Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Transporta pakalpojumi Krievija - ES (ekspedīcija) К списку тем
Transporta pakalpojumi Krievija - ES (ekspedīcija)
Labrīt,
Zinu, ka te var atrast pieredzējušus grāmatvežus transporta jomā
Ar šo gadu esmu paņēmusi ekspedīcijas kompāniju, galva plīst pušu, esmu izlasījusi desmitiem rakstu gan internetā, gan šajā forumā un ja es pareizi saprotu pēc pagājušā gada skandāla ar PVN, beigu beigās tomēr viss palika pa vecam, neatkarīgi no tā kurš pēc kārtas ekspeditors ķēdē tu esi?
Mēs LV ekspeditori pārdodam kravas ES ekspeditoriem. Kravas ņemam gan pa tiešo no nosūtītājiem, gan citiem ekspeditoriem, t.sk., LV. 99% apgrozījuma sastāda imports: Krievija - ES. Nu te es saprotu, ka nekas nav mainījies, tikai rēķinā vajag rakstīt: "transporta pakalpojuma organizēšana" , vai es pareizi sapratu un mierīgu sirdi piemēroju 0% vai attiecīgi atsauci uz regulas 144.pantu
īsti nevaru saprast, kā ir ar ienākošajiem rēķiniem, kurus saņemu no ES ekspeditoriem / rēķinos norādīts "REVERS CHARGE" vai tiešām man importam, t.i., Krievija - Lietuva, man jārēķina reverss? Un kā tad ar PVN deklarāciju, kurās ailēs un pielikumos, lai to atspoguļoju?
Būšu ļoti pateicīga, ja kāds palīdzēs!
Jauku Jums dienu!
Ответы (35)
1. Не все так просто с экспедиторами, это перевозчикам жизнь облегчили. В методичке написано
Vērtējot, vai apakšuzņēmēja faktiski sniegtajam preču pārvadājuma pakalpojumam ir piemērojama PVN 0 procentu likme jāvērtē tiešas tiesiskās saiknes esība starp apakšuzņēmēju un preču nosūtītāju vai saņēmēju.
Tiešas saiknes esamība nozīmē ne tikai to, ka attiecīgo pakalpojumu sniegšana, ņemot vērā to priekšmetu, palīdz faktiski veikt eksporta vai importa darījumu, bet arī to, ka šie pakalpojumi attiecīgā gadījumā tiek sniegti tieši minētajā tiesību normā paredzēto preču nosūtītājam vai saņēmējam. Proti, ja preču transportētājs nav norādīts preču transporta pavadzīmē (CMR, starptautiskā dzelzceļa transporta pavadzīme, konosaments, gaisa pārvadājuma pavadzīme) kā pārvadātājs, tad tiešas saiknes ar preču nosūtītāju vai saņēmēju nav.
Перевозчики могут применить 0, если они указаны в ЦМРке. Но экспедиторы попадают под 21%, если груз берется от других экспедиторов.
Это мое ИМХО, может будут другие мнения.
2.
man importam, t.i., Krievija - Lietuva, man jārēķina reverss
теоретически нет, но практически, если ES ekspeditoriem / rēķinos norādīts "REVERS CHARGE" я кручу реверс. Иначе они вас покажут в своих ПВН декларациях, а вы их нет. Проще накрутить реверс, чем потом с нашим ВИДом разбираться и доказывать свою правоту.
В декларации реверс показываете там же, где и другие услуги от ЕС.
Ak tu Dievs!!! Es vairs neko nesaprotu, kaut kā domāju, ka uz mani attiecas VID mājas lapā atrastais piemērs:
"Persona, kas iesaistās transporta pakalpojuma organizēšanā (t.i. reālā
darba izpildei piesaista apakšuzņēmēju), savam sniegtajam transporta
organizēšanas pakalpojumam piemēro PVN 0 procentu likmi tikai tad, ja
dokumentāri ir pierādāms un izsekojams, ka tiek organizēts tāds transporta
pakalpojums, kas saistīts ar preču importu, eksportu un tranzītu. Šajā gadījumā
rēķins pakalpojuma saņēmējam izrakstāms nevis par transporta pakalpojuma
sniegšanu, bet par transporta pakalpojuma organizēšanu."
Tad tomēr sanāk, ka nē?
Šo piemēru atradu -
Informatīvais materiāls
Par PVN piemērošanu preču eksportam/importam un ar tranzīta
pārvadājumiem saistītiem pakalpojumiem
Gribētos dzirdēt Maija viedokli, jo vienā no foruma tēmām atradu viņas rakstīto:
ВИД вынес свой окончательный вердикт.
