Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
I-neta veikals, Rēķins
Labdien!
Esmu izracies visām tēmām par interneta veikaliem un elektroniskajiem rēķiniem, bet protams līdz galam neesmu ticis skaidrībā uz sev sasāpējušos jautājumu.
Esmu Individuālais komersants, grāmatvedība tiek kārtota vienkāršā ieraksta sistēmā, PVN NEmaksātājs, nav kases aparāta.
Izveidoju interneta veikalu pienācis laiks visu pārdot, bet netieku gudrs ar rēķiniem.
1. Klients veic pasūtījumu e veikalā
2. Izrakstu rēķinu, sūtu elektroniski, rēķins, bez paraksta (nav elektroniskais paraksts).
3. Klients, pamatojoties uz elektronisko rēķinu uzņēmuma bankas kontā ieskaita naudu
4. Nosūtu preci ar Latvijas Pastu
Grāmatvedībai:
Šis mistiskais rēķins, bankas izdrukas + pie izdevumiem pasta čeks.
Vai rēķinu numurus pats varu izdomāt, jeb jāiet VIDā k-kādus speciālus ģenerēt?
Jūtu, ka man daudz caurumi šai rēķinu padarīšanā, varētu kāds nedaudz pamācīt, kā labāk un pareizāk darīt?
Lūk mans rēķina paraugs:
http://www.failiem.lv/viewer.php?i=mqyxan&n=Rekins_copy.jpg
Ответы (17)
Rēķinu numurus pats vari izdomāt - labāk sērija + numurs. sērija - pirmie burti v.tml
2.punkts- šo rēķinu vari nosaukt par Avansa rēkinu, un rakstīt, "Avansa maksājums par..."
3-ok
4. - nosūtot preci pa pastu, ieteiktu pievienot klāt Rēķinu (var nosaukt arī par pavadzīmi), kurā speciālajās atzīmēs norāda: Saņemts avansa maksājums xx Ls, 01.01.2011.(datums). Rēķinu labāk parakstīt ar roku un uzlikt zīmogu (ja ir). Jāņem vērā, ka uz Rēķina nebūs saņēmēja paraksta, jo sūtīs pa pastu, tapēc to labāk neparedzēt.
Grāmatvedībai uz pasta čekiem ar roku piefiksē, uz kuru rēkinu tie attiecas.
Paldies par atbildi.
Tik vēl daži jautājumi uzreiz radās.
Vai avansa rēķinam ir vajadzīgs Nr. un cik saprotu tad avansa rēķinu man nekur grāmatvedībā nevajag uzrādīt, to varu mest ārā?
Kad saņemu naudu par preci, izrakstu Rēķinu un tas arī būs priekš atskaitēm?
Principā jau arī varu nemaz nelikt to rēķinu tai aploksnē (nevienu negribu krāpt, tik tomēr katra izdruka sava kapeika), galvenais lai man pašam ir tas papīra gabals?
Un kā man pasta čeku ar Rēķinu jāsasprauž kopā priekš glabāšanas grāmatvedībai vai var arī atsevišķi viss stāvēt?
Tātad rīkojos sekojoši:
1. Klients veic pasūtījumu i-veikalā.
2. Nosūtu viņam Avansa rēķinu.
3. Saņemu maksājumu
4. Nosūtu preci pieliekot klāt Rēķinu.
5. Un visi ir laimīgi.
Nu apmēram tā!
Rēķins tomēr jāliek pie pasūtijuma, jo arī kientam tas papīra gabals ir vajadīgs.
Kā tos dokumentus glabāsiet: to atrunājiet savā grāmatvedības metodikā.
Labdien! Arī man nedaudz interesē šī iveikala darīšana.
1. Vai garantijas lapas nekādas nav jāpievieno pie pavadzīmes?
2. Kāda formāta rēķinu jūs sūtat klientam uz e-pastu? Excel vai veidojat .pdf failus? Ja pdf, tad lūdzu iesakiet progammu, ar ko jūs tos veidojat!
3. Atskaitēm/grāmatvedīvai tātad man vajag saglabāt pavadzīmi un pasta čeku (ja tāds ir?). Un piegādātāju pavadzīmes, kuras saņemu no piegādātājiem? Tas arī viss? Jo vairāk jau nemaz nav ko glabāt, iepirkuma pavadzīme, un iztirgošanas pavadzīmes + pasta izdevumu čeki.
Vairāk vai mazāk esmu pareizi sapratis? Ak jā, un vai tās pavadzīmes/rēķinus jūs uzskaitat kādā speciālā žurnālā vai kā citādi? Vai pilnīgi pietiek ar to ka man viņi ir vienā skaistā kaudzītē sadalīti, saglabāti un viss.
