Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Годовой отчет
vai reklāmas izmaksas К списку тем
Socioniks 25.02.2009 13:35
34 сообщения на сайте
34 сообщения на сайте
Ответы (4)
.... maksātāja apliekamo ienākumu palielina par 40% no reprezentācijas izdevumiem izmantotās summas. Šā panta izpratnē reprezentācijas izdevumi ir nodokļa maksātāja izdevumi tā prestiža veidošanai un uzturēšanai sabiedrībā pieņemto standartu līmenī:
1. Izdevumi publisku konferenču, uzņemšanu un maltīšu rīkošanai;
2. Izdevumi nodokļa maksātāju reprezentējošu priekšmetu izgatavošanai (arī par mazvērtīgiem reprezentācijas priekšmetiem, kuri satur komersanta preču zīmi un tiek izplatīti tieši nesaistīti ar konkrētas preces reklā¬mas kampaņu un reklamējamo preci, lai popularizētu komersantu un tā preču zīmi).
Nodokļu audita laikā VID nereti konstatē, ka uz reprezentācijas izdevumiem nodokļu maksātājs attiecina izdevumus Ziemassvētku rotājumu, kafijas, alkohola u.c. patēriņa priekšmetu iegādei utt. Šādi izdevumi likuma “Par uzņēmumu ienākuma nodokli” izpratnē ir uzskatāmi par izdevumiem, kuri nav tieši saistīti ar nodokļu maksātāja saimniecisko darbību, un, aizpildot UIN deklarāciju, attiecīgi ir palielināms nodokļu maksātāja apliekamais ienākums (aizpildāma deklarācijas rinda “Ar saimniecisko darbību nesaistītie izdevumi”).
1. Izdevumi publisku konferenču, uzņemšanu un maltīšu rīkošanai;
2. Izdevumi nodokļa maksātāju reprezentējošu priekšmetu izgatavošanai (arī par mazvērtīgiem reprezentācijas priekšmetiem, kuri satur komersanta preču zīmi un tiek izplatīti tieši nesaistīti ar konkrētas preces reklā¬mas kampaņu un reklamējamo preci, lai popularizētu komersantu un tā preču zīmi).
Nodokļu audita laikā VID nereti konstatē, ka uz reprezentācijas izdevumiem nodokļu maksātājs attiecina izdevumus Ziemassvētku rotājumu, kafijas, alkohola u.c. patēriņa priekšmetu iegādei utt. Šādi izdevumi likuma “Par uzņēmumu ienākuma nodokli” izpratnē ir uzskatāmi par izdevumiem, kuri nav tieši saistīti ar nodokļu maksātāja saimniecisko darbību, un, aizpildot UIN deklarāciju, attiecīgi ir palielināms nodokļu maksātāja apliekamais ienākums (aizpildāma deklarācijas rinda “Ar saimniecisko darbību nesaistītie izdevumi”).
Leciigaa 25.02.2009 15:02
2691 сообщение на сайте
2691 сообщение на сайте
REKLĀMAS un REPREZENTĀCIJAS izdevumi
Izdevumus par priekšmetiem, kuri satur komersanta preču zīmi, attiecina uz reklāmas izdevumiem, ja reklamējamajai precei pievieno piemērotu priekšmetu ar attiecīgo preču zīmi, nolūkā veicināt pieprasījumu pēc preces.
Šāda traktējuma pielietošana sākās jau ar pagājušo gadu. Kāda ir būtība? Tas ir, ja notiek jūsu preces (vai preču) reklāmas kampaņa, jūs varat šai precei pievienot arī kādu reprezentējošo priekšmetu, piemēram, krūzīti ar firmas logo, tādējādi veicinot konkrētas preces pārdošanu. Tātad – jūsu uzņēmums varbūt neražo krūzītes, tā nav jūsu prece, bet uz šīs krūzītes ir jūsu firmas logo un jūs šo krūzīti varat pievienot savai precei tās reklāmas kampaņā.