Радует 3-й пример:
Persona, kas iesaistās transporta pakalpojuma organizēšanā (t.i. reālā
darba izpildei piesaista apakšuzņēmēju), savam sniegtajam transporta
organizēšanas pakalpojumam piemēro PVN 0 procentu likmi tikai tad, ja
dokumentāri ir pierādāms un izsekojams, ka tiek organizēts tāds transporta
pakalpojums, kas saistīts ar preču importu, eksportu un tranzītu. Šajā gadījumā
rēķins pakalpojuma saņēmējam izrakstāms nevis par transporta pakalpojuma
sniegšanu, bet par transporta pakalpojuma organizēšanu.
То есть, в отличие от прежнего мнения, экспедиторы тоже могут применять 0%, если сумеют доказать цепочку до последнего перевозчика, который пересек с грузом границу.
Albina, vēl viens jautājums, ja mēs izrakstām rēķinu par transporta pakalpojumiem Krievija - Latvija, Igaunijas uzņēmumam, kurš nav PVN maksātājs, PVN ir 0%?
Они в одной методичке пишут одно, в другой - другое. И фиг поймешь как правильно.
А напишите письмо ВИДу, интересно что ответят.
Насколько я понимаю, то на 0% имеет право первый экспедитор, который оказывает услуги непосредственно отправителю или получателю. Все остальные в цепочке попадают под 21%. Но, возможно, я ошибаюсь.
Paldies! Būs laikam tā arī jāizdara! Man arī ļoti interesanti, ko atbildēs!
Albina, vēl viens jautājums, ja mēs izrakstām rēķinu par transporta pakalpojumiem Krievija - Latvija, Igaunijas uzņēmumam, kurš nav PVN maksātājs, PVN ir 0%?
8.piemērs
Latvijas reģistrēts nodokļa maksātājs sniedz preču transportēšanas pakalpojumu Nīderlandes personai, kas neveic saimniecisko darbību, pārvedot preces no Vācijas uz Nīderlandi.
Tā kā transporta pakalpojuma saņēmējs ir citas dalībvalsts persona, kas neveic saimniecisko darbību, šī pakalpojuma sniegšanas vieta ir tā vieta, kur uzsāk šo preču transportēšanu, t.i., Vācija.
Latvijas reģistrētam nodokļa maksātājam ir jāreģistrējas Vācijā un preču transporta pakalpojums jāsniedz ar Vācijā piešķirto PVN reģistrācijas numuru.
Если перевозка Krievija - Latvija будет 0%
Es ar tā biju izdomājusi, atsaucoties uz 19.pantu
Jautājums:.Latvijā reģistrēts nodokļa maksātājs sniedz transporta pakalpojumu Latvijā reģistrētam nodokļa maksātājam, pārvedot preci no Zviedrijas līdz Latvijai(muitas noliktavai).
Kādu PVN likmi vajag piemerot izrakstot rēķinu par pakalpojumiem ?
Jau atbildēju Jums, ka 21%.
Nu vispārējā gadījumā būs 21%, bet var jau būt situācija, ka ir eksporta vai tranzīta deklarācija
bet var jau būt situācija, ka ir eksporta vai tranzīta deklarācija
Izlasiet 19.pantu Tad pārskatiet pantus, kuros ir izņēmumu gadījumi. Viss kas nav izņēmuma gadījums ir pēc 19.panta Tas ir vienkārši.
Ekspeditors (LV) - Pārvadātājs (LV) - 0%
Ekspeditors (trešā valsts vai ES) - Pārvadātājs (LV) - 0%
Ekspeditors (LV) -21% Pārvadātājs (LV) - 0% Pārvadātājs (LV)
Ekspeditors (RUS vai ES) -0% Pārvadātājs (LV) - 0% Pārvadātājs (LV)
Mana situācija:
Preces saņēmējs (LV PVN maksātājs, norādīts CMR 2.ailē) - Mēs Ekspeditori (LV PVN maksātāji), tātad pērkam no tiešā pasūtītāja, un pārdodam - Ekspeditoram (ES PVN maksātājs, kuri meklē pārvadātāju).
Kā tad būs šajā ķēdē: Mums (Ekspeditori (LV PVN maksātāji)) ir tiesības izrakstīt rēķinu saņēmējam (LV PVN maksātājam) ar PVN 0% maršrutā Krievija - Latvija?
Ekspeditori (ES PVN maksātāji) mums izraksta rēķinu ar REVERSS CHARGE, tas ir korekti?
Te visur ir 0%, jo tas saistīts ar eksportu, importu.
Evvitaa, я не поняла кто вы в этой цепочке?
Сначала вы пишете, что продаете Ekspeditoram (ES PVN maksātājs
А потом Mums (Ekspeditori (LV PVN maksātāji)) ir tiesības izrakstīt rēķinu saņēmējam (LV PVN maksātājam)
Es domāju te jādomā tā, pārvadātājs, kas ir CMR ir tiesīgs piemērot 0%, un ekspeditors, kas tieši ņem to pasūtītāja, visi pārējie pa starpu 21%.
Закрыть
Краткое описание нарушения