Paldies!
Man ir ieteikums tava i-veikala uzlabošanai:
Ieraksti Veikala lietošanas noteikumos, ka izdarot pirkumu veikalā klients piekrīt saņemt elektroniski apstiprinātu veikala ietvaros unikālu rēķinu bez paraksta un tev atkritīs problēma ar "parakstišanu un zīmogu"...
Lai gan arī *.pdf (pati vienkāršākā bezmaksas programma ir Primo PDF)ir iespējams labot, tomēr ieteiktu rēķinus *.pdf, jo tas neļauj pircējiem tos viltot un ir iespējams ieviest sava uzņēmuma ietvaros nolasāmu unikālu parakstu ar laika zīmogu...
Garantijas pieder pie preces nevis pavadzīmes. Ja tādas vispār eksistē tad noteikti jāpievieno, tā kā visticamāk, ka jūsu veikals ir no "kupi-prodai" sērijas, tad tādas noteikti nāk līdz.
P.s. Un kur gan vēl atrodami grāmatveži, kas uzskarta, ka zīmogs padara rēķinu "orģinālāku"!!! Ja nemaldos jau desmit gadus kā no likumem šī norma ir pazudusi!
Un kad saņemu naudu, tad izveidoju pavadzīmi, izprintēju 2x eksemplāros, uzlieku parakstu ar zīmogu (ja ir), un dodos pie klienta atdot preci un pavadzīmi. Uz otras pavadzīmes viņa paraksts, ka ir saņēmis preci, un viss. Šāda taktikta darbojās?
Ja preci piegādā tieši, tad pircējs parakstās uz pavadzīmes, bet ja sūta ar Latvijas pastu, tad piegādes dokuments ir pasta čeks, kur norādīta saņēmēja adrese.
Vai e-rēķini arī ir jāuzskaita? Vai tos pēc apmaksas var izmest ārā?
Tātad tas izklausītos šādi:
1) Klients pasūta preci
2) Izsūtu klientam e-rēķinu uz e-pastu (e-rēķiniem piešķiru piemēram nr. - 1, 2, 3, 3, ....)
3) Klients par to samaksā maksājuma mērķī norādot Rēķina nr.
4) Saņemu naudu, e-rēķinu atzīmēju kā samaksātu (varu izmest, izdzēst?)
5) Izveidojumu pavadzīmi (1 man, 1klientam, vai vairāk nepieciešamas?)
6) Dodos pie klienta. Saņemu parakstu uz pavadzīmes, klients saņem preci. Dodos uz biroju, pavadzīmi nolieku kaudzītē, piereģistrējot to preču dokumentu žurnālā?
7) Grāmatvedim nododu pavadzīmes no piegādātājiem (šīs arī jāreģistrē žurnālā?) un šīs manis taisītas pavadzīmes + to žurnālu? Tas ir viss?
Atvainojos ka tik daudz jautājumi, bet labāk 7 reizes nomēru pirms griežu.
Paldies!
Mest un dzēst ārā rēķinus nu gan nevajadzētu ... un viss tas arī nav, tas Jums ir kopīgi ar Jūsu grāmatvedi jāizdomā- kā notiks dokumentu aprite uzņēmumā.
Nu gan jau grāmatvedis to izdomās:-D
Iesaku tomēr algot grāmatvedi - ne jau ikdienas darbam, bet:
(1) sākumā - lai izveidotu pareizu sistēmu un sākotnēji apmācītu, kā pareizi noformēt finansu dokumentus;
(2) pēc tam, lai pareizi uzskaitītu ieņēmumus un arī izdevumus, kā arī iesniegtu attiecīgus pārskatus.
Neprasu daudz.
Esmu saviem klientiem pieejams gandrīz 24 st. diennaktī.
Nu "Aivars007", kā tāda "Lauku ielas" meitene!
Vai tad viņas vairs nestāv Čaka ielā?
Kur tāda Lauku iela vispār ir, es nezinu.
Es nav nekāda prostitūta!
Es ir prostitūts!
Vai mēs varam izvairīties no sekojošas prakses e-veikala?
Pircējs pasūta preci.
Nosūtu ar LP vai postservice starpniecību un klāt pievienoju aploksni ar marku un pavadzīmēm.
Pircējs, paraksta pavadzīmi un nosūta to atpakaļ mums.
Ir gadījumi, kad atpakaļ nesaņemam pavadzīmes. No šeit lasītā saprotu, ka ar LP sūtot kvīts par saņemšanu derēs, kā saņemšanas dokuments. Kā ir ar postservice, tur taču ir tikai sms.
Закрыть
Краткое описание нарушения