Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
atkal par auto nodokli
Lūdzu, kolēģi, vai kāds nevar ieteikt kādu semināru, kur varētu tikt kaut kādā skaidrībā par auto nodokli?
Tas ir kašmars kaut kāds. Uzņēmumamm ir viens auto turējumā, par kuru tagad skaitās 40Ls nodoklis katru mēnesi, lai gan auto šobrīd bez TA. Nepieciešamība pēc auto ir neliela, bet pārdot nav izdevīgi šobrīd. Domājam par noņemt uz laiku no reģistrācijas un tā vietā sevišķas vajadzības gadījumā patapināt citu auto.
Bet nav skaidrs, vai par patapinātu auto nav jāmaksā tas auto nodoklis, kaut patapinājums visdrīzāk būs uz dažām dienām mēnesī?
Ответы (84)
Respektīvi man interesē veids, kā nemaksāt dienesta auto nodokli, ja uzņēmums tiešām neizmanto dienesta auto privātām vajadzībām un vispār izmanto auto salīdzinoši maz.
Par patapinātu jāmaksā autonodoklis.Vienīgi vēl varbūt neko nepatapina, bet noslēdz darba līgumu, ka darba pienākumu veikšanai izmanto savu personīgo a/m un maksā par to kompensāciju saskaņā ar IIN likuma normatīviem. Degviela uz izdevumiem pēc maršruta lapas.;-)
Bet kā ir ar degvielas PVN? Pilnā apmērā uz priekšnodokli šajā gadījumā?
Padomājiet taču vienreiz loģiski un izrēķiniet, kas ir un kas nav izdevīgi. Ja auto nav TA, tad ar to braukt neiesaku, ja nu vienīgi soda nauda par braukšanu bez skates Jums nav būtiska summa. Ja nodosiet numurus, nebūs nodoklis ne viens ne otrs par to laiku, kad numuri būs CSDD. Noskaidrojiet cik maksās numuru nodošana, nodoļi par mēnešiem no gada sākuma, atpakaļreģistrēšana un cik maksāsiet, ja neko nedarīsiet.
Ne šeit, ne seminārā jūsu vietā neviens nevarēs ieteikt tieši Jūsu gadījumā izdevīgāko variantu.
Zinme, ja man nav jāmaksā auto nodoklis par uzņēmumam piederošu auto, kamēr tas ir ar nodotiem numuriem, tas man ir izdevīgi. Savukārt ja tā vietā man (tomēr) jāmaksā nodoklis pilnā apmērā par citu uz vienu dienu patapinātu auto, tad tas man vairs nav izdevīgi.
Un vispār, ja auto (uzņēmumam nepiederošs auto) tiek izmantots darba braucieniem, tad pēc MK noteikumiem degvielas izdevumi ir jākompensē, bet vai tas uzreiz tagad nozīmēs, ka jāmaksā arī auto nodoklis par to auto, no kura šie izdevumi radušies, lai tos degvielas izdevumus varētu attiecināt uz saimnieciskiem izdevumiem?
Ilma, šis risinājums būtu loģisks, jo vairāk tāpēc, ka nu jau braucienu ar auto ir maz. Vienīgi tas auto nav uz darbinieka, bet darbinieka radinieka vārda, jo no darbinieka piedziņu veic TI.
Bet vai gadījumā, ja darbiniekam ar radinieku ir auto patapinājuma līgums, un auto līdz ar to skaitās darbinieka turējumā, viņš šo kompensāciju drīkst saņemt?
Nu kas to pārbaudīs kam pieder a/m ar kuru viņš brauc.
Bet vai šai gadījumā auto datiem nekur (ceļazīmēs, patēriņa normās) nav jāparādās? Ja parādās auto dati, tad jau kāds centīgs VID darbinieks var painteresēties, uz kāda pamata tas auto tur figurē, ja reiz nav darbinieka īpašumā?
