Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Вопросы внутреннего бухгалтерского учета. Делопроизводство
PL remonts К списку тем
Irinai 27.10.2010 13:49
77 сообщений на сайте
77 сообщений на сайте
Ответы (16)
Nu kad beidzot grāmatveži sapratīs, kas ir PL un kā ar tiem rīkojas!
PL noraksta tikai tad, ja to ir nolemts fiziski likvidēt. Tas stāv krājumu sastāvā līdz likvidācijas brīdim.
Ja tas tur stāvētu (krājumos, kā to paredz LGS), tad to vienkārši ar aktu atjaunotu PL sastāvā.
Kā var remontēt to, kā nav?
Jums GP nav pareizs (bilance!!), atjaunojiet PL sastāvā, veiciet labojumus iepriekšējā GP, jo ir nepareizi grāmatojumi, kuru rezultātā ir nepareizs gada rezultāts.
PL noraksta tikai tad, ja to ir nolemts fiziski likvidēt. Tas stāv krājumu sastāvā līdz likvidācijas brīdim.
Ja tas tur stāvētu (krājumos, kā to paredz LGS), tad to vienkārši ar aktu atjaunotu PL sastāvā.
Kā var remontēt to, kā nav?
Jums GP nav pareizs (bilance!!), atjaunojiet PL sastāvā, veiciet labojumus iepriekšējā GP, jo ir nepareizi grāmatojumi, kuru rezultātā ir nepareizs gada rezultāts.
grāmatveži jau to saprot bet Jūs pamēģiniet iestātīt vadībai, ka ja pagajušā gadā PL izlēma norakstīt, tad šogad to nevar remontēt. Tas nav kapitālais remonts
Irinai 27.10.2010 13:56
77 сообщений на сайте
77 сообщений на сайте
Tāpēc ir grāmatvedis, kas paskaidro vadībai likumdošanas nianses un sekas.
Norakstīšanas aktus paratsi raksta grāmatvedis uz kāda attaisnojuma dokumenta - pavadzīmes (vienalga vai tā ir pārdošanas vai utilizācijas) - pamata. Nav tāda dokumenta - liek uz krājumiem.
Nav vadībai tur nekāda sakara. Tīra grāmatvedība!
Norakstīšanas aktus paratsi raksta grāmatvedis uz kāda attaisnojuma dokumenta - pavadzīmes (vienalga vai tā ir pārdošanas vai utilizācijas) - pamata. Nav tāda dokumenta - liek uz krājumiem.
Nav vadībai tur nekāda sakara. Tīra grāmatvedība!
nekādas grāmatvedības. Tikai atnestais apmaksātais rēķins apr remontu:-D Bet es jau neprasu Jums kā bija jārīkojas, es prasu padomu, ko darīt šajā situācijā
Irinai 27.10.2010 14:01
77 сообщений на сайте
77 сообщений на сайте
Ar vadības rīkojumu atjaunojiet pamatlīdzekli PL sastāvā.
Pirms tam vadība PL novērtē (ja vien tā nav ēka vai būve).
Pēc tam izvērtē vai tas ir kap.remontsvai tomēr amortizētās aizstāšanas izmaksas.
2010.g.veiciepriekšējā gada bilances un GP labojumus atbilstoši LGS.
Pirms tam vadība PL novērtē (ja vien tā nav ēka vai būve).
Pēc tam izvērtē vai tas ir kap.remontsvai tomēr amortizētās aizstāšanas izmaksas.
2010.g.veiciepriekšējā gada bilances un GP labojumus atbilstoši LGS.
paldies par padomu
Irinai 27.10.2010 14:07
77 сообщений на сайте
77 сообщений на сайте
Agrāk biju dzirdējusi, kad noraksta pamatlīdzekli morāli novecojis, atstāj grāmatvedībā ar 0,00 LVL lietošanā, arī inventarizācijas aktā uzrāda ar 0,00 LVL vērtību, es nelabotu GP par 2009. tas nav tik nozīmīgi, un tagad pārvērtšo pamatlīdzekli.
ILGTERMIŅA ieguldījumi
• Uzskaites vērtības principi:
o Iekļauj - iegādes izmaksas: pirkšanas cena + tieši attiecināmās izmaksas + nojaukšanas izmaksas;
o Nedrīkst iekļaut – darbinieku apmācības izmaksas, produkcijas izmēģinājuma ražošanas u.tml izmaksas;
o Uzskaites vērtības noteikšana vienotā cenā iegādātai zemei un ēkām.
