Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Likvdācija un bankas konta slēgšana un bilance UR К списку тем
Likvdācija un bankas konta slēgšana un bilance UR
Labdien!
Vēlos dzirdēt praktisku padomu no tām, kas uzņēmumu ir likvidējušas:
1) kurā brīdī tiek slēgts bankas konts?
2) uz UR arī esot jānes slēguma bilance - ar VID ir skaidrs, tur ir formas EDS un viss vienkārši, bet uz UR nesāt bilances papīra formātā kā vecajos laikos?
Lasot forumā vecas tēmas, lasīju, ka bankas konts būtu jāslēdz pirms beigu likvidācijas bilances sastādīšanas (2. posms), šo naudu no bankas izņemot un ieliekot "kasē", bet tad sastādot slēguma gada pārskatu un sabiedrības atlikušās mantas sadales plānu, to no kases izmaksa kā likvidācijas kvotu dalībniekiem. Nu manā gadījumā šī likvidācijas kvota ir aptuveni EUR 2900, kas ļauj veikt darījumus skaidrā naudā, tos deklarējot, bet kaut kā neloģiski....
Prasot bankā (man ir Swedbanka), man bankas darbinieks teica, ka kamēr nebūs iesniegums no pilnvarotas personas par konta slēgšanu, šis konts turpinās darboties, neatkarīgi no tā, vai uzņēmums būs/nebūs likvidēts - komisija tiks novilkta katru mēnesi, jo banka nesadarbojas ar UR. Un, lai pēc laika kontu slēgtu, visa komisija būs jāsamaksā...
Gribu zināt - kurā tieši brīdī slēdzāt bankas kontu: vispirms slēdzāt bankas kontu, naudu liekot .... (lasīju forumā, ka citi pārskaita arī uz likvidatora privāto kontu) un kā izmaksājāt likvidācijas kvotu - pirms/pēc bankas konta slēgšanas vai tas viss notika jkau caur kasi....
Paldies jau iepriekš!
Tā kā 1 posmu ar dokumentu iesniegšanu UR esmu izgājusi un Latvijas Vēstnesī ir publicēts sludinājums, varu dot padomu, kā es to darīju... Bet tā laikam ir vieglākā daļa
Ответы (14)
Pirms kāda gada vajadzēja slēgt kontu, citādi VID nedeva atļauju likvidēt. Šobrīd tā vairs nav, bet jārēķinās, ka banka gribēs komisiju. Jums jāpadomā, vai nav kaut kādas nodokļu pārmaksas, ko VID varbūt gribēs atmaksāt. Lai cik tas neticami izklausās, mēs likvidējām vienu uzņēmumu, kam jau bija aizvērts konts, bet bija palikusi UIN pārmaksa un VID negribēja dot "slēgšanas atļauju", kamēr nepaprasījām atmaksāt pārmaksu. Tā nu nācās atvērt kontu no jauna - turklāt banka nemaz nepriecājās, jo laikam jau viņiem jāaizpilda kaudze papīru par katru jaunatvērto kontu.
Ja summa nesasniedz tādu apmēru, kas ir aizliegts Likumā par nodokļiem un nodevām, tad es aizvērtu kontu tad, kad ir skaidrs, ka nebūs vairs nekādu ienākošo maksājumu. Var jau arī lielāko daļu no likvidācijas kvotas pārskaitīt tiem, kam tā pienākas un nelielu atlikumu atstāt kasē, no kā segt atlikušos izdevumus.
Ilze, paldies par atbildi!
Man ir palaimējies, ka man likvidējamai firmai ir tikai nauda bankā un nav kreditori/debitori. Tagad gaidu, kad paies mēnesis no datuma, kad publicēts Latvijas Vēstnesī, lai sataisītu sākotnējo likvidācijas bilanci - tā kā bilance par 2016. jau nodota, bet "problēmas sākās tikai 2017 gadā", tad ir jātaisa tikai par 2017. gada pāris mēnešiem.
Ieņēmumi no s/d 2017. gadā nav bijuši, vienīgie izdevumi - alga vadītājam.
Tagad īsti nesaprotu, kā tas būs.
1. Ja VID ir jānodod gan bilance, gan UIN par likvidējamo gadu, tad kā bilance var būt pa 0.00, jo tas nozīmē, ka būtu jābūt vismaz 3 posteņiem - nauda bankā, pamatkapitāls un nesadalītā peļņa. Tad šo nesadalīto peļņu caur UIN varu koriģēt un VID ir kaut kas saprotams, kas ir noticis 2017. gadā.
