Внимание! Вы просматриваете форум в ограниченном режиме – авторизуйтесь (вверху страницы) или зарегистрируйтесь, чтобы получить доступ ко всем возможностям форума (создание темы / ответа, доступ к спискам «Избранные», «Мои темы», «Непрочитанное»).
Налоги и пошлины
Autotirdzniecība un Uzņēmumu vieglo TL nodoklis К списку тем
Ответы (29)
jāmaksā transportlīdzekļa nodevu atkarībā no svara un dzinēja atbilstoši
izmaiņām likumdošanā?
Atbilde: 2010.gada20.decembrī Saeima pieņēma Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumu, kas publicēts 2010.gada30.decembra laikrakstā „Latvijas Vēstnesis” Nr.206 (4398) un stājas spēkā 2011.gada1.janvārī.
Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likums (turpmāk – likums) nosaka transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa (turpmāk – transportlīdzekļa nodoklis) un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa objektus, maksātājus, šo nodokļu aprēķināšanas, maksāšanas un administrēšanas kārtību, kā arī nodokļu atvieglojumus un atbrīvojumus no nodokļu maksāšanas.
Likumā noteiktais transportlīdzekļa nodoklis aizstāj līdzšinējo transportlīdzekļa ikgadējo nodevu, savukārt uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodoklis aizstāj kārtību, kādā ar nodokļiem tika aplikts labums, ko darbinieks (labuma guvējs) guva no darba devējam piederoša vai darba devēja rīcībā esoša vieglā automobiļa izmantošanas personīgajām vajadzībām.
Par uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli
Likums nosaka, ka uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokli maksā komersanti, par katru turējumā vai īpašumā esošu vieglo transportlīdzekli, kurā sēdvietu skaits, neskaitot vadītāja vietu, nepārsniedz astoņas sēdvietas un kurš reģistrēts kā vieglais, vieglais pasažieru vai vieglais plašlietojuma automobilis.
Uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa apmēru pēc 2005.gada1.janvāra reģistrētiem transportlīdzekļiem un tādiem transportlīdzekļiem, kuru reģistrācijas apliecībā ir informācija par motora tilpumu, nosaka atkarībā no motora tilpuma:
līdz 2000 cm3 – 19 lati mēnesī;
no 2001 cm3 līdz 2500 cm3 – 30 lati mēnesī;
virs 2500 cm3 – 40 lati mēnesī.
Savukārt pārējiem transportl
66 сообщений на сайте
Nodokli nemaksā par:
- operatīvajiem transportlīdzekĜiem un vieglajiem taksometriem;
- demonstrācijas transportlīdzekĜiem (transportlīdzekĜu ražotāja pilnvarotas personas
īpašumā vai turējumā esošiem transportlīdzekĜiem, kuri tiek izmantoti kā
demonstrācijas transportlīdzekĜi un kā tādi noteikti šai personai saistošā līgumā ar
transportlīdzekĜu ražotāju), kurus komersants deklarējis CSDD;
- īstermiĦa iznomāšanai paredzētiem transportlīdzekĜiem, kurus komersants
deklarējis CSDD, ja komersantam vieglo transportlīdzekĜu iznomāšanas
pakalpojumi veido ne mazāk kā 90% no kopējā apgrozījuma,;
- transportlīdzekĜiem, kurus komersants izmanto tikai un vienīgi saimnieciskās
darbības vajadzībām un deklarējis CSDD.
Uzņēmumam arī jābut NACE kodam auto tirdzniecība reģistrētam ur.gov.lv
Uzņēmums ir reģistrēts automašīnu tirgotājs (ir NACE kods). Vieglās automašīnas ir reģistrētas CSDD tirdzniecības reģistrā un noņemtas no uzskaites.
Vai uzņēmumam ir jamaksā uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodoklis par šīm automašīnām?
Likumā nav šāda gadījuma apraksta, CSDD konsultanti arī apgalvo, ka, liekot TL uzskaitē, būs jāmaksā arī uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodoklis.
66 сообщений на сайте
66 сообщений на сайте
Atbrīvojumi
Nodokli nemaksā par:
1)operatīvajiem transportlīdzekĜiem
2) vieglajiem taksometriem;
3)demonstrācijas transportlīdzekĜiem (transportlīdzekĜu ražotāja pilnvarotas personas
īpašumā vai turējumā esošiem transportlīdzekĜiem, kuri tiek izmantoti kā
demonstrācijas transportlīdzekĜi un kā tādi noteikti šai personai saistošā līgumā ar
transportlīdzekĜu ražotāju), kurus komersants deklarējis CSDD;
4)īstermiĦa iznomāšanai paredzētiem transportlīdzekĜiem, kurus komersants
deklarējis CSDD, ja komersantam vieglo transportlīdzekĜu iznomāšanas
pakalpojumi veido ne mazāk kā 90% no kopējā apgrozījuma,;
5)transportlīdzekĜiem, kurus komersants izmanto tikai un vienīgi saimnieciskās
darbības vajadzībām un deklarējis CSDD.
Tad jau mēs nedeklarēsim šīs auto,kas pieņemtas autosalonā,jo kopā ar piekto punktu jābūt GPS.
GPS uzstāda tādai mašīnai kura tiek izmantota darba lietām brauc pēc detaļām piemēram darba laikā.
Альбин,а я не нашла в законе, что можно не платить, если машины снята с учета.
2164 сообщения на сайте