UIN avansi
Gada pārskati jau nodoti, bet es gribētu saprast, kā būtu pareizi jāatspoguļo UIN gada pārskatā, ja būtu tāda situācija, ka ir gan UIN parāds, gan nenomaksāti UIN avansa maksājumi. Palīdziet, lūdzu, ar padomu iesācējam, jo vienkārši gribas saprast, kā šādā situācijā būtu pareizi jārīkojas.Piemēram, uz 201x.gadasākumu ir UIN parāds 800 Ls par iepriekšējo gadu. 201x.gadā vēl tiek aprēķināti 8 avansa maksājumi, piemēram, 150Ls apmērā par katru mēnesi. Pieņemot, ka nekas no tā visa nav maksāts, uz 201x.gadabeigām ir nenomaksāts UIN par iepriekšējo gadu 800 Ls, plus vēl nenomaksāti UIN avansa maksājumi 1200 Ls apmērā, plus vēl aprēkinātās nokavējuma naudas no VID puses.
Kā šis viss pareizi uzrādītos gada pārskatā par 201x.gadu Nenomaksāto UIN avansa maksājumu summu - 1200 Ls - taču nenorāda bilancē, vai ne? Avansa maksājumus taču grāmato tikai pie apmaksas... Bet kā tad atspoguļot UIN parāda summu uz 201x.gadabeigām, ja nokavējuma nauda VID izdrukā ir norādīta gan par kavēto UIN summu par iepriekšējo gadu, gan par kavētajiem UIN avansa maksājumiem? UIN parāda summa uz 31.12.201x. būtu 800Ls + nokavējuma nauda par šo nenomaksātu summu, bet kā lai saprot, cik tā tieši ir?
Un tad tiešām sanāk pareizi tā, ka UIN parāda summa, kas uzrādās VID izdrukā nesakrīt ar UIN parāda summu, kas uzrādās bilancē? Jo VID izdrukā jau parāda summa uzrādās kopā ar nenomaksātajiem UIN avansiem...
Ceru, ka daudz maz saprotami izklāstīju savas pārdomas par tēmu. Ļoti ceru uz padomu un izskaidrojumu. Jau iepriekš paldies.