Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Вопросы внутреннего бухгалтерского учета. Делопроизводство
Lietviedības instrukcija/Lietu nomenklatura К списку тем

Iverit 19.11.2005 16:24
8 сообщений на сайте
8 сообщений на сайте
Ответы (8)
Думаю, надо. У меня есть. Сразу говорю, что образец не вышлю, потому что у нас такая специфика, что вряд ли кому-то это подойдет
Спасибо, высылать не надо, просто такая загвозка, что просто нигде это не прописано, кроме науч. литературы

Iverit 19.11.2005 16:29
8 сообщений на сайте
8 сообщений на сайте
Инструкции по делопроизводству и номенклатуры по делам у меня нет. Но на фирме должна быть разработана и утверждена схема документооборота.
Спасибо за ответы, они помогли мне прояснить этот вопрос

Iverit 19.11.2005 16:38
8 сообщений на сайте
8 сообщений на сайте
Atbild biznesa augstskolas „Turība” pasniedzēja Ieva Kalve:
1. Latvijā NAV tāda normatīvā dokumenta, kas prasītu obligātu lietu nomenklatūru PRIVĀTIEM uzņēmumiem. “Likums par arhīviem” nosaka, ka organizācija atbild par informatīvi vērtīgo dokumentu saglabāšanu, taču veidu sīkāk nereglamentē. No otras puses – organizācijā kārtojamo lietu saraksta (nomenklatūras) esamība atvieglo darbu pašiem – ir skaidri zināms, cik un kādas lietas tiek veidotas, cik ilgi tās glabājamas.
2. PRIVĀTĀM organizācijām šāda grupēšana NAV obligāta. Iespējamie rīcības varianti:
Ja gan saņemto, gan nosūtāmo dokumentu nav daudz vai tas tiek uzskatīts par ērtu, tos var grupēt VIENĀ mapē, kura tā arī saucas – saņemto un nosūtīto dokumentu lieta. Dokumentus parasti kārto hronoloģiskā secībā. Ja uz saņemto dokumentu tiek rakstīta atbilde (privātām organizācijām tas nav obligāti), atbildi var likt vai nu vietā, kur tam būtu jāatrodas hronoloģiski vai – aiz (zem) iniciatīvdokumenta – kā pašiem ērtāk.
Ja vēlas, saņemtos un nosūtītos dokumentus grupē katru atsevišķi, tātad – DIVĀS mapēs.
Jautājums par “informatīvajiem” dokumentiem prasa apdomu katrā konkrētā situācijā. Parasti privātām organizācijām tie ir dažādi piedāvājumi un tamlīdzīgi īpaši nepieprasīti un ne tikai jūsu organizācijai nosūtīti dokumenti vai reklāmas materiāli. Tos var neglabāt vispār, glabāt iespējami noderīgos vai... – kā pašiem ērtāk. Katrā ziņā obligātas prasības šādu mapi veidot nav.
Ja saņemto un nosūtāmo dokumentu ir daudz, tad ērtākas atrašanas nolūkā tiek var tikt speciāli grupēti, piemēram:
Līdzīgi, kā arhīva ieteikumā jūsu organizācijai – dokumentus grupējot pēc principiālajām tēmām. Arī te iespējami divi varianti:
Ja dokumentu ir ļoti daudz – arī vienas tēmas ietvaros saņemtie un nosūtītie dokumenti tiek grupēti atsevišķās mapēs,
Ja dokumentu mazāk – saņemtie un nosūtītie dokumenti tiek ievietoti kopā – vienā attiecīgajai tēmai veltītajā mapē. Vai nu hronoloģiskā vai „jautājums-atbilde“ secībā.
Veidojot atsevišķu li
1. Latvijā NAV tāda normatīvā dokumenta, kas prasītu obligātu lietu nomenklatūru PRIVĀTIEM uzņēmumiem. “Likums par arhīviem” nosaka, ka organizācija atbild par informatīvi vērtīgo dokumentu saglabāšanu, taču veidu sīkāk nereglamentē. No otras puses – organizācijā kārtojamo lietu saraksta (nomenklatūras) esamība atvieglo darbu pašiem – ir skaidri zināms, cik un kādas lietas tiek veidotas, cik ilgi tās glabājamas.
2. PRIVĀTĀM organizācijām šāda grupēšana NAV obligāta. Iespējamie rīcības varianti:
Ja gan saņemto, gan nosūtāmo dokumentu nav daudz vai tas tiek uzskatīts par ērtu, tos var grupēt VIENĀ mapē, kura tā arī saucas – saņemto un nosūtīto dokumentu lieta. Dokumentus parasti kārto hronoloģiskā secībā. Ja uz saņemto dokumentu tiek rakstīta atbilde (privātām organizācijām tas nav obligāti), atbildi var likt vai nu vietā, kur tam būtu jāatrodas hronoloģiski vai – aiz (zem) iniciatīvdokumenta – kā pašiem ērtāk.
Ja vēlas, saņemtos un nosūtītos dokumentus grupē katru atsevišķi, tātad – DIVĀS mapēs.
Jautājums par “informatīvajiem” dokumentiem prasa apdomu katrā konkrētā situācijā. Parasti privātām organizācijām tie ir dažādi piedāvājumi un tamlīdzīgi īpaši nepieprasīti un ne tikai jūsu organizācijai nosūtīti dokumenti vai reklāmas materiāli. Tos var neglabāt vispār, glabāt iespējami noderīgos vai... – kā pašiem ērtāk. Katrā ziņā obligātas prasības šādu mapi veidot nav.
Ja saņemto un nosūtāmo dokumentu ir daudz, tad ērtākas atrašanas nolūkā tiek var tikt speciāli grupēti, piemēram:
Līdzīgi, kā arhīva ieteikumā jūsu organizācijai – dokumentus grupējot pēc principiālajām tēmām. Arī te iespējami divi varianti:
Ja dokumentu ir ļoti daudz – arī vienas tēmas ietvaros saņemtie un nosūtītie dokumenti tiek grupēti atsevišķās mapēs,
Ja dokumentu mazāk – saņemtie un nosūtītie dokumenti tiek ievietoti kopā – vienā attiecīgajai tēmai veltītajā mapē. Vai nu hronoloģiskā vai „jautājums-atbilde“ secībā.
Veidojot atsevišķu li
Ага, уже одной методики ненадобно%)))

C2h5oh 19.11.2005 18:55
1948 сообщений на сайте
1948 сообщений на сайте
Закрыть
Краткое описание нарушения
Закрыть