один будет доминантным (по обороту) и фигурировать в годовом отчёте как "pamatdarbības", все остальные будут "papildu".
Тут как раз год назад писали о нападках со стороны СГД, если не указывать все виды -
http://www.draugiem.lv/accounting/news/?p=13130003
Ну у меня получается в годовом указан не доминантный (по обороту).Kак Вы считаете можно ли до 01 мая через ЭДС зарегестрировать другой основной код и добавить papildu darbības veidi ?
Ну, не исправлять же годовой отчет, это ведь не существенная ошибка.. У Вас же нет таких различий - торговали рябчиками, а по факту регистрации - ИТ услуги.
Лучше зарегестрировать всё скопом и указать основной. Захотят, всё равно найдут к чему придраться.
Закрыть
Краткое описание нарушения