Latviešu valodā
Например: декларация НДС

Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).

Вопросы внутреннего бухгалтерского учета. Делопроизводство

PL izveidošana - kā noformēt К списку тем

PL izveidošana - kā noformēt
Kā pareizi noformēt pamatlīdzekļu izveidošanu? Situācija tāda, ka PL jau reāli darbojas, ir noslēgti līgumi par tā iznomāšanu citai firmai (neliela būve), bet grāmatvedībā visi dokumenti, pavadzīmes, rēķini atnāk tikai vairākus mēnešus vēlāk. Ar kādu datumu un kādā vērtībā pieņemt PL ekspluatācijā? Vai var pēc PL pieņemšanas vēl kaut ko vienkārši grāmatot klāt pie PL vērtības, kad saņemta attiecīgā pavadzīme vai rēķins, kas attiecas uz tā izveidošanu? Situācija muļķīga. Līgumi ar nomniekiem jau darbojas kopš janvāra, bet PZ un rēķini par PL izveidošanas izmaksām vēl tiek saņemti (ir izrakstīti) marta sākumā...
Pinkrose
Pinkrose 26.06.2008 08:37
447 сообщений на сайте

Ответы (15)

Bet vai tad būvi, ja tā nav nodota eksplutācijā ar pieņemšanas -nodošanas aktu, vispār var izmantot saimnieciskā darbībā? Tur bija dažas īpašas nianses...

Un kad būs akts par būves nodošanu eksplutācijā, tad arī viss sakārtosies, jo līdz tam ( vismaz mēs) liekam visas izmaksas uz "nepabeigto celtniecību".
Livijano
Livijano 26.06.2008 09:00
601 сообщение на сайте
Es ari visas izmaksas vispirms uzkraju kontos "PL izveidosanas izmaksas" un tad uztaisu aktu par PL pienemsanu ekspl. vienigi man nesakrit dokumentacija ar faktisko situaciju. Dabaa jau "viss notiek" bet gramatvediski nevaru vel pienemt PL, jo ir tikai, piemeram pavadzime par materialu iegadi, bet par transporta pakalpojumiem, darbu vel nav rekinu...

Vienkarsi uznemumaa visi domaa - gan jau gramatvedis visu sakartos...
Pinkrose
Pinkrose 26.06.2008 09:06
447 сообщений на сайте
Bet būvi eksplutācijā pieņem īpaša komisija, ar būvvaldes pārstāvi, un tad jau visas izmaksas arī parasti ir zināmas. Jeb es kaut ko ne tā saprotu?
Livijano
Livijano 26.06.2008 09:15
601 сообщение на сайте
Nu, mums tās būves ir reklāmas stendi, un nekāda īpaša komisija nepieņēma. Varbūt, ka nav īsti korekti saukt par buvi, kaut gan bija nepieciešams būvprojekts, kas bija jāsaskaņo attiecīgajās iestādēs, jo stendi ir liela izmēra - 4 x 10 m.

Ir viedoklis, ka vairāk šie PL atbilst nevis būves, bet pārējo PL kategorijai... Nu, varbūt. Nolietojumu nodokļiem rēķinu pēc ēku un būvju kategorijas, bet finansu - 20%, tā ka budžets nezaudē, drīzāk uzņēmums.
Pinkrose
Pinkrose 26.06.2008 09:31
447 сообщений на сайте
Vot tās tik ir būves!LOL
Ivan_s
Ivan_s 26.06.2008 09:49
1208 сообщений на сайте
Tās ir būves, ar pamatiem, vērtībā ap 5 tūkst., ar Būvvaldē saskanotiem būvprojektiem utt.
Pinkrose
Pinkrose 26.06.2008 10:01
447 сообщений на сайте
Vai kaads luudzu nepateiktu, ja uzneemums eeku renovee ar pashu speekiem, izmaksas visu laiku liku uz nepabegto celtnieciibu, kaa notiek nodoshana ekspluataacijaa? Paraleeli 2 gadus eekaa arii notika razoshana.