Ja es nododu bilanci pa 0,00, tas nozīmē, ka VID nav dati, lai salīdzinātu manus datus + tas nozīmē, ka es jau likvidācijas kvotu esmu aizskaitījusi dibinātājiem????
Es nevaru saprast secību - likvidācijas kvota dibinātājiem tiek samaksāta un tad pabeigta likvidācija = bilance pa 0,00 vai tomēr ir savādāk...
2. Ja es varu aizskaitīt likvidācijas kvotu dibinātājiem un tad likvidēt uzņēmumu, tad viss ir OK - man kontā nav nauda, banka ietur visas komisijas un es kontu slēdzu pirms slēguma bilances iesniegšanas VID. Ja tomēr likvidācijas kvotu varu pārskatīt tikai pēc likvidācijas bilances iesniegšanas VIDM, tad kā šis konts skaitās uzņēmumam.
Esmu galīgi saputrojusies....
3. Bez tam, kādu bilanci nesāt uz UR - EDS ok, tur aizpildām lauciņus, bet uz UR - visu pa 0,00 papīra formātā....
Paldies jau iepriekš!
Mani māc šaubas, ka forumā Jūs apgūsiet visu to lērumu zināšanu, kas nepieciešams, lai sekmīgi likvidētu uzņēmumu.
Man izskatās, ka Jūs vēl ilgi būsiet "saputrojusies".
Šo darbu vajadzētu uzticēt cilvēkam,kuram ir attiecīgas zināšanas un pieredze.
Paldies, Aivars007, par konstruktīvu padomu!
Visiem pārējiem, kuri uzskata, ka grāmatvedis interesējoties un mācoties spēj izdarīt jebko, došu padomus, kuri varbūt noderēs kādam, kurš arī pats likvidēs firmēs firmu.
Kā jau teicu, pirmais posms (līdz likvidācijas uzsākšanai un publicēšanai Latvjas Vēstnesī) ir vienkāršs - to esmu izgājusi un, ja kādam tomēr vajadzīgs prakstisks padoms, varat jautāt - pateikšu. Es gan forumā esmu reti - nav laika... jāstrādā...
Kas attiecās uz otro posmu:
1) Dokumentu iesniegšanu Valsts Arhīvā neapskatīšu, jo man palaimējās ar šīs iestādes darbiniekiem: atsūtīja paraugu, kā pareizi cauršūt un noformēt arhīva vajadzībām dokumentus, bet tā kā likvidējamā firma ir ļoti maza, izvēlējāmies samaksāt EUR 30 un visu arhīvs mūsu vietā izdarīja. Bet dokumentu sagatavošana tiešām ir ļoti vienkārša un sākumā domāju to darīt pati.
2) Kas attiecās uz bilanci, kas jāiesniedz UR kā pēdējā, kas iet kopā ar 14 veidlapu. Sazinoties ar UR pārstāvjiem, man paskaidroja, ka der izdruka no VID EDS sistēmas, bet likvidators to paraksta. Tas ir ļoti jaukli, jo nav jādomā par dokumentu sagatavošanu manuāli.
3) Kas attiecās uz bankas konta slēgšanu - to vajag darīt pašā likvidācijas beigu posmā. Tas nozīmē, ka dienā, kad kreditoru pieteikšanās termiņš beigsies (kā jau teicu, man NAV kreditori), eju uz banku, bankas darbinieks precīzi sarēķina komisijas gan par konta izdruku, gan pārskaitīojumiem uz ytekošo brīdi, bet pārējo naudu aizskaitu dalībniekam kā likvidācijas kvotu.
Kā jau teicu, man nav nekā cita, kā nauda kontā, izdevumi par 2017. gadu un pamatkapitāls.
4) Tagad par pašu likvidācijas bilanci - vēl neesmu sākusi taisīt (man vēl nav beidzies mēnesis, tāpēc praksē visu vēl neesmu izmēģinājusi), bet likvidācijas bilance manā gadījumā un lielākajā daļā visu citu gadījumu būs: Aktīvs = 0,00 EUR
Pasīvs = iepriekšējo gadu peļņa, piemēram EUR 100,-;
2017, gada zaudējumi = -EUR 100,-
Bilances aktīvs un pasīvs ir EUR 0.00, bet šo 2017. ga
Kā jau teicu, visu šo likvidācijas procesa beigu daļu uzsākšu pēc 2 nedēļām, bet, ja kādam ir jautājumi, noteikti pateikšu un padalīšos ar pieredzi, kā man gāja un ko labāk darīt/nedarīt, jo noteikti likvidēšu firmu pati bez juristu un citu tikpat kompetentu cilvēku līdzdalības, kas nozīmē, ka visam "izurbšos" cauri pati.
