Latviešu valodā
Например: декларация НДС

Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).

Налоги и пошлины

viesnīcas pakalpojumi К списку тем

viesnīcas pakalpojumi
Labdien!

No 01. maija viesnīcas pakalpojumiem ir PVN likme 10%. Vai tas pie viesnīcas - hostel pakalpojumiem var atzīt arī brokastis?
Sausene
Sausene 05.05.2010 09:04
820 сообщений на сайте

Ответы (2)

Latvijas Republika

Valsts ieņēmumu dienests

Informācija kases aparātu, kases sistēmu, specializēto ierīču un iekārtu lietotājiem par mainīto pievienotās vērtības nodokļa likmju ieprogrammēšanu kases aparātā, kases sistēmā, specializētajā ierīcē un iekārtā

Valsts ieņēmumu dienests (turpmāk  VID) informē, ka 2010.gada25.martā Saeimā tika pieņemts likums "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"", kas publicēts 2010.gada14.aprīlī laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" Nr.59 (4251) un stājas spēkā ar 2010.gada1.maiju.

Likums "Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"" paredz ar 2010.gada1.maiju mainīt (pazemināt) pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk  PVN) likmi apliekamiem darījumiem izmitināšanas pakalpojumiem tūristu mītnēs, t.i., tiek piemērota samazinātā PVN likme (10 procenti).

Jaunā PVN likmes piemērošana, reģistrējot darījumus kases aparātā, kases sistēmā, specializētajā ierīcē vai iekārtā (turpmāk – kases aparāts), ir jānodrošina atbilstoši minētajam likumam.

Par jauno PVN likmju ieprogrammēšanu kases aparātā

Kases aparāta lietotājam ir jānodrošina, lai kases aparātā savlaicīgi tiktu ieprogrammēti atbilstoši rekvizīti – atbilstošā PVN likme, kas norādāma kases čekā, kā arī X un Z pārskatā.

Kases aparāta lietotājs pats var veikt valstī noteikto atbilstošo nodokļu likmju programmēšanu kases aparātā, ja nenotiek iejaukšanās kases aparāta konstrukcijā un netiek noņemtas vai bojātas apkalpojošā dienesta uzliktās plombas. Pēc atbilstošo nodokļu likmju programmēšanas kases aparātā, tā lietotājs:

- izdrukā Z pārskatu, kuru apstiprina ar lietotāja parakstu un ielīmē kases aparāta tehniskajā pasē;

- nekavējoties izdara ierakstu kases aparāta tehniskajā pasē, norādot datumu, laiku un apstiprinot ar lietotāja parakstu;

- par veikto programmēšanu piecu dienu laikā rakstiski informē apkalpojošo dienestu, ar kuru noslēgts līgums par kases aparāta apkalpošanu.

Savukārt, ja atbilstošās nodokļu likmes pārprogrammēšanu kases aparātā veiks apkalpojošais dienests, tad kase
So2001
So2001 05.05.2010 09:59
218 сообщений на сайте
Labdien!

Pirms brīža noslēdzās LVRA vadības tikšanās ar Valsts Ieņēmumu dienesta (VID) Galvenās nodokļu pārvaldes direktora vietnieci I. Bahanovskas kundzi un vēl diviem kolēģiem.

Tikšanās galvenais jautājums bija par PVN un tā piemērošanu un tiem dažiem jautājumiem, ko saņēmām no Jums:

- par PVN 10% likmes piemērošanu - ievērojot to, ka likumā nav atrunāts "ar" vai "bez" brokastīm, tad Jūs varat piemērot atkarībā no tā, kā Jums ir noteikts līgumos/paketēs utt - ja brokastis iekļaujot - tad arī brikastīm, ja neiekļaujot - tad tikai nakšņošanai;

- par nodokļu atmaksas grafikiem - VID pārstāvji apliecināja, ka VID nodaļas ir atsaucīgas un iespēju robežās piemēro pagarina nodokļu apmaksas termiņus - sākotnēji 3 mēneši, tad atkārtoti 3 mēneši, tad pagarinājums uz 6 mēnešim, tad uz gadu sastādot atmaksas grafiku. Jāatceras - lai saņemtu pagarinājumu uz otrajiem 3 mēnešiem, ir jābūt nomaksātiem vismaz 20% no summas un nākamais pagarinājums jāprasa pirms pirmā termiņa beigām;

- par komisijas maksām - nereti ir gadījumi, kad sistēmas, piemēram, booking.comizstāda Jums rēķinu par komisijas maksām par periodu, piemēram, 01.01. - 15.02. un rēķinu saņemat februārī, kad jau ir nodota deklarācija par PVN par janvāri; atsaucoties uz dažu kolēģu sniegto informāciju, pēc šāda rēķina saņemšanas tiek veikti grozījumi iepriekšējo mēnešu PVN atskaitēs; taču - kā apliecināja VID darbinieki, tas nav nepieciešams - tāpat kā agrāk par pakalpojuma sniegšanas brīdi tiek uzskatīts rēķina izrakstīšanas datums.

- vēl atklāts palika jautājums par PVN atmasku gadījumos, ja klients ir samaksājis Nonrefundable cenu, bet neatbaruc - vai maksājums pārvēršas kā soda nauda (bez PVN) vai tomēr kā maksa par pakalpojumu.

Tāpat tikšanās laikā tika parrunāts jautājums par to, kā sadarbībā ar VID varam mazināt "ēnu ekonomiku" un tādējādi veicināt godīgu konkurenci, lai tie uzņēmumi, kas sniedz kvalitatīvu pakalpojumu un cenšas nokārtot saistības pret valsti, izdzīvotu, bet t.s."kaktu kantori" tiktu izskaus
So2001
So2001 05.05.2010 09:59
218 сообщений на сайте

Спасибо сказали

Послать сообщение Добавить в Контакты

Время просмотра сайта без авторизации истекло!

Для дальнейшего просмотра сайта Вам необходимо авторизоваться, либо зарегистрироваться.

Через 10 секунд Вы будете автоматически перенаправлены на форму регистрации.