Grāmatvedības un reģistrācijas jautājumi jaunam SIA
Sveiki. Es vēlos reģistrēt mazkapitāla SIA (viens dibinātājs = es). Man radās daži jautājumi, ko internetā tomēr nesanāca dabūt. Ceru, ka Jūs kā pieredzējuši cilvēki spēsiet atbildēt uz dažiem jautājumiem.Nedaudz par plāniem :
Dibināšu mazkapitāla SIA, lai sanāktu mazāki dibināšanas izdevumi valsts nodevā un pēc reģistrācijas papildināšu pamatkapitālu līdz 2800EUR.
Sākumā nereģistrēšos par PVN maksātāju.
Mikrouzņēmuma nodokļa maksātājs – NĒ.
Citi uzņēmējdarbības veidi neinteresē, tikai SIA.
Uzņēmumu vēlos reģistrēt tagad(man tā ir ērtāk), bet pirmos mēnešus tas nebūs aktīvs. Sākšu nodarboties pēc mēnešiem 3-4.
Uzņēmumā tuvākajā nākotnē neplānoju ņemt algotus darbiniekus. Nodarbošos viens pats.
Jautājumi :
1. Esmu nodarbināts citā uzņēmumā un nevēlētos slēgt darba līgumu ar savu SIA pagaidām, kaut arī esmu dibinātājs un tādejādi valdes priekšsēdētājs. Vai tas ir iespējams? Vai SIA var pastāvēt bez oficiāla darbinieka? Esmu arī dzirdējis ka ir vienalga jāveic kaut kādas iemaksas valsts budžetā, ja nav darbinieka vai ir tikai valdes loceklis? Ir neliela putra šajā jautājumā, tāpēc ceru ka palīdzēsiet. (Vēlos darboties uzņēmumā algu sev nemaksājot, naudu atsātjot uzņēmumā, attīstot)
2. Tā kā pirmos mēnešus darbības nekādas nenotiks, vai man būs jānodod kaut kādas atskaites VID, kamēr uzņēmumā nenotiek nekādas darbības, izņemot gada pārskatu?
3. Vai SIA ir obligāti nepieciešams grāmatvedis kā darbinieks? Vai arī es varu būt kā grāmatvedis? Teiksim ir cilvēks, kas izdarīs grāmatveža darbu manā vietā, nekur nefigurējot kā darba ņēmējs, bet parakstu visu es, kā grāmatveža pienākumu izpildītājs. Jautājums aktuāls uz laiku, kamēr nenotiks īpaša rosība, pie lielākiem apjomiem izmantošu grāmatveža pakalpojumus (Agrākas pieredzes grāmatvedībā nav)
4. Kas un cik bieži man būs jāiesniedz VIDā? Runa iet par atskaitēm.
*** 5 jautājums neielīda, pievienošu komentārā ***