Vienīgi, kā jau sākumā teicu: forumā eju ļoti reti, jo nav laika: jālasa likumi... un jāstrādā, tāpēc varu ar atbildēm un palīdzību kavēties.
Kā Jums izgāja ar 2.posmu
Tāds jautājums par šo tēmu. Norakstot valdes locekļa aizdevumu no kreditoriem (aizgāja uz ieņēmumiem) rodas UIN nodoklis vai vajag to uzrādīt bilancē, kad šo nodokli vajag samaksāt?... Tikko zvanīju VID - ja kādam šī informācija - noderēs - ieteica nenorakstīt to parādu - atstāt kā ir - nav arī jāmaksā nodokli.
Tikko zvanīju VID - ja kādam šī informācija - noderēs - ieteica nenorakstīt to parādu - atstāt kā ir - nav arī jāmaksā nodokli.
Muļķības. Kā var bilancē atstāt kreditora parādu?
Kreditoru parādu atstāt nevar. To slēdz uz ieņēmumiem un uz pašu kapitālu. Un tur visdrīzāk ir zaudējumi, ja jau likvidē. Tā kā iznāk visu slēdzot uz nullēm.
Manuprāt, kreditoru parāds varētu arī palikt. Piemēram, maksātnespējīgiem uzņēmumiem likvidācijas slēguma bilancē paliek pietiekami lieli kreditoru parādi, tai skaitā pret VID un neviens šos parādus neslēdz un nerāda ieņēmumos.
Protams, labprātīga likvidācija nav gluži tas pats, kas uzņēmuma likvidācija pēc pabeigta maksātnespējas procesa, bet tīri teorētiski likvidācijas slēguma bilancē var būt kreditoru parādi.
Cits jautājums, ko agrāk VID mēdza akcentēt ir tas, ka ja paliek kreditoru parādi, ko nevar nosegt likvidācijā, tad tā jau ir maksātnespējas pazīme un būtu jāveic nevis likvidācija, bet maksātnespējas process. Tādēļ, lai nebūtu jāveic maksātnespēja (un jāmaksā par šo procesu), daudzi mēdz valdes locekļu aizdevumus norakstīt ieņēmumos.
Neesmu vēl visās niansēs izpētījusi jauno UIN likumu, bet iespējams, ka nākamgad nekādu nodokļu seku vairs nebūs, ja jau netiek aprēķinātas dividendes? Kurš ir izlasījis?
Ув.бухгалтера, прошу помощи....Руководство хочет ликвидировать свою фирму. Нашли человека, кто согласился быть ликвидатором. Ликвидатор озвучил сумму своего вознаграждения (скажем 1000 Евро). И вот мой вопрос - ликвидатор это darba ņēmējs или нет? Или фирма просто перечислит ему (физическому лицу) 1000 Евро и никаких зарплатных налогов платить не надо?
и никаких зарплатных налогов платить не надо?
Kā tad bez nodokļiem?
vai tad pareizi es saprotu, ka pēc dalībnieka lēmuma valdes loceklis tiek atbrīvots no darba (ar kodu 25), bet likvidators tiek pieņemt darbā? (ar kodu 11-Darba ņēmēja (DŅ) statusa iegūšana, vai ar kodu 81 - Fiziska persona, ar kuru ir noslēgts uzņēmuma līgums) ? Pareizi? Un no šā atalgojuma ir jāmaksā nodokļi kā no darba algas?
Saskaņā ar Komerclikuma 318.pantulikvidāciju veic valdes locekļi, ja statūtos, dalībnieku sapulces lēmumā vai tiesas nolēmumā nav noteikts citādi.
Ja likvidatoru ieceļ dalībnieku sapulce, tā nosaka likvidatora atlīdzības apmēru un izmaksas kārtību.
Ja sabiedrības darbība tiek izbeigta, pamatojoties uz tiesas nolēmumu, vai ja to prasa dalībnieki, kuri pārstāv ne mazāk par vienu desmitdaļu pamatkapitāla, likvidatoru ieceļ un viņa atlīdzības apmēru un kārtību nosaka tiesa.
Закрыть
Краткое описание нарушения