Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Ieguldījumi nomātos p/l
Firma īrē veikala telpas uz 20 gadiem un veic rekonstrukcijas darbus uz sava rēkina par 30000 Ls.
Par šo summu man ir vairāki pieņ-nod. akti dažādos mēnešos no dažādiem uzņēmumiem(okt., nov., dec.)un vēl pašu preču krājumu norakstīšanas akti (okt., nov.). Ar kādu datumu un uz kāda pamata es varu pārgrāmatot tos visus rēķinus no p/l izveidošanas izmaksām uz kontu 1210 (zemesgabali, ēkas, būves). Vai man to visu gramatot vienā summā un vai vispār es daru pareizi?! Lūdzu palīdziet, pieredzējušie grāmatveži.
Ответы (7)
Ja Jūsu uzņēmums īrē telpas, tad Jums visi izdevumi, kas saistīti ar telpu remontu būs jānoraksta izdevumos īres līguma laikā ( 20 gados ), jo tās telpas Jums nepieder. Tādiem izdevumiem paredzēts konts : ilgtermiņa ieguldījumi nomātajos pamatlīdzekļos. Ja īres līguma paredzēti tādi remonta darbi un izīretājs Jums tos neatmaksās, tad par šiem izdevumiem Jums nebūs jāpalielina uzņēmuma apliekamo ienākumu. Es domāju, ka šogad Jūs varētu norakstīt izdevumos 30000/20/12*3=375 latus. Bet varbūt ir arī citi viedokļi.
Par uzņēmumu ienākuma nodokli
(8) Ja pamatlīdzekļi ir nomāti bez izpirkuma tiesībām un tie pēc nomas termiņa izbeigšanās jāatdod īpašniekam, kā arī ja nomas līgumā ir paredzēta pamatlīdzekļu rekonstrukcija, uzlabošana vai atjaunošana, šo izmaksu summa nomniekam jānoraksta vienlīdzīgās daļās atlikušajā nomas periodā. Ja saskaņā ar līgumu iznomātājs kompensē nomniekam šīs rekonstrukcijas, uzlabošanas vai atjaunošanas izmaksas, šī izmaksu summa jāiekļauj nomnieka apliekamajā ienākumā.
(9) Ja nomnieks veic iznomāto pamatlīdzekļu rekonstrukcijas, uzlabošanas vai atjaunošanas darbus, kas nav paredzēti nomas līgumā, vai ja nomas līgums nav noslēgts, nomnieka apliekamais ienākums tiek palielināts par šo rekonstrukcijas, uzlabošanas vai atjaunošanas darbu izmaksu summu.
Полностью согласна с Иреной.
Ar kādu datumu man reģistrēt šo summu kontā "ieguldījumi nomatajos p/l"? Man ir vairāki akti no dažādiem uzņēmumiem dažādos mēnešos un datumos.
Вы регистрируете не всю сумму сразу, а как бы "складываете" ее из отдельных материалов и услуг, относящихся к этому ремонту, соответственно в те числа, когда эти расходы возникли.
Man ir tāda pati situācija. Ar kuru brīdi var sākt rēķināt amortizāciju , ja viens rēķins oktobrī , otrs decemrī.
Мне думается, с даты подписания акта приемки. В случае Кристы - когда ремонт закончен полностью, в случае Ируцитис - когда произошла установка окон.
Закрыть
Краткое описание нарушения