Taču ir vairāki nosacījumi – kādā summā jūs šos reprezentējošos priekšmetus, teiksim, krūzītes ar jūsu firmas logo, varat attiecināt uz reklāmas izdevumiem.
Nosacījumi ir šādi.
Nosacījumi izdevumu par priekšmetiem, kuri satur komersanta preču zīmi, attiecināšanai uz reklāmas izdevumiem:
n ja reklamējamās preces vērtība ir līdz 50 latiem, tad reklāmas priekšmeta vērtība nedrīkst pārsniegt preces vērtību,
* ja tās vērtība pārsniedz 50 latus – izvērtē tā vērtības samērīgumu pret reklamējamo preci un ekonomisko labumu.
* Par nodokļa maksātāja reprezentācijas izdevumiem uzskata nodokļa maksātāja izdevumus par mazvērtīgiem reprezentācijas priekšmetiem, kuri satur komersanta preču zīmi un tiek izplatīti netieši saistīti ar konkrētas preces reklāmas kampaņu un reklamējamo preci ar mērķi popularizēt komersantu un tā preču zīmi ( tas ir, kad vienkārši izdalāt šos reprezentējošos priekšmetus, nereklamējot savu konkrēto preci).
Ja priekšmetu, kas satur uzņēmuma simboliku, pievieno reklamējamai precei un:
* ja reklamējamās preces vērtība ir līdz 50 latiem un
priekšmetu, kas satur uzņēmuma simboliku:
1) vērtība nepārsniedz reklamējamās preces vērtību (tad attiecas uz reklāmas izdevumiem);
......
Izdevumus par priekšmetiem, kuri satur komersanta preču zīmi, attiecina uz reklāmas izdevumiem, ja reklamējamajai precei pievieno piemērotu priekšmetu ar attiecīgo preču zīmi, nolūkā veicināt pieprasījumu pēc preces.
Šāda traktējuma pielietošana sākās jau ar pagājušo gadu. Kāda ir būtība? Tas ir, ja notiek jūsu preces (vai preču) reklāmas kampaņa, jūs varat šai precei pievienot arī kādu reprezentējošo priekšmetu, piemēram, krūzīti ar firmas logo, tādējādi veicinot konkrētas preces pārdošanu. Tātad – jūsu uzņēmums varbūt neražo krūzītes, tā nav jūsu prece, bet uz šīs krūzītes ir jūsu firmas logo un jūs šo krūzīti varat pievienot savai precei tās reklāmas kampaņā.
Taču ir vairāki nosacījumi – kādā summā jūs šos reprezentējošos priekšmetus, teiksim, krūzītes ar jūsu firmas logo, varat attiecināt uz reklāmas izdevumiem.
Nosacījumi ir šādi.
Nosacījumi izdevumu par priekšmetiem, kuri satur komersanta preču zīmi, attiecināšanai uz reklāmas izdevumiem:
n ja reklamējamās preces vērtība ir līdz 50 latiem, tad reklāmas priekšmeta vērtība nedrīkst pārsniegt preces vērtību,
* ja tās vērtība pārsniedz 50 latus – izvērtē tā vērtības samērīgumu pret reklamējamo preci un ekonomisko labumu.
* Par nodokļa maksātāja reprezentācijas izdevumiem uzskata nodokļa maksātāja izdevumus par mazvērtīgiem reprezentācijas priekšmetiem, kuri satur komersanta preču zīmi un tiek izplatīti netieši saistīti ar konkrētas preces reklāmas kampaņu un reklamējamo preci ar mērķi popularizēt komersantu un tā preču zīmi ( tas ir, kad vienkārši izdalāt šos reprezentējošos priekšmetus, nereklamējot savu konkrēto preci).
