Vai mēs VID atskaitēs un grāmatvedībā pareizi uzrādām darījumus?
Firma nodarbojas ar griestu uzstādīšanu,pirms darbu uzsākšanas tiek noslēgts līgums, kurā tiek teikts, ka ir paredzēta priekšapmaksa, tad tiek izrakstīts priekšapmaksas rēķins.Pamatojoties iuz likumdošanu mēs šo priekšapmaksas rēķinu neliekam grāmatvedības reģistros,kad esam saņemuši priekšapmaksas summu, tad liekam PVN deklarācijā.Realizāciju neliekam, tā kā pakalpojums vēl netiek veikts.
Pēc darbu paveikšanas izsniedzam aktu par izpildītiem darbiem par pilnu darba summu, kuru liekam grāmatvdības reģistros kā realizāciju, tas var būt arī vairākus mēnešus vēlāk pēc priekšapmaksas saņemšanas. Vai mēs šo darījumu veicam pareizi?
Mēs domājam vēl šādu variantu:
Līgumā uzrādīt nevis priekš apmaksu, bet drošibas naudu, piemēram 50 % no pasūtījuma summas.Izrakstīt rēķinu uz drošības naudu neuzrādot PVN summu, pēc tam, beidzot darbu, izrakstīt rēķinu uz pilnu summu, uzrādot realizāciju un PVN, bet drošības naudu ieskaitīt , kā samaksu par šo rēķinu.