Tika uzlaboti razotnes iekshtelpas, ielikti jauni vaarti logi vai mees pashi ar aktu varam nodot ekspluaataacijaa lai paarkonteetu izmaksas no nepabeigtaas celtnieciibas uz pamataliidzekliem, jo buuvvaldee jau iekshdarbu remontus nesaskano?Luudzu paliidziet ar padomu.:-|
Inceles
Inceles 26.06.2008 10:49
533 сообщения на сайте
Nodošana ekspluatācijā notieka ar vadības rīkojumu (aktu), "kā šefs teix tā arī baus". Inceles, visu jau zini, tikai drošāk jāpieņem lēmumi!
Yansis
Yansis 26.06.2008 12:02
666 сообщений на сайте
Paldies liels ,Yansis!:-)
Inceles
Inceles 26.06.2008 13:14
533 сообщения на сайте
Par pieņemšanu ekspluatācijā būtu skaidrs, bet kā ar papildus izdevumiem, kas veikti pēc pieņemšanas - vienkārši piegrāmatot klāt vai arī vajag vadītāja rīkojumu?

Nolietojums tad arī jārēķina atsevišķi pa mēnešiem... Sākumā no summas, par kādu pieņemts ekspluatācijā, pēc tam jau no palielinātās vērtības (ar nākamo mēnesi).

Vai tā?
Pinkrose
Pinkrose 26.06.2008 14:09
447 сообщений на сайте
LGS Nr. 7
Leciigaa
Leciigaa 26.06.2008 14:13
2691 сообщение на сайте
tagad pēc jaunākās metodikas (LGS 7) un no sava "zvēra" (revidentes) sapratu, ka īsti vairs nav jēgas grāmatvediski remontēt PL, jo tā vērtība reāli nepalielinās... tapēc vienkāršāk pārējās izmaksas ir norakstīt uzreiz vai arī gaidīt, kad tiešām visi remonti ir pabeigti un tikai tad pieņemt PL ekspluatācijā. (p.s.stūlbi, bet fakc!)
Yansis
Yansis 26.06.2008 14:56
666 сообщений на сайте
Nu jā - pēc standarta 15.punktair tā:

Uzņēmums novērtē pamatlīdzekļus atbilstoši to vērtībai...izveidošanas brīdī. šī vērtība ietver irmaksas, kas bijušas nepjieciešamas pamatlīdzekļa iegādei vai izveidei, KĀ ARĪ IZMAKSAS, KAS VEIKTAS VĒLĀKOS PERIODOS, LAI PAPILDINĀTU ATTIECĪGO PAMATLĪDZEKLI vai īstenotu atsevišķu šā pamatlīdzekļa daļu nomaiņu.

Bet tālāk 23.punktssaka:

Izmaksu iekšaušanu pamatlīdzekļa vērtībā pārtrauc brīdī, kad pamatlīdzeklis ir nodots ekspluatācijā... I vsjo?

Bet kā tad ar tām izmaksām, kas veiktas vēlākos periodos, lai PAPILDINĀTU pamatlīdzekli?????

Nesaprotu šito lietu. Manis pēc - varu jau visas izmaksas pēc tam iekļaut tekošajās...
Pinkrose
Pinkrose 26.06.2008 15:09
447 сообщений на сайте
var jau arī gada beigās pārvērtēt jaunā vērtībā iekļaujot visus remontus, kas bijuši pēc pieņemšanas ekspluatācijā
Yansis
Yansis 26.06.2008 15:11
666 сообщений на сайте
Pamatlīdzekļu uzskaite - 3 dienu seminārs

Laikam jāaiziet...:-x
Pinkrose
Pinkrose 26.06.2008 15:13
447 сообщений на сайте

Спасибо сказали

Послать сообщение Добавить в Контакты

Время просмотра сайта без авторизации истекло!

Для дальнейшего просмотра сайта Вам необходимо авторизоваться, либо зарегистрироваться.

Через 10 секунд Вы будете автоматически перенаправлены на форму регистрации.