• Pamatlīdzeklis vai mazvērtīgais inventārs?
o Grāmatvedības politikā nosakāmie principi;
o Sistēmiskuma ievērošanas princips (= vienveidīga pieeja darījumu novērtēšanā un uzskaitē).
• Amortizēto aizstāšanas izmaksu metode:
o Izmanto, ja netiek veikta PL uzskaite sadalītās komponentēs;
o Sadalīšanu komponentēs veic, ievērojot būtiskuma principu (LGS Nr.7);
o Nav ietekmes uz atliktā UIN aprēķinu.
• Dāvinājumā iegādātu pamatlīdzekļu uzskaite
• Avansa maksājumu par pamatlīdzekļiem uzskaite
• Inventarizācija (atlikušās vērtības 0 uzskaite…. )
• Uzskaite nodokļu vajadzībām:
o Pamatprincipi – Likuma “Par uzņēmumu ienākuma nodokli 13.pantanosacījumi” un MK Nr. 556;
o Obligāti iekārtojamas kategoriju kartes;
o No 12.06.2007.g. iegādātām automašīnām, vieglam transportam, gaisa, ūdens transportam – atsevišķa
uzskaite un mainīta nolietojuma likme (30%. t.i. 20% x 1,5);
o Pamatlīdzekļu kategorijas negatīvas atlikušās vērtības ietekme uz UIN aprēķināšanu.
/
• Uzskaites vērtības principi:
o Iekļauj - iegādes izmaksas: pirkšanas cena + tieši attiecināmās izmaksas + nojaukšanas izmaksas;
o Nedrīkst iekļaut – darbinieku apmācības izmaksas, produkcijas izmēģinājuma ražošanas u.tml izmaksas;
o Uzskaites vērtības noteikšana vienotā cenā iegādātai zemei un ēkām.
• Pamatlīdzeklis vai mazvērtīgais inventārs?
o Grāmatvedības politikā nosakāmie principi;
o Sistēmiskuma ievērošanas princips (= vienveidīga pieeja darījumu novērtēšanā un uzskaitē).
• Amortizēto aizstāšanas izmaksu metode:
o Izmanto, ja netiek veikta PL uzskaite sadalītās komponentēs;
o Sadalīšanu komponentēs veic, ievērojot būtiskuma principu (LGS Nr.7);
o Nav ietekmes uz atliktā UIN aprēķinu.
• Dāvinājumā iegādātu pamatlīdzekļu uzskaite
• Avansa maksājumu par pamatlīdzekļiem uzskaite
• Inventarizācija (atlikušās vērtības 0 uzskaite…. )
• Uzskaite nodokļu vajadzībām:
o Pamatprincipi – Likuma “Par uzņēmumu ienākuma nodokli 13.pantanosacījumi” un MK Nr. 556;
o Obligāti iekārtojamas kategoriju kartes;
o No 12.06.2007.g. iegādātām automašīnām, vieglam transportam, gaisa, ūdens transportam – atsevišķa
uzskaite un mainīta nolietojuma likme (30%. t.i. 20% x 1,5);
o Pamatlīdzekļu kategorijas negatīvas atlikušās vērtības ietekme uz UIN aprēķināšanu.
/
paldies;-)
Irinai 27.10.2010 15:22
77 сообщений на сайте
77 сообщений на сайте
Linete - viens ir dzirdēt, otrs izlasīt likumdošanu.
Neko, kas tiek lietots, nenoraksta!
Irinai ir situācija, kad norakstīts un pēkšņi remontēts. Nevar remontēt to, kā nav - lasīt no sākuma visu tēmu.
Neko, kas tiek lietots, nenoraksta!
Irinai ir situācija, kad norakstīts un pēkšņi remontēts. Nevar remontēt to, kā nav - lasīt no sākuma visu tēmu.
andaz šie ilgtermiņa ieguldījumi ir izraksts no Neldas Janovičas raksta. tad labāk pārlabot 2009. gadā aktu, mazāk problēmu un uzrakstīt pār. dok. ar atpakaļ ejošu datumu
tas dod kad uzrakstīt inventarizācijas aktu ar 0 LVL vērtību par 2009. gadu, rīkojumu, un labāk GP nelabot un droši summa jau arī nav liela?
summa nav liela, tāpēc darīšu, kā Linete saka.
Irinai 28.10.2010 10:35
77 сообщений на сайте
77 сообщений на сайте
Закрыть
Краткое описание нарушения
Закрыть