Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
PVN
Labdien!
Mūsu firmas klienti atrodas visas pasaules valstīs. Ir izveidojusies situācija,ka rēķinus par saņemtiem pakalpojumiem mēs varam saņemt ar lielu novēlošanos. Pēc šiem rēķiniem mēs uzskaitam PVN un uzreiz debitējam to. Sanak tā,ka jūnijā mēs varam saņem rēkinu par februāri,izrakstītu ar februara datumu,vai arī izrakstītu ar jūnija datumu par februāri un nav garantījas,ka nesaņemsin vēl decembrī par janvāri. Kā būtu pareizāk rīkoties šādā situācijā? Līdz šim grāmatvede grāmatoja novēlojošos rēķinus tajā periodā uz kuru tie attiecas un nemitīgi iesniedza VID labotus PVN Pārskatus. Par 1 mēnesi var būt 2-3 labojumi. Vai nevajadzētu gramatot rēķinus saņemšanas brīdī un nelabot pārskatus par iepriekšējiem periodiem?
Ответы (3)
domāju, ka Jūs varētu likt uz dokumentiem saņemšanas datumu (zīmogs)un tas būtu ka pamats atspoguļošanai PVN priekšnodoklī tajā mēnesī, tad saņemts rēķins neko nemainot iepriekšējos mēnešos.
Pilnīgi droši drīkstat atskaitīt, tad kad rēķins saņemts, jo ieklaut pvn deklarācijā kā priekšnodokli mēs varam visu gadu.Unkoriģēt mēneša pvn deklarācijas nevajag, jo pārāk bieži labojot uzkrāsiet VID info raksturojumos par savu uzņēmumu
iepriekšējie komentāri ir vairāk attiecināmi, ja rēķini ir saņemti no LV PVN maksātājiem, jo priekšnodokli var atskaitīt brīdī, kad radušās šādas tiesības (ir saņemts rēķins utt.).
Taču ar ES un trešajām valstīm ,kur ir pienākums arī aprēķināt nodokli ir citādāk.
1) ja par šiem pakalpojumiem ir veikta samaksa (saskaņā ar līgumu/ mutisku vienošanos u.c.), bet nav rēķina, tad PVN aprēķināšanai un priekšnodokļa atskaitīšanai uzņēmumam pašam jāizraksta rēķins maksājuma veikšanas brīdī (MK noteikumu 174.punkts);
2) ja apmaksa nav veikta, bet ir jebkāds cits pamatojums (pieņemšanas-nodošanas akts, nosacījumi līgumā utt.), kas apstiprina, ka pakalpojums ir saņemts, iespējams, būtu nepieciešams pašiem izrakstīt rēķinu un iekļaut PVN deklarācijā.
IETEIKUMS:
Lai mazinātu šīs situācijas, ieteiktu sazināties ar sadarbības partneriem un vienoties, lai savlaicīgi atsūta rēķinus vismaz pa faksu (ja reiz nav iespēja nosūtīt oriģinālus).
Закрыть
Краткое описание нарушения