Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Налоги и пошлины
81.04 LS katru mēnesi К списку тем
70 сообщений на сайте
Ответы (27)
Kopējais nodokļa maksājums par darba devējam piederoša automobiļa izmantošanu privātām vajadzībām mēnesī tiek plānots 81 lats, tādējādi papildus nodokļu slogs gada laikā sasniegs gandrīz 1000 latu par vienu automašīnu.
Grozījumi likumā par Iedzīvotāju ienākuma nodokli (IIN) paredz aplikt darbinieka gūto labumu no darba devējam piederošas automašīnas izmantošanas privātām vajadzībām gan darba laikā, gan ārpus tā. Šim mērķim paredzēts nosacītu vērtību - 150 latus mēnesī - nodokļu aprēķina nolūkos pieskaitīt darba attiecībās gūtajam ienākumam.
Tādējādi nodokļu summa, kas papildus tiks atskaitīta no darbinieka apliekamā ienākuma, būs 44,90 lati, ko veidos IIN 23% likme 31,40 lati un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu darba ņēmēja daļas 9% likme jeb 13,50 lati.
Vēl 36,14 lati valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu veidā būs jānomaksā darba devējam.
Tādējādi kopējais nodokļa maksājums mēnesī būs 81,04 lati.
Nodoklis par darba devējam piederoša automobiļa izmantošanu privātām vajadzībām būs jāmaksā visiem, tostarp arī Saeimas deputātiem un ministriem, šodien Latvijas Televīzijas raidījumā "100.pants" pauda finanšu ministrs Einars Repše (JL).
Ja darba auto personīgajām vajadzībām izmantos vairāki darbinieki, darba devējs varēs ar nodokli apliekamo vērtību, 150 latus, proporcionāli sadalīt starp darbiniekiem atbilstoši automašīnas izmantošanas intensitātei.
Šobrīd valdībā apstiprinātie grozījumi likumā par iedzīvotāju ienākuma nodokli (IIN), kas paredz ar nodokli aplikt gūto labumu no darba devējam (uzņēmumam) piederoša vieglā pasažieru automobiļa izmantošanas personīgajām vajadzībām, neparedz atšķirīgus šīs normas piemērošanas nosacījumus privātuzņēmumos un valsts sektorā.
Noprotams, ka jaunā kārtība tiks attiecināta uz pilnīgi visiem un no nodokļa nemaksāšanas tiks atbrīvoti tie, kas pēc konkrētiem kritērijiem spēs pierādīt, ka auto netiek izmantots privātām vaj
70 сообщений на сайте
---------------------------------------------------
Nu, bet, ja to auto neizmanto personīgajām vajadzībām. Ja tas, piemēram, katru vakaru tiek novietots uzņemumam pederošajās garažās?
1727 сообщений на сайте
pēc konkrētiem kritērijiem spēs pierādīt, ka auto netiek izmantots privātām vaj
70 сообщений на сайте
Noprotams, ka jaunā kārtība tiks attiecināta uz pilnīgi visiem un no nodokļa nemaksāšanas tiks atbrīvoti tie, kas pēc konkrētiem kritērijiem spēs pierādīt, ka auto netiek izmantots privātām vaj
Если сможете доказать.
561 сообщение на сайте
-------------------------
Мне сдается, что именно в этом собака порылась. Депутаты Сейма и министры заплатят те 80 латов налога из бюджете и типа отвяжитесь от нас. Мы честно налоги платим.
А с какой радости министры вообще на казенной машине по личным делам катаются, что для них еще и закон писать. С частниками понятно. Деньги частные, куда хочу, туда и трачу. Государство может только налогами облагать. А вот чиновникам не положено деньги налогоплательщиков транжирить.
В Швеции, к примеру, министр на следующий день с должности вылетела, как ее у сепермаркета в рабочее время на казенной машине застукали. Кстати, латышского происхождения была. Думала, видать, что и там можно все, как на исторической родине.
28223 сообщения на сайте
816 сообщений на сайте
70 сообщений на сайте
1927 сообщений на сайте
816 сообщений на сайте
70 сообщений на сайте
vienalga būs 70 сообщений на сайте
70 сообщений на сайте
70 сообщений на сайте
1927 сообщений на сайте
Потом посмотят по зинеюмсам, кто накинул по 150 латов на машину к прежнему фонду зарплаты, а кто нет. А может какой отдельный пазинеюмс придумают в целях "уменьшения административного бремени".
28223 сообщения на сайте