Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
NILLTPFN efektivitāte
Pēc likuma "Likuma subjekts regulāri, bet ne retāk kā reizi 18 mēnešos dokumentējot izvērtē iekšējās kontroles sistēmas darbības efektivitāti..."
Kas skaitās efektīva IKS? Ķipa izvērtējot secinājām ka IKS ir efektīva, jo VID vēl nav sodu uzlicis? Vai izvērtējot secinājām, ka IKS nav efektīva, jo nevienu aizdomīgu darījumu neesam konstatējuši?
Bet ja nopietni - varbūt kādam ir IKS efektivitātes novērtējuma paraugs?
Еfektīva ir tāda, kas izpilda tai izvirzītās prasības ar vismazāko resursu patēribu. Iekšējā audita nolikums katram uzņēmumam savs.
Jautājums ir, pēc kādiem kritērijiem vērtēt kontroles sistēmas efektivitāti?
Domāju, ka darba efektivitāti var novērtēt pēc tā, vai ir sasniegti kontroles sistēmas izmantošanas mērķi.
Saskaņā ar likumu galvenais mērķis ir sniegt praktisku skaidrojumu par to, kā izpildīt Likuma prasības, lai pēc iespējas mazinātu risku, kas grāmatvedim rodas ar grāmatvedības pakalpojumu sniegšanu var pieļaut faktiskās vai potenciālās naudas “atmazgāšanas” aktivitātes tās esošo vai potenciālo klientu darbībās.
No vienas puses, ja ir atklāti “atmazgāšanas” gadījumi un iesniegti ziņojumi, tad tas ir labi, kontroles sistēmas izmantošanas mērķis ir sasniegts. Savukārt, ja atmazgāšanas fakti netika konstatēti, tad arī tas ir labi. Var teikt, ka saskaņā ar IKS kritērijiem mēs ļoti rūpīgi atlasām savus klientus, ka visi mūsu klienti ir "balti un pūkaini".
Bet, ja VID pārbaudē konstatēs, ka ne visi klienti ir "balti un pūkaini", tad var rasties problēmas.
Tāpēc, ja VID pārkāpumus nekonstatē, tad ar IKS jums viss ir kārtībā.