Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Apgrozāmo līdzekļu novērtēšana gada beigās. К списку тем
Apgrozāmo līdzekļu novērtēšana gada beigās.
Tagad domāju, kādu sistēmu pielietot ražošanas uzņēmumam, kas ražo guļbūves.
Mēs iepērkam materiālus (apaļkokus, degvielu, antiseptiku) utt. To mēs uzskaitam iegādes vērtībā un grāmatojam uz 2110, nepabeigtos ražojumus mēs arī turpinam uzskaitīt iegādes vērtībā kontā 2120.
Šajos kontos viss būtu skaidrs, mēs uzrādam bilancē iegādes vērtībā un saskaņā ar likumu "Par uzņēmuma gada pārskatiem" tas tā kā būtu pareizi. Kā Jūs domājat?
Savukārt kontā 2130 mēs jau uzskaitam gatavās mājas pārdošanas cenās. Vai komisija ar aktu gada beigās var noteikt kāda būtu zemākā pārdošanas cena šīm mājām un tādā vērtībā arī uzrādīt šīs mājas gada bilancē?
Vai šāda sistēma būtu pareiza? Skatos, ka citi taisa baigās ražošanas kalkulācijas, bet man tam fiziski nebūs laika.
Ответы (13)
В продажных ценах запасы на балансе обычно не учитываются. Можно иногда и то только в том случае, если рыночная цена ниже себестоимости. Тогда сначала учитывают по себестоимости, потом переоценивают вниз. Так что без расчета себестоимости не обойтись.
И вообще, отчетность составляется на основании расчетов, а не распоряжениями комиссии.
Skaidrs.
Tātad ar kontiem 2110 un 2120 problēmu nebūs, tur viss uzskaitīts iegādes cenās.
Bet kā pareizi aprēķināt pašizmaksu kontā 2130 ? Nekad neesmu saskārusies ar šādu aprēķinu.
Надо спецификации составлять. Этим обычно технические службы занамались.
Потом по ним калькуляции. Это уже для счетоводов.
С 2110 и 2120 тоже проблемы могут быть. Откуда вы знаете расход, если нет калькуляций?
Nu bet mums ir nepārtrauktā inventarizācijas metode kontos 2110 un 2120. Ko mēs izlietojam faktiski, to arī uzreiz norakstam. Vai tad vēl papildus kalkulācija jātaisa?
Varbūt internetā ir kāds paraugs, vai metodika, kā aprēķināt ražošanas pašizmaksu? Jo nav mums ne tehnologa un vispār neviens te nezin, kā tādu pašizmaksu rēķināt
А куда же вы списываете? Доски же никуда не пропадают. Они же в домики превращаются. На те домики и надо списывать. Тогда и появится себестоимость.
Образец там нехитрый. Надо перечислить все составляющие вашей продукции и потом проставить напротив цены. А из чего бы свои домики делаете, никакой интернет вам не подскажет.
Nu vienas mājas ražošanas pašizmaksu rēķina -
1. Cik izlietoti materiāli m3xcena=Ls
2. Cik izlietoti citi materiāli ( skrūves, naglas u.c)x cena= Ls
3. Cik samaksāts strādniekiem darba alga par vienu māju
4 Šo strādnieku VSAOI darba devēja daļa
5.Pārējie izdevumi sadalāmie , kurus rēķina piem. cik mēnesī saražo mājas izdala pārējos izdevumus ar mēnesī saražoto māju skaitu- tur ietilpst administrācijas izmaksas , transporta izmaksas , elektroenerģija u.c...
Tā apmēram un tad būs uz vienu māju sadalīti visi izdevumi. Nav jau tas jārēķina katru mēnesi. Pietiks vienu reizi , kamēr kas kardināli nemainās.
Kontos materiālu atlikums būs pēc iepirkumu cenas atlikums.
Maija, mēs norakstam jau no konta 2120 to, kas izlietots gatavam produkts pārdošanai, bet kontu 2130 mēs koriģējam ar 6610 un tur jau ienāk gatava māja ar pārdošanas cenu.
Ilma, paldies-priekšstats man radās, tikai, kā Jūs domājat, var izrēķināt pa visu gadu, cik izlietoti materiāli, algas utt. un cik saražotas mājas, un izrēķināt, cik pašizmaksa ir uz vienu mājas m2? Jo mums mājas diezgan līdzīgas un tad gada beigās pārrēķināt noliktavā esošās mājas pēc pašizmaksas vērtības-reizinot izmaksas uz 1m2 ar noliktavā esošo māju kvadratūru.
Domāju , ka tā varētu darīt.Tikai jāņem vērā , ka daļa no visa gada izmaksām būs arī uz nepabeigto produkciju , kuru kā sapratu grāmatojiet atsevišķi.Tā kā ņemot visa gada izmaksas būs jānodala cik no tām ir uz nepabeigto produkciju un cik uz gatavo produkciju. Bet domāju kā pieņemsiet tā būs labi , jo to neviens tik smalki nepārbauda.
Heh, pa tēmu. Lūdzu ievērtēt. Tikai nesen sāku ar ražošanas lietām nodarboties. Nevienam padomu neprasījis, biju izdomājis tā:
2110 5310 - iepērkam materiālus uz noliktavu;
2120 2110 - nosūtam materiālus no "noliktavas" uz "darbnīcu" iekārtu montāžai;
2130 2120 - gatavās iekārtas tiek pieņemtas no "darbnīcas" "noliktavā";
Uz 2120 stāv iekārtu analītika ar katrai iekārtai atvēlētu "kartiņu", kur tiek uzkrāti montāžā iezlietotie materiāli; - jebkurā brīdī var gūt priekšstatu par tekošo pašizmaksu. Pabeidzot montēt iekārtas, tās tiek nodotas noliktavā ar savām "kartiņām", kurās uzkrātā infa principā ir pats pamats pārējiem pieskaitāmajiem izdevumiem PIRMS pārdošanas cenas noteikšanas.
Tad, kad iekārtas tiek pārdotas, kontējam:
2310 6540
7xxx 2130
Man jau liekas, ka neizlietotu, nepārdotu u.tml aktīvu norakstīšana izdevumos nav labs pasākums. Galu galā tie tikai maina savu formu, likviditāti... kaut kā tā.
P.S. Casy, vai varētu tīrus grāmatojumus uzrakstīt uz kāda piemēra pamata par summu koriģēšanu starp 2130 6610
Аболс. Эта проводка из области периодической инвентаризации, при которой израсходованные материалы списываются еа 7-ку, а потом непроданные товары восстанавливаются на 6-ку.
Предложеный вами метод хорош. Но очень трудоемкий и требует точного учета всех затрат на каждом этапе производства. А оно не всегда получается.
Ak, tā! Skaidrs, - periodiskā inventarizācija... Es par tādu jau biju aizmirsis.
Закрыть
Краткое описание нарушения