Ja priekšmetu, kas satur uzņēmuma simboliku, pievieno reklamējamai precei un:
* ja reklamējamās preces vērtība ir līdz 50 latiem un
priekšmetu, kas satur uzņēmuma simboliku:
1) vērtība nepārsniedz reklamējamās preces vērtību (tad attiecas uz reklāmas izdevumiem);
......
Leciigaa 25.02.2009 15:05
2691 сообщение на сайте
2691 сообщение на сайте
....
2) vērtība pārsniedz reklamējamās preces vērtību (tad attiecas uz reprezentācijas izdevumiem);
* ja reklamējamās preces vērtība pārsniedz 50 latu un
priekšmetu, kas satur uzņēmuma simboliku:
1) vērtība samērojama ar reklamējamās preces vērtību (tad tie ir reklāmas izdevumi);
2) vērtība nav samērojama ar reklamējamās preces vērtību, ir krietni lielāka (tad tie ir reprezentācijas izdevumi).
To visu, var sameklēt internetā. Vai tiešām Jūs to Pati Patstāvīgi Nespējat atrast ?!
2) vērtība pārsniedz reklamējamās preces vērtību (tad attiecas uz reprezentācijas izdevumiem);
* ja reklamējamās preces vērtība pārsniedz 50 latu un
priekšmetu, kas satur uzņēmuma simboliku:
1) vērtība samērojama ar reklamējamās preces vērtību (tad tie ir reklāmas izdevumi);
2) vērtība nav samērojama ar reklamējamās preces vērtību, ir krietni lielāka (tad tie ir reprezentācijas izdevumi).
To visu, var sameklēt internetā. Vai tiešām Jūs to Pati Patstāvīgi Nespējat atrast ?!
Leciigaa 25.02.2009 15:08
2691 сообщение на сайте
2691 сообщение на сайте
Reklāma ir ar uzņēmuma saimniecisko darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu popularitāti vai pieprasījumu. (Reklāmas likuma 1. pants)
Saimnieciskā darbība ir darbība, kas vērsta uz preču ražošanu, darbu izpildi, tirdzniecību, pakalpojumu sniegšanu un cita veida darbību par atlīdzību. (Likums par Uzņēmuma ienākuma nodokli, 1. pants, 9. punkts).
Reprezentācijas izdevumi ir uzņēmuma izdevumi tā prestiža veidošanai un uzturēšanai sabiedrībā pieņemto standartu līmenī. (Likums par Uzņēmuma ienākuma nodokli, 6. pants, 5. punkts).
Uzņēmuma prestižs ir nodokļu maksātāja laba reputācija sabiedrības acīs un tās veidošanas un uzturēšanas nolūkā veiktie izdevumi ir uzņēmuma izdevumi prestiža veidošanai un uzturēšanai, kas būtiski ietekmē uzņēmuma sekmes tā darbībā, attiecības ar klientiem, sadarbības partneriem, konkurences telpu, darbiniekiem un medijiem.
Saimnieciskā darbība ir darbība, kas vērsta uz preču ražošanu, darbu izpildi, tirdzniecību, pakalpojumu sniegšanu un cita veida darbību par atlīdzību. (Likums par Uzņēmuma ienākuma nodokli, 1. pants, 9. punkts).
Reprezentācijas izdevumi ir uzņēmuma izdevumi tā prestiža veidošanai un uzturēšanai sabiedrībā pieņemto standartu līmenī. (Likums par Uzņēmuma ienākuma nodokli, 6. pants, 5. punkts).
Uzņēmuma prestižs ir nodokļu maksātāja laba reputācija sabiedrības acīs un tās veidošanas un uzturēšanas nolūkā veiktie izdevumi ir uzņēmuma izdevumi prestiža veidošanai un uzturēšanai, kas būtiski ietekmē uzņēmuma sekmes tā darbībā, attiecības ar klientiem, sadarbības partneriem, konkurences telpu, darbiniekiem un medijiem.
Закрыть
Краткое описание нарушения
Закрыть