Attālinātais darbs, struktūrvienība, nesaistītie izdevumi
Labdien, labākie Latvijas eksperti grāmatvedības jomā!Sakarā ar attālināto darbu SIA valde - strādā (un dzīvo) sev piederošajā mājā, kuras pagalmā (garažas nav) glabājas arī SIA piederošā automašīna.
Ir reģistrētās 2 struktūrvienības - šajā mājā un dzīvoklī, kur reģistrētā SIA juridiskā adrese un ir noslēgts telpu lietošanas līgums, kas paredz, ka komunālus pakalpojumus apmaksās SIA.
Jūsu viedoklis:
1) vai izdevumi par dzīvokli, kur reģistrētā SIA juridiskā adrese, bet kas faktiski attālinātā darba dēļ nav izmantots (ūdens patēriņš nulle), ir/nav ar saimniecisko darbību saistītie izdevumi? VID konsultanti telefoniski teica, ka protams, bet ir šaubas;
2) vai un cik nepieciešama struktūrvienības reģistrācija mājā, kur reāli veic attālinātu darbu valde, vienošanās par atlīdzību noslēgšana un mājas īpašnieka - fiziskās personas - līguma paziņošana VID (10% iIN)? VID konsultanti telefoniski teica, ka būtu absurds katram, kurš šodien strādā attālināti reģistrēt struktūrvienības, bet par FP apstiprināja, ka vajag slēgt līgumu un paziņot to VID;
3) kādāi būtu jābūt līgumcenai? Līgums sākumā noslēgts, ņemot vērā tirgus cenas, bet tagad cena ir samazināta, pamatojoties uz lietošanas intensitātes samazināšanu. VID teica, ka līgumi - nav tā kompetence, kā arī cena ir pušu vienošanās. Ir šaubas, jo līgums ir noslēgts starp saistītām personām.
Iepriekš pateicos par Jūsu kompetento viedokli, kā būtu pareizi rīkoties šajā situācijā!