Mikrouzņēmuma īpašnieka nodokļi
Labdien!Var jau būt, ka šie jautājumi ir jau kkur šeit cilāti, bet es nespēju tai kvantumā atrast visas diskusijas, tāpēc, tie, kuri jūtas zinoši šai jomā, lūdzu, palīdziet man ar sekojošiem jautājumiem:
1) SIA, kopš 01.12.2016., kas ir arī MUN maksātājs, īpašnieks fiziska persona. Darba līgums kā vienīgajam īpašniekam ar viņu nav slēgts un EDSā pieņemts darbā nav. Regulāru algu nevēlas. Janvārī izmaksāts uz kontu 700.00 eiro. Maksājuma mērķī gan norādīts darba alga par 01/2017. Februārī, martā algu no SIA nevēlas saņemt (ir cits pamatdarbs). Kā labāk noformēt šīs izmaksas uz kontu - kā ienākumu savām vajadzībām līdz tiem (720.00 eiro) un tie var būt neregulāri jeb tomēr slēgt darba līgumu? Bet, tad jau obligāti būs jānorāda ceturkšņa atskaitēs līgumā minētā un aprēķinātā alga katru mēnesi, vai ne?
2) Sociālais nodoklis gan īpašniekam, gan MUN pieņemtajiem darbiniekiem, kuriem ir arī cits pamatdarbs, tiek maksāts no abiem uzņēmumiem, vai ne? T.i., gan no MUN, gan no pamatdarbā aprēķinātās algas?
3) IIN daļa aprēķinās arī no abiem uzņēmumiem? Es saprotu, ka algas grāmatiņa ir MUN iesniegta, ka pamatdarbā nepiemēro neapliekamo minimumu, kā arī apgādājamos ņem ārā, bet gribu pārliecināties, vai pareizi saprotu, kā cilvēkiem šajā gadījumā rēķinās nodokļi, ja tiek strādāts gan MUN, gan citur.
Paldies jau iepriekš!