Autodatiem ceļazīmēs jābūt.
Kod kurā pirkstā gribi, visi sāp! Mēs izrēķinājām, ka vienai vecākai mašīnai izdevīgāk ir nodot numurus uz laiku līdz gadam!! nekā ķēpāties ar GPSu un šajā laikā meklēt pircēju, bet par vienu maksāsim nodokli un brauksim kur un kam vajag. Ar darbiniekiem vienojāmies, ka ja gribēs braukt privātām vajadzībām būs draudzīgi jādala nodokļa summa uz galviņāmLOL
Man arī viens gudrinieks saklausījies par kompensāciju, ja ieraksta darba līgumā, tikai viens trūkums -šamējam ta auto nemaz nav...:-x
iespiedās ne tur, ku bija domāts
Zinme, Jūsu spriedumi ir loģiski. Tieši tā katram ir jārēķina kas iznāk izdevīgāk un kādud riskus uzņemties.
Mani mulsina vēl viena lieta. Pēc IIN likuma ar nodokli neapliekamais ienākums ir arī 9.pants1.
41) labums no darba devējam piederoša vai darba devēja rīcībā esoša vieglā pasažieru automobiļa izmantošanas, ja par šo automobili labuma gūšanas mēnesī ir samaksāts uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodoklis.
Tātad, ja nodokli UVT nodokli nemaksā, tad gūtais labums jāapliek ar algas nodokļiem. Savukārt MK noteikumi Nr.1666, kas līdz 2010.gadabeigām noteica kārtību, kādā šis darbinieka gūtais labums aprēķināms ir zaudējuši spēku.
Tad sanāk, ka nu katrs darbadevējs var pats noteikt kārtību, kādā viņš pats nosaka darbinieka gūto labumu un nemaksāt nodokli pamatojoties uz to, ka par šo labumu tiek maksāti algas nodokļi?
labojums: un nemaksāt UVT nodokli pamatojoties uz to, ka par šo labumu tiek maksāti algas nodokļi?
Ja a/m reģistrēta uz uzņēmumu, tad nodoklis jāmaksā šā kā tā.
Nu bet priekš kam tad likuma norma par gadījumu, kas dabā vispār fiziski nevar eksistēt?
Zinme,
Man arī viens gudrinieks saklausījies par kompensāciju, ja ieraksta darba līgumā, tikai viens trūkums -šamējam ta auto nemaz nav...
---
MK noteikumu Nr. 43.punktā minēts "darbiniekam piederošs" transportlīdzeklis.
Vai nu man nav skaidra piederības juridiskā definīcija vai arī tajos noteikumos pašos nav korekti uzrakstīts. Pēc būtības arī darbiniekam, kurš izmanto savu līzingā ņemtu trasportlīdzekli (kuram viņš faktiski ir tikai turētājs) pienāktos šāda kompensācija. Līdz ar to, ja pieņem, ka kompensācija pienākas arī turētājam, arī patapināta auto turētājam viņa pienākas, ja viņš šo auto izmanto darba vajadzībām.
Domāti noteikumi Nr.899 "Par IIEN normu piemērošanas kārtību"
Ja pareizi saprotu, var jau iekļaut darba līgumā punktu, ka darbinieks izmantos savu auto darba vajadzībām. Bet ar to, ka būs darba līgumā punkts vien nepietiek. Manuprāt uzņēmumā ir jābūt arī kārtībai vai metodikai, saucat kā gribat, kā šādu kompensāciju aprēķināt un piemērot un tur nu nekādi neiztiksiet bez auto identificēšanas. "darbiniekam piederošs" transportlīdzeklis to arī nozīmē - pieder darbiniekam, tas ir: tehniskajā pasē ierakstīts,ka Īpašnieks vai Turētājs ir šis darbinieks un nevis viņa sieva vai vēl kāds cits.
Nu tas jau nav nekas sarežģīts.
Закрыть
Краткое описание нарушения